Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 14. 12. 2019 meniny má Branislava, Bronislava

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Umenie - Grafika
0
Michal M.
16. august 2012, 23:35

Koľko stojí logo, ktoré zarobí miliardy?

Logo je pravdepodobne tým najdôležitejším komunikačným prostriedkom akejkoľvek organizácie alebo produktu. Vidíte ich všade okolo seba - v hlavičke nášho webu, na fľaši minerálky, z ktorej sa po prečítaní článku napijete, na telefóne, z ktorého si objedná

Michal M.
16. august 2012, 23:35
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Logo je pravdepodobne tým najdôležitejším komunikačným prostriedkom akejkoľvek organizácie alebo produktu. Vidíte ich všade okolo seba - v hlavičke nášho webu, na fľaši minerálky, z ktorej sa po prečítaní článku napijete, na telefóne, z ktorého si objednáte svoju neskorú večeru alebo na visačke košele, ktorú si zajtra ráno oblečiete. Sú všade, a ich hlavným atribútom je zapamätateľnosť spolu s vyjadrením poslania danej značky. Ako príležitostný dizajnér artworkov práve tohto druhu viem, že vytvoriť logo disponujúce touto spojitosťou nie je vôbec jednoduché, a preto sa ceny za tieto diela šplhajú niekedy až do astronomických výšok. Presvedčte sa sami - v tomto článku si prejdeme kúsky ohodnotené holou nulou, ale aj brand ropnej spoločnosti za 200 miliónov.

 

Na obrázkoch sú aktuálne verzie.


Nike

$35

 

Áno, čítate správne. Logo jednej z najväčších spoločností na svete nestálo viac ako dobrý obed v centre mesta. O ikonickú fajku sa postarala študentka grafického dizajnu Carolyn Davidson. Spoluzakladateľ spoločnosti, Phil Knight, ktorý logo sprostredkovával a zaplatil, sa k nej onoho času vyjadril takto: 


"I don't love it… but I think it will grow on me."


Legendárna podobizeň "swooshu" sa odvtedy vôbec nezmenila, až na úpravu v roku 1995 - zmizol text NIKE, ktorý bol posadený pred fajkou. Carolyn Davidson dostala o pár desiatok rokov neskôr konečne zaslúženú odmenu za svoju prácu - zlatý prsteň v podobe loga clothingmakera s osadeným diamantom a akcie spoločnosti v hodnote $600.000 (teraz je ich hodnota niekoľkonásobne vyššia, snáď ich ešte nepredala).

 


bp

$211.000.000

 

Z extrému do extrému. Aj keď pri cene 211 miliónov dolárov je nutné podotknúť, že zahŕňa cenu kompletného rebrandingu aj s kampaňou. Ropný gigant bp sa minulý rok rozhodol, že ich starý dobrý "zelený štít" už nie je ono a je nutné zmeniť vizuálnu identitu celej spoločnosti. Pod krídla si tento corporate identity refresh vzali Landor Associates v oblasti kreatívnej zložky, Ogilvy & Mather figurovali ako reklamná agentúra a Ogilvy PR - ako už názov sub-brandu vypovedá - mali na starosti public relations. Logo tvorí žlto-zelená slnečnica, ktorá má symbolizovať rôzne druhy získavania energie a v kompletnej forme číta aj tagline "Beyond petroleum".



Google

$0

 

Prekvapilo vás to, čo? Najznámejšia značka (minimálne) západného sveta stála presne nula dolárov. A dnes má hodnotu cca 600 miliárd. Tentokrát je to spoluzakladateľova zásluha, v roku 1998 ho nakreslil Sergey Brin a hoci bola pôvodná verzia loga viackrát upravená, jadro ostáva nezmenené. 

 


Coca-Cola

$0

 

Ďalšie svetoznáme logo, ktoré nestálo ani 5 korún! 5 vyje... eh, prepáčte. Prvú verziu loga navrhol účtovník zakladateľa tejto spoločnosti, ktorá mieša cukor, kofeín, karamel a zopár vylepšovadiel do nesmierne chutného nápoja (škoda že chutí tak delikátne len keď je studený). Meno tvorcu je Frank Robinson a jeho prácou nie je len logo písané v tradičnom spencerian scripte, ale aj samotný názov firmy.

 


London 2012

$650.000

 

Jedno z najviac nenávidených logotypov posledného desaťročia, hoci podľa mňa je to úžasná práca, dokonale vyjadrujúca charakter Londýna spolu so zakomponovaním olympijského typefaceu so sviežou farebnosťou a výbornou aplikáciou počas celých Hier. Autorom je Wolff Olins, postaral sa o to v roku 2007. Ja osobne som v ňom hneď spoznal štylizované 2012 a inklinovanie k miestu konania, no niektorí sa vyjadrili trochu inak. Napríklad Alice Rawsthorn z NYT, citujem:"the graphic equivalent of… dad dancing and a terrible attempt at creating something trendy". 

 


twitter

$2-$6

 

Mikroblogovací priekopník, spoločnosť twitter, sa nerozhodla ísť rovnakou cestou ako všetci. Nenajímali si dizajnéra, proste si vtáčika stiahli z fotobanky (v ich prípade to bolo konkrétne iStockphoto). Vytvoril a uploadol ho tam japonec Simon Oxley, ktorý o ničom netušil, až kým ho nekontaktoval niekto z twittru, či môžu z jeho vtáčika vytvoriť animáciu. 

 


Pepsi

$1.000.000

 

V roku 2008 prešla spoločnosť PepsiCo rebrandingom, ktorý mala na starosti newyorkská Arnell Group. Dohodli sa na rovnom jednom milióne dolárov - samozrejme za celý proces novej corporate identity - logo teda stálo o niečo (rozumej dosť) menej. Ak ste trochu viac znalí vo sfére obchodu a korporácií, určite viete, že PepsiCo vlastní množstvo iných spoločností ako len samotnú Pepsi. Na rebranding všetkých ostatných potiekol ešte slušnejší peniaz - $1.200.000.000.



accenture>

$100.000.000

 

Sto miliónov dolárov vám môžte prísť ako veeeľmi premrštená suma za takéto jednoduché logo, ale vedzte, že práve jednoduché a ľahko zapamätateľné logá sú najkrajšie, najlepšie a zároveň aj najdrahšie. Landor Associates navrhli tento dizajn v roku 2000 a aj o dvanásť rokov neskôr vyzerá tento počin dosť nadčasovo a krásne elegantne (mne osobne sa najviac páčia identity a logá práve z rokov okolo 2000 - všetky sa nesú v podobnom duchu ako toto). Šípka nad "t" znamená posúvanie sa vpred a názov spoločnosti s absenciou kapitálok dáva najavo priateľskosť a dostuponosť. 

 


BBC 

$1.800.000

 

Keď v roku 1997 začalo BBC (British Broadcasting Corporation, nie Billionaire Boys Club - sorry, Pharrell) pracovať aj v oblasti Internetu a digitálnej televízie, navrhol jeden z popredných britských dizjanérov, Martin Lambie-Nairn, že by bolo vhodné ak by jednotlivé divízie spoločnosti niečo vizuálne spájalo. Totižto, do '97 neexistovalo medzi kanálmi BBC akékoľvek prepojenie korporátnej identity - každý kanál mal úplne iné logo. Predošlé, s farebnými pomlčkami spôsobovalo problémy s pixeláciou na počítačoch a taktiež bolo dosť drahé tlačiť plnofarebné logo na každý jeden korporátny produkt. Riešenie bolo takéto: kurzivé boxy na jednotlivé kapitálky sa vyrovnali do štovrcov, sivú nahradila čierna, farebné pomlčky v spektre RGB išli preč úplne a starý font nahradil bezpätkový Gill Sans. Výsledok? Čisté, jednoduché, nadčasové, elegantné, ľahko zapamätateľné a aplikovateľné logo. Presne tak, ako to má byť. 

 

src: huhmag

Ohodnoť článok
3
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.