Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 25. 8. 2019 meniny má Ľudovít

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Móda - Oblečenie
55
Jakub P.
18. november 2015, 12:44

Aké je to čakať pred H&M hodiny kvôli špeciálnym kolaboráciám? Porozprávali sme sa s trojicou chalanov, ktorí to robia rok čo rok

Spolupráce reťazca H&M s luxusnými módnymi domami priťahujú každým rokom viac ľudí. Čo počas dlhého čakanie v rade človek prežíva, ako si ho spríjemniť a koľko sa dá na resellovaní zarobiť? Na toto a mnoho viac nám odpovedali traja priami účastníci.

Jakub P.
18. november 2015, 12:44
Aké je to čakať pred H&M hodiny kvôli špeciálnym kolaboráciám? Porozprávali sme sa s trojicou chalanov, ktorí to robia rok čo rok
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
55
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Keď sa rad na tohtoročnej kolaborácii H&M s parížskym Balmain začal zatáčať až do stredu Eurovei, bolo evidentné, že počet ľudí, ktorí sa prišli pred obchod kvôli nejakým kúskom postaviť, v porovnaní s minulým rokom narástol. Niektorí tam čakali už od skorého rána, iní si mysleli, že stačí dojsť pár minút pred otvorením, no nakoniec pochopili, že takýmto štýlom sa im nič neujde.

 

#Balmaination bitka bola ešte väčšia než predošlé zápasy o produkty z limitovaných spoluprác, čo potvrdzujú aj cenovky jednotlivých vecí na eBayi. Tie v prvých hodinách takmer zakaždým presiahli niekoľkonásobok ich predajnej ceny. Mnoho ľudí si uvedomilo, že sa dá touto cestou celkom dobre privyrobiť, avšak to na druhej strane chce trpezlivosť a ochotu stáť pred vchodom niekoľko hodín vopred. Možno sa pýtaš, ako to ľudia v tom dlhom rade prežívajú, prečo tam vlastne sú a ako si spríjemňujú čakanie. Aby sme aj bežnému čitateľovi poskytli náhľad do tohto každoročného malého šialenstva, porozprávali sme sa s troma priamymi účastníkmi, ktorých si mohol pred predajňou Hennes & Mauritz nájsť aj nedávno a nebolo to prvý raz, čo tam stáli. Jeden z nich napríklad stále živo spomína na Versace x H&M, keď bola pred obchodom v Auparku len malá skupina ľudí. Ako teda prežívajú Denis, Matej (flash) a Vlado spolupráce švédskeho reťazca so známymi módnymi menami?

 

Aké je to čakať pred H&M hodiny kvôli špeciálnym kolaboráciám? Porozprávali sme sa s trojicou chalanov, ktorí to robia rok čo rok

 

Tak ahojte chalani. Odštartujeme to trochu všeobecnejšie. Odkiaľ cestujete na tieto releasy a od ktorej kolaborácie H&M s luxusným módnym domom ich navštevujete? 

Denis: Zdravím. Z Bratislavy, 78-čkou od Zimného štadióna. Prvýkrát som sa tohto šialenstva zúčastnil na kolabe s Alexandrom Wangom, pretože to bola fakt vydarená kolekcia.

 

Matej: Ahoj, ja chodím z Dúbravky. Prvýkrát som bol na H&M x Versace. Perličkou je, že mama bola už na Lagerfeldovi, čiže to máme v rodine.

 

Vlado: Pekný deň, ja tento rok až z Brna. Po prvýkrát som vyskúšal až minuloročného Alexandra Wanga. Doteraz však ľutujem, že som si nevystál tiež spoluprácu s Martin Maison Margiela, ktorá je doteraz mojou najobľúbenejšou.

 

Máte vopred premyslené, ktoré kúsky a koľko ich chcete kúpiť, respektíve usporiadané priority, čo kúpite, ak vám to, čo ste chceli, niekto iný vykúpi?

Denis: Určite nejdem „na blind“,  ak chcem resellovať  idem po najvyhajpovanejšíe kúsky, ak chcem niečo pre seba, tak prioritne to schmatnem a koľko toho kúpiť? V dnešnej dobe už asi čo najviac, keďže sa na tom dá slušne zarobiť.

 

Matej: Na predchádzajúcich releasoch som presne vedel, po čo idem a to som aj kúpil, no tento rok som to bral veľmi pozvoľne a nejako som sa rozhodoval až v rade, keďže ma nič výraznejšie neoslovilo.

 

Vlado: V prvom rade, samozrejme, idem po kúskoch, ktoré by som chcel sám nosiť. Tie si vyhliadnem a naplánujem si podľa toho rozpočet už vopred, keď nahodia kolekciu i s cenami na oficiálnej stránke. Zatiaľ sa mi „nepošťastilo“, aby som vyšiel z obchodu bez aspoň niečoho, po čo som si vyslovene prišiel, aj keď tohtoročný Balmain mi niekoľko kúskov nedoprial aka ak máš šatku na predaj, ozvi sa.

 

S akým budgetom na tieto akcie chodíte?

Denis: Môj budget ako obyčajného študenta sa pohybuje v rozmedzí 500-1000 eur, ale to skôr tlačím k tým pár stovkám, nakoľko tá resell game zas nie je až tak istý biznis.

 

Matej: Zopár stoviek, podľa toho, či chcem kúpiť niečo drahšie, prípadne kupujem niečo pre známeho.

 

Vlado: Pokiaľ ma po ohlásení ďalšej kolaborácie meno dizajnéra zaujme, vyhradím si počas roka minimálne 300 euro, ktoré reálne plánujem minúť či už pre seba alebo na predaj. V zálohe mám však niekoľko stoviek navyše pre prípad, že by sa mi podarilo uchmatnúť niečo zásadné.

 

Aké je to čakať pred H&M hodiny kvôli špeciálnym kolaboráciám? Porozprávali sme sa s trojicou chalanov, ktorí to robia rok čo rok

 

Od koľkej rána stojíte pred obchodom a máte pocit, že každým rokom treba prísť skôr, ak chcete stihnúť kúpiť to, o čo máte zaújem?

Denis: Prídem tak na 5:30 do Vei a viem, že predo mnou už bude pár premotivovaných deciek, čo si potrebujú niečo dokazovať a stoja tam už od večerníčka predošlého dňa. A áno, vďaka stále väčšiemu hypeu je potrebné prísť každým rokom skôr. Dnes je IN byť (wannabe) fashionista, a to sa odrzkadlí aj tu.

 

Matej: Balmain ma neprinútil vstať nejako extra skoro, prišiel som až po siedmej a šikovne som sa infiltroval do rady ku kamarátom, ktorí prišli skôr. Kedysi sme ale chodili už okolo štvrtej a páni ochrankári netušili, čo tam robíme a chceli nás vyprevadiť do zimy.

 

Vlado: Tohto roku ma zástup pred H&M mierne prekvapil, keďže som sa dostavil už niečo pred šiestou ráno a zostal som stáť až v druhej skupine. Keďže je ale Balmain v súčasnosti jedným z najluxusnejších módnych dómov, očakával som už na ceste do Bratislavy miernu konkurenciu. Na porovnanie, minulý rok sa o šiestej ráno dostavil do Eurovei prvý človek. Samozrejme až po nás, nehehehe. To, či je ale potrebné rok od roka prísť skôr, záleží ale určite hlavne na tom, či je dizajnér pre verejnosť atraktívny, viac či menej.

 

Baví vás to alebo si to tam chodíte len raz za rok odstáť kvôli tomu, aby ste si kúpili exkluzívny kúsok?

Denis: V Bratislave ma to jednoznačne baví, sme tu skvelá partia, ktorá sa stretne  a o zábavu núdza rozhodne nie je, no keby sa mi ako v prípade Wanga kolekcia fakt páčila, šiel by som si to odstáť aj sám.

 

Matej: Predtým to bolo viac-menej kvôli handrám, ale teraz to bolo najmä kvôli atmosfére, ktorú inokedy na Slovensku nezažijete, lebo tu skrátka nič zaujímavé nevychádza, a tak sa uspokojím aspoň s touto akcoškou, za čo patrí H&M poďakovanie. Mohli by sa konečne rozbehnúť aj iné obchody, ľudia na to sú pripravení.

 

Vlado: Keďže ma celkovo baví móda, nenudí ma odstáť si skoro ráno niekoľkohodinovú radu pre svoj cieľ, yea.

 

Aké je to čakať pred H&M hodiny kvôli špeciálnym kolaboráciám? Porozprávali sme sa s trojicou chalanov, ktorí to robia rok čo rok

 

Máte nejaké tipy, ako tráviť dlhé hodiny v rade?

Denis: Výborný recept je veľa dobrého vínka, skvelá partia a tryhard faded 16-ročné pseudocelebrity flexujúce po boku bohatej maminy.

 

Matej: Stretnem kamarátov, ktorých niekedy nevidím ako je rok dlhý, a tak máme o čom pokecať a tento rok sme si to trošku spríjemnili aj vínkom, čo bol brilantný ťah.

 

Vlado: Plne postačí skvelá partia ľudí, s ktorými si rozumiete a máte spoločné záujmy. A samozrejme nejaký ten životabudič k tomu.

 

Ako vidím, životabudič  sa zdá byť pre všetkých vás kľúčový. Nosíte veci, čo si takto kúpite alebo všetko, respektíve aspoň časť ďalej predávate?

Denis: To záleží samozrejme na  konkrétnej kolekcii a osobnom vkuse, nebudem nosiť Balmain, keď to vôbec nie je môj štýl, len aby som mohol povedať, že mám triko, ktorých je na Slovensku 5.

 

Matej: Zatiaľ som všetko nosil (aspoň chvíľu), ale nebolo toho zas tak veľa. Keď ma to prípadne omrzelo, tak som to posunul kamošom za normálnu cenu.

 

Vlado: Doposiaľ by som si vedel z každej kolekcie vybrať niečo, čo by v mojom šatníku zostalo natrvalo. Niektoré veci tak nosím stále, ostatné mením ako mobil. Či už ich predám úplne nové, nosené v top stave alebo vymením za iný swag.

 

Aké je to čakať pred H&M hodiny kvôli špeciálnym kolaboráciám? Porozprávali sme sa s trojicou chalanov, ktorí to robia rok čo rok

 

Koľko teda približne trvá, kým niečo predáte a koľko vám to circa vynesie?

Denis: Vynesie mi to dosť na to, aby som popri štúdiu nemusel pracovať (čo by som pri mojom štúdiu nezvládol) a je rozdiel, či dané veci predávam u nás a v Česku alebo globálne. Predať to do sveta sa samozrejme oplatí viac, no ja  nepočítam každé euro a radšej sa toho zbavím hneď ešte v ten deň  - potrebujem rýchle lóve jak Tesla.

 

Matej: Tričká a mikiny alá billboard mi unikli, takže na nejaký resell nevzišlo, po minulé roky som skôr pomáhal kamarátom alebo sa zameriaval na vlastné.

 

Vlado: Pokiaľ sa nebavíme vyslovene o vyhypeovaných kúskoch, na Slovensku to trvá pomerne dosť dlho, pokiaľ nepotrebuješ prerobiť. Resell u nás nie je takým športom, akým by si mnoho mladých ľudí prialo, aby bol.

 

Považujete tieto kúsky, ktoré na H&M kolaboráciách kúpite, za aspoň sčasti adekvátne k ich cenovkám?

Denis: Šiel by som sám proti sebe, ak by som odpovedal nie, takže sčasti určite áno aj keď o kvalite by sa dalo polemizovať.

 

Matej: Neviem prečo, ale Balmain mi prišiel extrémne predražený. Môže to byť aj tým, že mi nič z toho žily netrhá. Ceny však podla mňa rokmi idú hore, no kvalita samozrejme nie. Ale to je tak všade, niekde viac, niekde menej.

 

Vlado: Vzhľadom ku dizajnérskemu menu sú ceny veľmi priaznivé.

 

Aké je to čakať pred H&M hodiny kvôli špeciálnym kolaboráciám? Porozprávali sme sa s trojicou chalanov, ktorí to robia rok čo rok

 

Z čoho podľa vás plynie, že sa pred H&M každoročne objavuje čoraz viac ľudí?

Denis: Stále väčší hype, stále viac mladých ľudí si začína „ísť módu“ – no o širšom povedomí, štýle a vkuse mladých sa tu radšej baviť nebudem. Všetci už chcú byť iní, no nakoniec sú takmer všetci rovnakí.

 

Matej: Móda je na Slovensku v plienkach a čoraz viac ľudí sa na ňu chytá, plus všeobecne aj vďaka hudobníkom a iným celebritám k nej majú všetci akosi “bližšie”. Taktiež si zrejme každý všimol, že sa na tom dá aj zarobiť a tak skúša, to je prirodzené.

 

Vlado: Prispôsob sa dobe, lebo chycíš prasačí mor.

 

Ktorá kolaborácia zatiaľ sa vám páčila najviac?

Denis: Wang, MMM,Versace.

 

Matej: Martin Margiela a jeho staršie kúsky majú k môjmu srdcu najbližšie, takže nie je o čom, ale aj Comme des Garcons malo pekné veci.

 

Vlado: Jednoznačne Martin Maison Margiela. Z dámskych sú to Alexander Wang a Balmain.

 

Koľko ste investovali do tohtoročného Balmain?

Denis: Zo dve kilá, chcel som oveľa viac, no šiel som čisto na resell a bohužiaľ drahšie bundy a nohavice sa tuším do Bratislavy ani nedostali. Bundy teda určite nie.

 

Matej: 30 eur. Kúpil som mame tričko na Vianoce.

 

Vlado: Približne 150 euro. Keďže som ale neuchmatol všetko, po čo som si pôvodne prišiel, na ceste mám niekoľko ďalších vecí.

 

Aké je to čakať pred H&M hodiny kvôli špeciálnym kolaboráciám? Porozprávali sme sa s trojicou chalanov, ktorí to robia rok čo rok

 

Máte nejaký špeciálny zážitok z predaja, povedzme najšialenejší?

Denis: Tých je veľa, tento rok to asi bola jedna pani šéfredaktorka nejakého „módneho“ časopisu, snažiaca sa o to, aby sa dostala k nám a predbehla tak 90% ľudí. Aj sa mohla, ale nepochopila že sladkými rečičkami u nás nič nezíska. Mala nás podplatiť, ako sme jej navrhli.

 

Matej: Keď bola akcia ešte v Auparku, bol ten beh z dolného poschodia cez eskalátory trochu zaujímavejší. Nič extra som tam ale ešte nezažil a mám pocit, že ľudia na internete po akcii veľmi preháňajú. Už som si na to však zvykol.

 

Vlado: Vybavuje sa mi ich niekoľko, napr keď Blame Mob vykúpil pánskeho Wanga minulý rok.

 

Nastala niekedy situácia, že by ste sa s niekým skoro pobili, keďže na rôznych videách vidno, že ľudia sa za kúskami po otvorení hrnú ako zmyslov zbavení?

Denis: Ale tak snáď sa nebudeme biť o handry, nie? Na druhej strane, ak by som niečo už mal v ruke a niekto sa mi snažil to vytrhnúť, tak mu asi dám po rukách. Mne sa teda žiadny incident ešte našťastie nestal.

 

Matej: Zatiaľ nie a ani to nemám v pláne. Keď už mám niečo v rukách a idem si to kúpiť, tak do mňa nikto neskáče a ja by som to tiež nikomu neurobil, keď to stihol skôr. Plus poradiť si s niektorými indivíduami, čo to tam prežívajú, by nebol zrejme problém.

 

Vlado: Zatiaľ si to situácia nevyžadovala.

 

Aké je to čakať pred H&M hodiny kvôli špeciálnym kolaboráciám? Porozprávali sme sa s trojicou chalanov, ktorí to robia rok čo rok

 

Čo vám pri týchto releasoch najviac  lezie na nervy?

Denis: Hah, premotivané deti, čo pred polrokom chodili von v kopačkách a zrazú sú z nich strašní fashionisti. Teda ani nie tak oni samotné ako to, že musím v rade pred obchodom počúvať niekoľko hodín ich reči. To je niekedy fakt des, mali radšej ostať v škole a možno by neboli tak tupé.

 

Matej: Miestami dezorganizácia, ktorú fakt nie je taký problém vyriešiť. Okrem toho ešte pozoruhodné bytosti, ktoré sa tam občas objavia. Taký výkvet len tak niekde neuvidíte.

 

Vlado: Tohto roku sa nedalo prehliadnuť niekoľko preafektovaných nákupných maniakov. Snažím sa im dohovoriť, nech sa naučia. Jediné, čo ma ale vážne trochu dostalo, bola tohtoročná organizácia predajcu od zaradenia do skupín o počte 25 ľudí, po čas, ktorý strávila v obchode samotná prvá skupina. Kto prv príde, ten prv mele, ale ja som chcel všetko.

 

Čo vravíte na predávanie kúskov v obchode, ktoré si daný človek ešte ani nekúpil a už ich za "drobné" posúva ďalej?

Denis: Je to biznis ako každý iný, nemám voči tomu výhrady.

 

Matej: Kdo dřív přijde, ten dřív mele. Ten človek to uchmatol, lebo tam stál skôr, spravodlivé.

 

Vlado: Chcem nech moja kasa robí čink-čink nonstop.

 

Aké je to čakať pred H&M hodiny kvôli špeciálnym kolaboráciám? Porozprávali sme sa s trojicou chalanov, ktorí to robia rok čo rok

 

Najobľúbenejší kúsok zo všetkých spoluprác zatiaľ?

Denis: Sľapky od Wanga, nerozpadli sa v slanej vode.

 

Matej: Zošit, čo som dostal, keď bolo Versace. Používam ho dodnes, zapisujem si tam tréningy.

 

Vlado: Najobľúbenejší kúsok, ktorý vlastním, je rozhodne duffle bag od Alexandra Wanga. Najviac sa mi však páčia dámske topy z tej istej kolekcie a béžový kabát od Martin Maison Margiela.

 

Prídete aj o rok, či to záleží aj na tom, kto bude mať kolabo?

Denis: Zrejme sa zastavím. Myslím si, že hype týchto kolekcíí bude ešte rásť, najmä u nás. Aj keby boli tie budúce ešte horšie ako Balmain.

 

Matej: Ak budú kamaráti, tak prídem. Ak bude niečo zaujímavé pre mňa alebo na predaj, tak tiež. Je to dosť pravdepodobné.

 

Vlado: Prídeme traja, daj to na plagát, sleduj našu crew, 1000 euro je štandard.

 

Aké je to čakať pred H&M hodiny kvôli špeciálnym kolaboráciám? Porozprávali sme sa s trojicou chalanov, ktorí to robia rok čo rok 

Rozmýšľali ste niekedy aj o tom, že by ste šli napríklad do Viedne, kde sú tieto releasy vo viacerých H&M a často na ne čaká len zlomok ľudí?

Denis: Zatiaľ sa ku mne nedostala hodnoverná informácia o tom, že tam chodí málo ľudí, no ak máš pravdu, tak budúci rok idem tam, ale neviem po nemecky len ajns cu mena zich zu cvaj berlin dojčland emtíví roko superstars.

 

Matej: Kedysi by to pre mňa malo význam, no posledné dva roky už nie. Ak by ale prišlo niečo naozaj veľké, tak by som to zvážil.

 

Vlado: Táto informácia mi nie je úplne cudzia, ale ja už ani nevím, kerím verím, preto doteraz netuším, ako je to v skutočnosti.

 

Posledná otázočka. Kempujete pravidelne aj na iných releasoch, napríklad predajoch Jordanov či Yeezys?

Denis: Kempujem nepravidelne – keď niečo chcem alebo cítim, že by som mohol zarobiť. Akurát som kempoval v Budapešti na nové Yeezy 350, bol som snáď 4. v rade ale strašne nás vyrobil predajca... aj to sa stáva.

 

Matej: Na tie, čo u nás vychádzajú, nechodím, keby sa objavili napríklad AJ1 fragmenty, tak tam stojím týždeň. Je to o tom, čo som spomínal vyššie.

 

Vlado: Pred tromi rokmi som zvykol sledovať niekoľko podstatnejších vydaní retro Jordanov online, ale vďaka ochotným predajcom nebolo pre mňa nikdy potrebné kempovať pred kamennou predajňou. Udržujem styky.

 

Ďakujem za ochotu, chalani. Ak chcete našim čitateľom na záver dať ešte nejaké tipy do budúcna, riadky sú vaše.

Denis: Ďakujem za možnosť vyjadriť sa, čitateľom odkazujem, nech sledujú môj IG, čítajú Refresher, to posunie ich fashion game oveľa vyššie. A hlavne neberte tú módu tak vážne.

 

Matej: Díky za rozhovor a prípadným budúcim spolucamperom odkazujem, nech neberú tie handry tak vážne.

 

Vlado: Zdravím Prievidzu, domácich, rodinu, fellas a dakujem za rozhovor. Vidíme sa v tvojom obchode o polnoci.

 

Aké je to čakať pred H&M hodiny kvôli špeciálnym kolaboráciám? Porozprávali sme sa s trojicou chalanov, ktorí to robia rok čo rok

 

Pre viac informácií zo sveta módy sleduj Restyler

Ohodnoť článok
1
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie