Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 29. 10. 2020 meniny má Klára

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
5
johnnybravo
13. október 2015, 10:00
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Kamión od Mercedesu zvládol jazdu na nemeckej diaľnici (takmer) bez pomoci človeka. Pozeráme sa na budúcnosť dopravy?

Za volantom je potrebná prítomnosť človeka, ale kamión si v takmer všetkých oblastiach vystačí úplne sám.

johnnybravo
13. október 2015, 10:00
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
5
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Autá, ktoré nebudú potrebovať akéhokoľvek šoféra na to, aby dokázali bezproblémovo fungovať, už zdá sa nie sú iba hudbou budúcnosti. Viaceré spoločnosti začali pracovať na projektoch nezávislých áut riadiacich sa podľa rôznych senzorov a získavajúcich informácie zo satelitov, ale poslať takéto auto do ostrej premávky asi ešte nie je to najšťastnejšie rozhodnutie. Iba včera sme ťa informovali o tom, že automobilka Volvo preberie plnú zodpovednosť za to, ak jej autopilot v nezávislých autách budúcnosti spôsobí dopravnú nehodu, a už tu máme zábery spred pár dní, na ktorých sa objavuje kamión značky Mercedes-Benz.

 

Na prvý pohľad by ho vodiči v premávke nerozoznali od obyčajného kamióna, keďže v kabíne sedeli dvaja muži, ale toto vozidlo šoférovalo úplne samo. Ľudia v kabíne slúžili iba ako bezpečnostné poistky v prípade, že by došlo k výpadku alebo pochybeniu, avšak k ničomu takému nedošlo a kamión dokázal zvládnuť niekoľko kilometrov na nemeckej diaľnici. V skutočnosti ide o model Daimler Actros a na diaľnici bez pomoci vodičov dosiahol stálu rýchlosť až 80 kilometrov za hodinu. Vozidlo sa riadi pomocou spomínaných senzorov a radarov, ale je natoľko inteligentné, že v prípade indikovania zhoršeného počasia ihneď vyzve vodiča k tomu, aby prebral riadenie, takže konštruktéri sa v prvom rade zamerali najmä na bezpečnosť posádky, ale aj ostatných vozidiel v premávke. Zaujímavosťou je aj fakt, že ak sa vodič sediaci za volantom neodhodlá k prebratiu riadenia, kamión jednoducho zastane. Informácie priamo z automobilky hovoria o tom, že kamión je vycvičenejší a inteligentnejší ako akýkoľvek človek v oblasti riešenia krízových situácií, a tak sa môžeme len a len tešiť na to, čo privezie budúcnosť. Možno nám raz do obchodných centier budú potraviny voziť iba kamióny bez posádok.

 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Ohodnoť článok
0
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.