Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
21. decembra 2020 o 14:30
Čas čítania 16:48
Dominik Vetrák

Recenzia: Prečo by bol Cyberpunk 2077 herným sklamaním roka aj bez technických chýb a katastrofálneho technického stavu?

TECH CYBERPUNK 2077
Uložiť Uložené

CD Projekt Red vydali jednu z najočakávanejších hier tohto roka.

V januári 2013 vydalo vydavateľstvo CD Projekt Red upútavku pre Cyberpunk 2077, aby zistilo záujem hráčov a prilákali do firmy nových vývojárov. V oboch prípadoch dostali zelenú, a tak sa po vydaní Blood and Wine v roku 2016 konečne mohli pustiť do plnohodnotného vývoja Cyberpunku.

Ten tak po 4 rokoch náročnej produkcie vychádza na PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X/S ako jedna z najočakávanejších hier posledných rokov. Bohužiaľ, ide o jedno z najtragickejších vydaní hier celej generácie. 

Odporúčané
V čom Xbox Series X prekonal PS5 a v čom je zase japonská konzola niekoľkonásobne lepšia? V čom Xbox Series X prekonal PS5 a v čom je zase japonská konzola niekoľkonásobne lepšia? 2. decembra 2020 o 14:30

S CD Projekt Red (CDPR) to v posledných rokoch šlo dolu vodou. Nevôľu v hráčoch vyvolali odklady, následný grafický downgrade a klamstvo, že hra v skutočnosti vyzerá oveľa horšie než v upútavkách. Novinár Jason Schreier z Bloomberg odhalil, že riaditelia nútia vývojárov pracovať aj 100 hodín týždenne.

Vývojári neustále opakovali, že hru v stanovených dátumoch nestíhajú dokončiť, no manažéri a riaditelia ju chceli vydať pred Vianocami za účelom veľkého zisku. Bolo im v podstate jedno, že si ničia skvelú reputáciu a klamú zákazníkov (tvorcovia priznali, že sa konzolovým verziám nevenovali a hru vydávali s vedomím, že je v katastrofálnom stave).

Prišla aj správa o tom, že CD Projekt svojich vývojárov vypláca v almužnách. Na internete sa vynáralo čoraz viac dôkazov o tom, že vydavateľstvo je transfóbna a homofóbna spoločnosť. Celý svet ich kritizuje aj za to, že vyhoveli požiadavke čínskej vlády o cenzúru chválenej hry. 

Potom prišlo na rad samotné vydanie hotovej hry. Tvorcovia odmietli posielať konzolové verzie pre recenzentov a rovnako tak odmietli tieto verzie ukázať hráčom. Ani v deň vydania si tak nemohol nájsť žiadne video či článok o tom, ako ti vlastne hra na tvojej PS4 či Xbox One pobeží. 

Cyberpunk 2077
Zdroj: CD Projekt Red

Technický stav hier je na starých konzolách katastrofálny. Počet snímok za sekundu (FPS) sa prepadá k hodnotám 15-20 (bežný štandard je 30), hra sa zobrazuje v nízkom rozlíšení, modely a textúry sú škaredé, nenačítavajú sa a z pohľadu grafického spracovania ide o veľké sklamanie. „Čerešničkou na torte“ sú stovky chýb a neustále padanie hry. 

Odporúčané
Režisér Zaklínača 3 opúšťa CD Projekt Red. Multiplayer pre Cyberpunk 2077 sa ruší a sklamaním sú aj predaje hry Režisér Zaklínača 3 opúšťa CD Projekt Red. Multiplayer pre Cyberpunk 2077 sa ruší a sklamaním sú aj predaje hry 5. mája 2021 o 19:02

Cyberpunk 2077 je na PS4/Xbox One takmer nehrateľný, čo nakoniec spôsobilo, že PlayStation stiahlo hru z digitálneho obchodu a ponúka vrátenie peňazí všetkým hráčom. Niečo také sa v minulosti ešte nestalo, čo len dokazuje, v akom zlom stave hra je. Hrozí, že CDPR bude čeliť súdnym žalobám kvôli vedomému klamaniu svojich zákazníkov v záujme profitu. 

My sme sa do hry pustili na PS5, vďaka čomu bola ako-tak hrateľná. Hra sa do menu PS5 resetovala približne každú hodinu. Stávalo sa to počas misií, jazdení v meste, a dokonca aj počas záverečných titulkov. Vďaka novému úložisku SSD v PS5 sa hra našťastie načítala celkom rýchlo, no vždy sme prišli o postup.

Automatické ukladanie totiž stojí za figu, keďže hra neukladá postup po každom checkpointe v misiách a ani po ich dokončení. V hre sme strávili cez 45 hodín, no 5 hodín sme pravdepodobne strávili tým, že sme hrali odznova to isté, čo sa nám predtým neuložilo. A mimochodom, daj si pozor na nastavenia. Po každých niekoľkých spusteniach hry sa zresetujú, takže si ich musíš nastaviť znovu.

Cyberpunk 2077
Zdroj: CD Projekt Red

Na začiatku hrania ťa privíta editor postavy. Môžeš si vytvoriť akéhokoľvek V (meno, a mimochodom fakt skvelé meno pre postavu). Musíme však priznať, že sa nám editor javil nedostatočne hlboký. Vzhľadom na cyberpunkovú tému by tých možností mohlo byť viac. Zároveň nás nepríjemne prekvapilo, že si postavu v priebehu hry už nemôžeš vôbec upraviť. Rovnako si nemôžeš upraviť ani autá, čo je vo svete Cyberpunku neprirodzené.

Odporúčané
Spravili sme Witchera 3, nejak to vyjde. Rozhovory s vývojármi hry Cyberpunk 2077 dokazujú hrozivé nadčasy, smiešne platy a tlaky Spravili sme Witchera 3, nejak to vyjde. Rozhovory s vývojármi hry Cyberpunk 2077 dokazujú hrozivé nadčasy, smiešne platy a tlaky 16. januára 2021 o 13:52

Po vytvorení postavy si vyberieš, ako hru začneš. Na výber máš medzi príbehovým pozadím ako Street Kid (dieťa ulice vychované mestom Night City), Corpo (člen korporácií) či Nomád (člen gangu v pustatine mimo Night City). Po prvej polhodine sa však všetky tri cesty zlievajú do jednej. Až na niekoľko dialógových možností v hre je úplne irelevantné, čo si si na začiatku vybral. 

Hra je rozdelená do dvoch kapitol a epilógu, pričom prvá je dosť krátka. Myslíme si, že sa z celej hry vymazalo veľa príbehových misií a celkového postupu. Namiesto bližšieho spoznávania Jackieho, jednej z hlavných postáv, sme sa dočkali videomontáže zobrazujúcej jeho aktivitu v Night City.

Akoby vývojári nestihli tieto misie dokončiť, a tak ich nastrihali do efektného videa, ktoré má zobrazovať nárast reputácie V-ho. Namiesto postupného zvyšovanie reputácie a spoznávania postáv sa tak ocitneš v Night City ako ostrieľaný gauner. Zdá sa, že vývojári len narýchlo doplnili misie Corpo a Nomad. Ich prítomnosť v hre je až na pár dialógov len estetická.

Cyberpunk 2077
Zdroj: CD Projekt Red

Tvorcovia sa pri prezentácii hry sústreďovali aj na gangy a ich význam. V skutočnosti je však úplne jedno, aký gang máš pred očami. Pôvodne sme mali plniť misie, ktoré by ovplyvnili to, aké máme s jednotlivými gangami vzťahy. Očividne z toho ale nakoniec vzišlo a tento obsah rovnako vymazali. Rovnako ako scény z pohľadu tretej osoby.

Odporúčané
Tvorcovia Cyberpunk 2077 sa naďalej vyhovárajú a klamú. V traileroch sme našli množstvo obsahu, ktorý v hre neexistuje Tvorcovia Cyberpunk 2077 sa naďalej vyhovárajú a klamú. V traileroch sme našli množstvo obsahu, ktorý v hre neexistuje 14. januára 2021 o 16:11

Hra ich mala mať hneď niekoľko, no nakoniec ostala v celej hre len jedna pre každý rozdielny koniec príbehu. Aj v tej jednej scéne sme však mali zakaždým pocit, že príbeh, prostredie a postavy vnímame oveľa lepšie. Pohľad z tretej osoby je jednoducho pre vyrozprávanie „filmového“ príbehu kľúčový.

Rozhodnutie CDPR urobiť z Cyberpunku RPG z pohľadu prvej osoby nikdy nepochopíme. Rovnako tak by to prospelo príbehu a aspoň by sme si užili pekné animované scény (CDPR ich vedia robiť úžasne, ale tu na ne nebol priestor a bolo to cítiť). 

Hlavný príbeh hry nie je veľmi dlhý. Koniec sa dá dosiahnuť už za 20 hodín, čo je prekvapivo málo. Z celkovej dĺžky hry sme tak sklamaní. Z prvotných dojmov na internete nemáme dojem, že by Cyberpunk ponúkal veľkú mieru znovuhrateľnosti. Veľké príbehové vetvenie totiž príde až pred poslednými misiami, kedy učiníš dôležité voľby, podľa ktorých sa zmení koniec.

Cyberpunk 2077
Zdroj: CD Projekt Red

Po každom prejdení hry ťa to šupne rovno pred „križovatku rozhodnutí“, a ty tak môžeš skúsiť všetky konce hry. Máme dojem, že hráčove rozhodnutia príbeh a jeho misie až tak veľmi neovplyvnili.

Zatiaľ čo koniec má Cyberpunk značne rozvetvenejší ako Zaklínač 3, priebeh hry a vplyv jednotlivých rozhodnutí pred koncom má bohatší práve Zaklínač. Koniec je ovplyvnený tým, koľko bočných misiá splníš a aký máš vzťah s niekoľkými z vedľajších postáv. Veľmi tak nezáleží na tom, čo urobíš počas hlavnej dejovej linky. Rovnako nezáleží na tom, či budeš nepriateľov len omračovať alebo surovo zabíjať. 

Odporúčané
Cyberpunk 2077 vyzerá a beží na PS4 a Xbox One príšerne. Grafika pôsobí ako spred 10 rokov Cyberpunk 2077 vyzerá a beží na PS4 a Xbox One príšerne. Grafika pôsobí ako spred 10 rokov 11. decembra 2020 o 11:54

Z nášho pohľadu ide rozhodne o sklamanie, keďže tvorcovia rozprávali skôr o odlišnom hernom zážitku pre každého hráča. Až na pár rozhodnutí však máme dojem, že bolo úplne jedno, ako k hre pristupujeme, ako plníme misie a ako sa správame k ostatným postavám. 

Hlavná dejová linka nás miestami bavila, inokedy nudila, pričom práve v druhej polovici nabrala na obrátkach. Až posledné hodiny hrania nám zlepšili dojmy z príbehu a najmä výrazne odlišné a podarené konce skutočne zvýšili hodnotenie hry (odporúčame vyskúšať aspoň tri hlavné konce). 

Cyberpunk 2077
Zdroj: CD Projekt Red

Vedľajšie misie nás bavili dokonca viac ako hlavná dejová linka. Nebyť Johnnyho Silverhanda v podaní Keanu Reevesa, asi by nám neprišla ani nijako originálna, keďže pracuje s klišé témami, ktoré sa akurát odohrávajú vo svete Cyberpunku.

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Pridaj sa do klubu REFRESHER+

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Prečo sú vedľajšie misie kvalitnejšie ako hlavný príbeh
  • Ako sa hra zmenila kvôli Keanu Reevesovi
  • Či je v systéme hrania Cyberpunku niečo skutočne zábavné a skvelo dizajnované
  • Že má Cyberpunk vynikajúce postavy a budeš sa vyžívať v dialógoch
  • Že si nespomíname na horší jazdný model áut a motoriek než v tejto hre
  • Aká dlhá je hra, či má naozaj tak veľa chýb a ako sa nám páčili rozdielne konce
  • Ktoré herné mechanizmy potápajú túto hru spoločne s katastrofálnym technickým stavom
Dočítať článok
Máš už predplatné?
Prihlásiť sa
Dočítať článok
Poslať sms
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 92478 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Odomknúť cez SMS
Tento článok
Poslať sms Ako to funguje?
Všetky články na mesiac
🤩 Len 1,50€ navyše
POSLAŤ SMS Ako to funguje?
Po odomknutí získaš
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Napr.: Celodenný Skipas v PARK SNOW Donovaly ZDARMA , Poukázka v hodnotě 200 korun na nákup v Furiosa alebo PPV kód na Oktagon 65
Zobraziť všetky (9)
Priemerné hodnotenie čitateľov
Tvoje hodnotenie
Aké hodnotenie by si dal ty?
Zobraziť výsledky
Skryť výsledky
0/10
Domov
Zdieľať
Diskusia