Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
11. decembra 2020 o 11:54
Čas čítania 2:54
Dominik Vetrák

Cyberpunk 2077 vyzerá a beží na PS4 a Xbox One príšerne. Grafika pôsobí ako spred 10 rokov

TECH CYBERPUNK 2077
Uložiť Uložené

Cyberpunk 2077 vyšiel na next-gen, ale aj na old-gen konzoly, čo bola zjavne chyba.

Cyberpunk 2077 má za sebou vynikajúci launch. Hru si predobjednalo 8 miliónov hráčov, pričom až 76 % z nich zvolilo digitálnu verziu hry, z ktorej vývojári a vydavatelia (v tomto prípade ide o rovnakú spoločnosť, teda CD Projekt Red) získavajú viac peňazí. Lenže popri skvelých predajoch sa hovorí aj o technickom stave hry. 

Ten je aj v recenziách uvádzaný ako zásadný problém hry. Titul obsahuje množstvo bugov znepríjemňujúcich hranie alebo rovno znemožňujúcich hráčom pokračovať v hre či rôznych questoch. Zlý technický stav sa týka hlavne starých konzol. 

Odporúčané
V čom Xbox Series X prekonal PS5 a v čom je zase japonská konzola niekoľkonásobne lepšia? V čom Xbox Series X prekonal PS5 a v čom je zase japonská konzola niekoľkonásobne lepšia? 2. decembra 2020 o 14:30

Hardware PS4 a Xbox One na Cyberpunk vôbec nestíha

Základná verzia PS4 a a Xbox One/Xbox One S vôbec nezvládajú náročné požiadavky detailnej open-world hry. Hráči, ktorí sa ako-tak vyznajú do hardwaru konzol a chápu, ako funguje optimalizovanie hier, plne očakávali, že Cyberpunk bude na starých konzolách bežať v naozaj zlom stave. Potvrdili nám to prakticky aj samotní tvorcovia, keď odmietali ukázať, ako vlastne hra na starých konzolách beží. 

Človek by ale nízke rozlíšenie, kvalitou slabšie textúry či bugy dokázal prežiť. Hra však na PS4 a Xbox One S vyzerá akoby tvorcovia vydali verziu, ktorej do vydania chýba ešte minimálne niekoľko mesiacov. Cyberpunk má problémy udržať si aspoň 20fps (frames per second – snímkov za sekundu), pričom častokrát padá aj k 15fps. 

V praxi to znamená, že obraz nie je plynulý, animácie „preskakujú“ na mieste a celkový pohyb je akoby „zlagovaný“. Dlhodobým štandardom na PS4 a Xbox One je 30fps, aj preto mnohí považujú verzie hry pre staručké konzoly za nehrateľné. Na záver tu máme modely NPC postáv (nehrateľné postavy, ktoré stretávaš na uliciach).

Odporúčané
Režisér Zaklínača 3 opúšťa CD Projekt Red. Multiplayer pre Cyberpunk 2077 sa ruší a sklamaním sú aj predaje hry Režisér Zaklínača 3 opúšťa CD Projekt Red. Multiplayer pre Cyberpunk 2077 sa ruší a sklamaním sú aj predaje hry 5. mája 2021 o 19:02

Doskakovanie textúr a oneskorené načítavanie HD textúr asi nikoho neprekvapia. Lenže hra nezvláda zobraziť kvalitné modely postáv ani zblízka, ani pár sekúnd po tom, ako na ne čumíme centimetre od ich tváre. 

 

Veľký downgrade hry oproti ukážke spred 2 rokov

Možno by takéto veci hráči odpúšťali ochotnejšie, keby CD Projekt Red nepropagovalo hru úplne iným štýlom – preplnené ulice rôzne vyzerajúcimi ľuďmi, kvalitné, vysokokvalitné textúry a oveľa viac detailov. Nakoniec, pozri si sám, pobav sa, zasmej sa, poplač si.... hlavne si už ale zapamätaj, že ohurovať sa nad grafikou hier pred ich vydaním naozaj nemá zmysel. 

Nie je to chyba vývojárov

Z tohto stavu nechceme viniť vývojárov. Je verejne známe, že CD Projekt Red nútilo svojich zamestnancov pracovať týždenne aj viac ako 100 hodín, a to počas mnohých týždňov či mesiacov pred vydaním hry.

Odporúčané
Spravili sme Witchera 3, nejak to vyjde. Rozhovory s vývojármi hry Cyberpunk 2077 dokazujú hrozivé nadčasy, smiešne platy a tlaky Spravili sme Witchera 3, nejak to vyjde. Rozhovory s vývojármi hry Cyberpunk 2077 dokazujú hrozivé nadčasy, smiešne platy a tlaky 16. januára 2021 o 13:52

Ide o takzvaný crunch, kedy je na vývojárov vyvíjaný od manažérov tlak, aby dokončovali hru a opravovali bugy od rána do večera, častokrát aj 6 dní v týždni. Nie je nič výnimočné, keď viacerí prespávajú v kanceláriách, keďže sa im ani neoplatí ísť domov. 

Problematický stav hry na starých konzolách najlepšie pochopíš vďaka
tomuto videu, ktoré porovnáva verziu pre PS4, PS5, Xbox One S a Xbox Series X/S. 

Vinu nesie manažment, riaditelia a akcionári CD Projekt Red. Tí chceli mať hru na pultoch obchodov ešte tento rok, kvôli čomu nemali vývojári dostatok času hru dokončiť vo všetkých hľadiskách. Bolo by zaujímavé vidieť, v akom stave bola hra v septembri, kedy mala vyjsť pôvodne. Až donedávna ale bola na konzolách asi nehrateľná, keďže recenzenti dostali len verzie hry pre počítače. 

Tvorcovia musia podniknúť množstvo krokov, aby sa niečo takéto neopakovalo. Zahŕňa to však lepšie pracovné podmienky pre vývojárov, zamestnávanie oveľa väčšieho tímu a dostatok času na vývoj. A keď sa tak pozeráme na doterajší vývoj blockbusterových hier, niečo také sa nestalo asi nikdy. Rovnako ako Witcher 3, aj Cyberpunk 2077 je teda pri vydaní v katastrofálnom technickom stave. Môžeš sa staviť, že to tak bude aj pri vydaní ich ďalšieho titulu. 

Pevne veríme, že CDPR čoskoro vydá patch, ktorý zlepší technický stav hry, aby si ju mohli užiť aj majitelia konzol Xbox One S a PS4. Zaplatili totiž rovnakú cenu, takže nie je fér, aby hrali oveľa horšiu verziu. 

Na záver analýza od najväčších odborníkov vo videohernom priemysle

Domov
Zdieľať
Diskusia