Detailný pohľad do vnútra vývoja Cyberpunku 2077 ukazuje konflikty, tlaky od manažmentu aj nesplniteľné ciele.
Kritika poľského štúdia CD Projekt Red, ktoré v decembri uviedlo svoju dlho očakávanú hru Cyberpunk 2077, tak skoro neutíchne. Hráči okamžite zistili, že hra je plná chýb, vyzerá nedokončene a neobsahuje množstvo sľubovaných funkcií, ktoré štúdio počas vývoja sľubovalo.
Šéf štúdia Marcin Iwiński preto nahral video, v ktorom sa hráčom ospravedlňuje a vysvetľuje, ako vývojárov limitovala staršia technika v súčasnej generácii herných konzol, ale aj tlaky očakávania verejnosti.
Verejnosť na video zareagovala celkom kladne, keď hodnota akcií CD Projekt Red narástla o niekoľko percent, ale novinár Jason Schreier z Bloombergu teraz zverejnil svoj článok, v ktorom vyspovedal dohromady viac ako 20 súčasných a bývalých zamestnancov herného štúdia. Pod podmienkou anonymity mu porozprávali, ako vývoj prebiehal v skutočnosti, čo od nich vyžadovali manažéri a aké smiešne platy mali mnohí z nich.
What went wrong with Cyberpunk 2077? Interviews with more than 20 current and former CD Projekt staff paint a complex picture. Unchecked ambition, technical woes, unrealistic deadlines, and above all, one belief: "We made The Witcher 3 -- it'll work out." https://t.co/T56huHkQW8
— Jason Schreier (@jasonschreier) January 16, 2021
Vytvorili sme Witchera 3, nejak to bude fungovať
Aj keď hru štúdio oznámilo v roku 2012, podľa vývojárov sa na nej začalo pracovať až v roku 2016. Nielenže si štúdio zaumienilo, že vyvinie hru, ale aj samotný herný engine, na ktorom bude fungovať. Jeden z vývojárov v rozhovore povedal, že práca na hre pripomínala cestu vlakom, pred ktorý niekto zároveň pokladá koľajnice.