Takto sa robí reklama.
Japonec menom Yusaku Maezawa rozvíril hladiny Twitteru. Prostredníctvom účtu na sociálnej sieti sa rozhodol osláviť úspech svojej firmy tým, že o ňom bude počuť čo najviac ľudí. Samozrejme, to sa dá veľmi ľahko dosiahnuť zdieľaním príspevku, na ktoré Maezawa užívateľov nalákal ponukou, ktorá sa len tak neodmieta.
Maezawa prehlásil, že 100 náhodných šťastlivcov zdieľajúcich jeho príspevok jednotlivo odmení miliónom jenov, čo je v prepočte približne 8117 €. Tento príspevok zverejnil na Twitteri 5. januára a v dobe uzávierky internetovej súťaže ho zdieľalo zhruba 3,8 milióna užívateľov.
ZOZOTOWN新春セールが史上最速で取扱高100億円を先ほど突破日頃の感謝を込め、僕個人から100名様に100万円【総額1億円のお年玉】を現金でプレゼントします。応募方法は、僕をフォローいただいた上、このツイートをRTするだけ。受付は1/7まで。当選者には僕から直接DMします #月に行くならお年玉 pic.twitter.com/cKQfPPbOI3
— Yusaku Maezawa (MZ) 前澤友作 (@yousuck2020) January 5, 2019
Týmto sa stal jeho príspevok najzdieľanejším v histórii Twitteru, pričom si japonský miliardár prišiel aj na pekné množstvo nových sledovateľov. Pred danou udalosťou malo Yusakua sledovať približne pol milióna ľudí a v súčasnej dobe ich je už viac než 6 miliónov.
Miliardár Maezawa by mal byť mimochodom prvým turistom, ktorý so SpaceX Elona Muska obletí Mesiac. Napriek ukončeniu súťaže zdieľanie spomínaného príspevku stále pokračuje a aktuálne už dosiahlo 5,5 milióna retweetov.
Predošlý rekord držal tínedžer z amerického štátu Nevada. Jeho príspevok na Twitteri zdieľalo 3,6 milióna ľudí. Američan však chcel pôvodne dosiahnuť až 18 miliónov zdieľaní, pretože za tento počet mal od fastfoodového reťazca Wendy's prisľúbený ročný prídel kuracích nugetiek. Napriek neúspechu mu ale vedenie firmy aj tak vyhovelo.