Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 29. 3. 2020 meniny má Miroslav

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
8
Martin Mičuda
18. október 2017, 13:23
Čas čítania: 4:18

Hyundai nás na plnej čiare presvedčil, že s i30 N to myslí mimoriadne vážne. Je famózne!

Na Slovakia Ringu sme začili jazdu, za akú by sa nehanbili ani tie najostrieľanejšie hot-hatche.

Martin Mičuda
18. október 2017, 13:23
Čas čítania: 4:18
Hyundai nás na plnej čiare presvedčil, že s i30 N to myslí mimoriadne vážne. Je famózne!
Zdroj: REFRESHER - martinzmartina
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
8
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Pokiaľ ide o hot-hatche, ich zástupcov by sme mohli rozdeliť hneď podľa niekoľkých kritérií, navyše, každý si bude preferovať to svoje. Pravdou však je, že najväčšou ikonou a kultom daného segmentu je Golf GTI. Jeho univerzálnosť však hrá posledné roky do kariet o čosi ultimátnejšej konkurencii, medzi ktorou má azda najlepšie renomé Mégane RS, nakoľko Renault Sport dlhé roky nielen svojimi rekordmi dokazuje svoje schopnosti a kvality. Niet preto divu, že na nedávnom autosalóne vo Frankfurte sa upriamovala mimoriadna veľká pozornosť na novú generáciu, jej odhalenie však vo výsledku do veľkej miery zatienil úplne nový hráč v hre, no a to už je čo povedať.

 

Hyundai so svojou prvotinou zo športovej divízie N totiž zožal vačší záujem, nakoľko do dlho očakávanej novinky i30 N sú vkladané nemalé ambície. Ba čo viac, prvé jazdy a testy ukazujú, že Kórejci nenechali nič na náhodu, práve naopak, už dlho sme neboli zo strany odbornej verejnosti svedkami takej jednohlasnej senzácie z auta. V uplynulých hodinách prišlo nové želiezko v ohni už aj na Slovensko, dokonca, vďaka domácemu zastúpenie značky sme sa mohli zúčastniť jazdnej prezentácie priamo na perfektnom Slovakia Ringu, kde sa nám Hyundai snažil dokázať, že s N-kom to myslí smrteľne vážne. 

 

Hyundai nás na plnej čiare presvedčil, že s i30 N to myslí mimoriadne vážne. Je famózne!

 

Predsudky. To je asi prvé, čo každému napadne, keď niekomu poviete, že Hyundai uvádza na trh svoj prvý športový hot-hatch. Ono, čudovať sa tomu v zásade na prvý pohľad ani nemožno, nakoľko popri etablovaných menách ako Civic Type-R, Focus ST, Golf GTI, Leon Cupra, Mégane RS, Octavia RS či 308 GTI si väčšina v duchu povie, o čo sa ten Hyundai pokúša, lenže... Hyundai nám za posledné roky prakticky so železnou pravidelnosťou jasne naznačuje, či už technikou alebo dizajnom, že vie robiť tak dobré autá, že jednoducho už i tie najväčšie stálice a bestsellery sa nejaký ten piatok majú na veľkom pozore.

 

Ďalej treba jednoznačne povedať, že vývoj i30 N-ka viedol sám Albert Biermann, teda niekdajšia hviezda divízie BMW M, súčasťou tímu bol aj rally pretekár Thierry Neuville, no a nehovoriac o tom, že samotné testovania prebiehali nielen na zamrznutých jazerách vo Švédsku, ale do veľkej miery hlavne na Nürburgringu. Výsledok? Na nemeckom trhu sa prvých 100 kusov modelu i30 N predalo za 48 hodín! Podčiarknuté a zrátané, predošlé riadky naznačujú, že športovú í-tridsiatku fakt nemožno podceňovať. 

 

Hyundai nás na plnej čiare presvedčil, že s i30 N to myslí mimoriadne vážne. Je famózne!

 

Na domácom okruhu sme mali možnosť vyskúšať hneď obe ponúkané verzie - i30 N a i30 N Performance. V oboch prípadoch ide do veľkej miery o zhodné auto, ktorého dizajnovou odlišnosťou sú v podstate len menšie disky a brzdy ukrývajúce sa za nimi. V prvom prípade benzínový štvorvalec 2.0 T-GDI disponuje výkonom 184 kW / 250 koní a 353 N.m, zatiaľ čo variant N Performance sa pýši silou až 202 kW / 275 koní a 353 N.m (378 pri krátkodobom overbooste). Obe verzie sú k dispozícii výhradne so 6-stupňovým manuálom a pohonom predných kolies. Maximálna rýchlosť je pochopiteľne na úrovni 250 km/h, zatiaľ čo akcelerácia na stovku kórejskému hot-hatchu trvá 6,4, respektíve 6,1 sekundy. Áno, ak berieme do úvahy papierové údaje, najmä výkonnostne nejde o žiadneho rekordmana, no ako uvádza samotná značka, cieľom bolo postaviť zábavné auto s výbornými jazdnými schopnosťami než hrotiť čísla. 

 

Hyundai nás na plnej čiare presvedčil, že s i30 N to myslí mimoriadne vážne. Je famózne!

 

Samozrejme, do veľkej miery je otázkou úspechu cena, no a my už vieme, že už i tu Hyundai mieša statočne karty! 250-koňový model začína na čiastke od 27 490 €, čo nie je teda vôbec, ale vôbec zlá cena. Povedať pritom treba, že ide takmer o plne vybavené auto (18" disky v pneumatikách Michelin, adaptívne tlmiče, full-LED svetlá, športové sedadlá, množstvo asistentov a pod.), priplatiť sa teda dá už len za ešte športovejšie sedačky, iný lak a panoramatickú strechu. Variant N Performance napokon stojí od 29 990 €, pričom okrem vyššie spomenutých detailov ide o exemplár s 19" diskami obutými v pneumatikách Pirelli P Zero, pribudli väčšie brzdy (345 vpredu, 315 mm vzadu), výstuha v batožinovom priestore, elektronicky riadený samosvorný diferenciál či aktívna klapka vo výfukoch. Inými slovami, ak nepriahnete po panoramatickej streche, za 30-tisíc € máte N-ko vo "fulke". 

 

Teraz si poviete, že veď dobre, stále je to len Hyundai a podobne. Realita však hovorí za všetko. Značky zvyknú pri športových autách argumentovať, že zvládnu niekoľko desiatok minút ostrých kôl na okruhu bez ujmy na technike či strate jazdných kvalít. Vážení, s i30 N-kou sme jazdili celý jeden deň na Slovakia Ringu plné bomby za prítomnosti teplého počasia, avšak na žiadnom z prítomných exemplárov sa neprejavila žiadna únava či nedostatok. No a potom samotné divadlo v podobe jazdy...

 

Hyundai nás na plnej čiare presvedčil, že s i30 N to myslí mimoriadne vážne. Je famózne!

 

Na rýchlostnej či technickej časti trate nás i30 N dostalo už po úvodných kolách. Paradoxne, výkonnejšia verzia nám prišla stabilnejšia, teda o čosi menej vrtká, otázkou však je, či sa pod to podpísal onen diferenciál alebo iné, širšie obutie, nakoľko ide o P Zero pneumatiky vyvíjané Pirelli špeciálne pre N-ko. Verzia N Performance tak v zákrutách vystupovala o čosi rýchlejšie, istejšie a priamočiarejšie. Inými slovami, rozhodiť ju bol väčší problém, čo v prípade 250-ky až tak nebol - pri rýchlej práci s brzdovým a následne plynovým pedálom sa základný variant dal doslova prehodiť do akéhosi náznaku driftu, čím sa javil poddajnejšie. Obrovské slová chvály treba smerovať na podvozok, ktorý je nastavený jednoducho famózne - dobre čitateľný a neraz máte pocit, že na dlhých tiahlych zákrutách či vracákoch je podvozok rýchlejší ako motor.

 

Pochvalou nemožno šetriť ani na strmom riadení a presnom radení - 6-stupňový manuál funguje perfektne,  navyše, pýši sa funkciou Rev Matching, teda automatickými medziplynmi, čo je ďalšia výborná vec pri podraďovaní! Aktivovať si ju možno svojvoľne, spomenúť pritom treba skutočnosť, že i30 N poskytuje presne 1944 (!) možností, ako si vozilo nastaviť. Výkonnostný rozdiel až tak necítiť, a teda 250-koňová verzia úplne, ale úplne stačí, najmä ak ide o výhradne predný pohon (s trakciou nebojuje aj bez diferenciálu). V oboch prípadoch má N-ko veľmi rýchlu odozvu na plyn a ani v tých najnižších otáčkach nie je motor mŕtvy. Samozrejme, prítomnosťou klapky je silnejší variant o poznanie hlučnejší, a to do takej miery, že také Octavia RS či Leon Cupra je oproti N-ku elektromobil. Popravde, jeho zvukový prejav je takmer na úrovni agresívneho A 45 AMG, a za to obrovský palec hore, lebo presne takto má hot-hatch znieť! 

 

Hyundai nás na plnej čiare presvedčil, že s i30 N to myslí mimoriadne vážne. Je famózne!

 

Summa summarum, Hyundai nás na plnej čiare presvedčil, že i30 N treba brať smrteľne vážne. Popravde, verte či nie, ale naozaj nemáme N-ku čo vytknúť (možno len sedačky by mohli dávať ešte väčšiu oporu, plus, jazdili sme len na okruhu, takže nemožno ešte súdiť bežnú jazdu po cestách). Navyše, ak zoberieme do úvahy, že ide o prvý počin tohto druhu značky Hyundai, čiže bez akejkoľvek minulosti/skúseností, tak nám neostáva nič iné, len povedať, že pred N-kom dávame veľký klobúk dole a sme jeho obrovskými fanúšikmi! 

 

Zobraziť galériu 10 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: REFRESHER - martinzmartina Foto: REFRESHER - martinzmartina Tagy: Slovakia Ring, Hyundai, i30 N
Ohodnoť článok
173
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Najčítanejšie
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.