Ponad riekou Temža sa previezol kaskadér, aby svet ohúril novým prémiovým sedanom.
Jaguar sa posledné mesiaci viac-menej točí okolo úplnej novinky vo svojom portfóliu, modelu XE, veľká pozornosť je však upriamená aj na chystané SUV-čko, ktoré medzičasom spoznalo svoje meno a pravdepodobne tak už tento rok spoznáme nový F-Pace. Zabúdať ale netreba ani na zaužívané a tradičné modely značky, preto sa britská automobilka pozrela na zúbky svojmu tradičnému zástupcovi vyššej strednej triedy, ktorý už nejaký ten rôčik, konkrétne 8, poznáme pod menom XF, a tak prichádza čas na jeho generačnú obmenu. Dátum odhalenie druhej generácie bol známy už dlhšie, čo sme však dopredu netušili bol spôsob, pri akom dôjde k predstaveniu. Tí, čo sledujú našu novú stránku už vedia, že po vzore nedávneho lietajúceho XE-čka, sa rovnako okázalo a veľkolepo predviedlo aj nové XF-ko, ktoré prešlo 240 metrov po dvoch oceľových lanách ponad riekou Temža, čím kaskadér Jim Dowdall demonštroval nízku hmotnosť vozidla. Sériová verzia s upravenými kolesami všetko hravo zvládla a okrem pekného až akčného predstavenia sa zapísala do histórie, keďže nič podobné vo svete nemá obdobu.
Prejdime k samotnému vozidlu. Nový Jaguar XF na prvý pohľad, a to najmä spredu, pôsobí dojmom, akoby šlo len o radikálnejší facelift. Opak je však pravdou, no dôležité je povedať, že cieľom dizajnérskeho tímu bolo priniesť nový model, ktorý si zachová charakteristické a poznávacie tvary, a to sa im aj podarilo. Čelné partie tak nadväzujú na tvary posledného faceliftu predošlej generácie, medzigeneračne ale došlo k citeľnejšiemu pritvrdeniu, čo sa podpísalo pod tenšie a zamračenejšie svetlomety s full-LED technológiou. Predok, predovšetkým v promovanom športovom pakete (verzia S), ktorý skrášľuje XF-ko hlavne mohutnejším predným nárazníkom s väčšími otvormi, bude vo výsledku v spätných zrkadlách svojou agresivitou naháňať ešte väčší strach. Profil počíta viac-menej so starou-známou líniou a dizajnovým riešením, v jeho konci ale nájdeme ešte o čosi skôr zadné svetlomety, ktoré po novom zachádzajú do strán ešte viac. Zadok ako taký prináša asi najväčšiu zmenu v porovnaní s predchodcom a zároveň azda najmenší rozdiel voči menšiemu XE-čku. Zadné svetlá si ponechali svoje horizontálne umiestnenie, sú však ešte viac natiahnuté na dĺžku a ich výplň zdobia LED-ky s akýmsi vlnovým efektom. Všimnúť si môžeme i dvojicu koncoviek výfukov, ktoré sú pomerne blízko seba.
Rozmerovo ide o 7 milimetrov kratšie a 3 milimetre nižšie vozidlo s predĺženým rázvorom o 54 milimetrov na hodnotu 2960 mm. Ako bolo už v úvode spomenuté, Jaguar sa s novinkou pýši po stránke hmotnosti, keďže v porovnaní s predchádzajúcou generáciou XF zhodilo až 190 kilogramov, čo z neho robí najľahší automobil vo svojej triede, a to dokonca s približne 80 kilogramovým náskokom voči druhému v poradí. Kompetentní presnú hmotnostnú hodnotu zatiaľ nezverejnili. Na celkovej diéte to po vzore XE má nová modulárna platforma iQ[Al], ktorý počíta vo väčšinovej miere s hliníkom a navyše, zabezpečuje novinke rozloženie hmotnosti v pomere 50:50. V ponuke sa objavia, okrem iného, aj adaptívne tlmiče, elektrický posilňovač riadenia či systém All-Surface Progress Control, ktorý sa stará o bezproblémovú trakciu, čím si sám významne zapája do hry podľa potrieb brzdový a plynový pedál. V interiéri dominuje 10,2" palcová dotyková obrazovka v stredovom paneli, naopak priamo pred očami vodiča tróni 12,3" displej, ktorý nahrádza konvenčné analógové budíky. O zábavné a multimediálne rozhranie sa stará systém InControl Touch Pro. Samozrejme, "jaguárovská" špecialitka, teda vysunutie kruhového ovládača automatickej prevodovky a zároveň otvorenie výduchov klimatizácie po stlačení štartovacieho tlačidla chýbať nemôže.
Motorová paleta začína s dvojlitrovým naftovým štvorvalcom v dvoch výkonových verziách - 120 kW / 163 koní a 380 N.m, respektíve 132 kW / 180 koní a 430 N.m. Prvý spomenutý variant v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou by mal vykazovať priemernú spotrebu len 3,9 l/100 km. Ďalej v ponuke nájdeme turbodiesel V6 s objemom tri litre a výkonom 220 kW / 300 koní a 700 N.m. Benzínové motorizácie štartujú s preplňovaným 2-litrovým štvorvalcom s výkonom 176 kW / 240 koní a 340 N.m. Vrcholom v ponuke bude nepochybne trojlitrová V6-ka z F-Typu, ktorá ponúka buď 250 kW / 340 koní alebo až 279 kW / 380 koní a 450 N.m. Neskôr sa dočkáme určite aj výkonnejších exemplárov. Pre všetky benzínové vyhotovenia bude štandardom osemstupňová prevodovka, po stránke pohonu ide o zadokolky, respektíve pohon 4x4. Presné rýchlostné parametre, cenovú politiky ako i zvyšné informácie sa dozvieme pravdepodobne až na blížiacom sa autosalóne v New Yorku, kde si nový Jag odkrúti svetovú premiéru.