Jaguár ako keby chytil v poslednom období druhý dych. Konečne, však koniec-koncov tomu nasvedčujú aj predaje, ktoré súskoro dvojnásobne ako v minulosti.
Jaguár ako keby chytil v poslednom období druhý dych. Konečne, však koniec-koncov tomu nasvedčujú aj predaje, ktoré sú skoro dvojnásobne ako v minulosti.
Britská automobilka mala vždy potenciál vyrábať vydarené vozidlá, ktorým je nepochybne aj naposledy predstavený model F-Type. Ten sa predáva ako teplé rožky a to i napriek tomu, že je jeho najväčším negatívom je vysoká cena. Tento krát sa nám Jaguar snaží ukázať ako by malo vyzerať pripravované SUV, kedže patri medzi málo automobiliek, ktoré v tejto dobe model tohto druhu neponúka. Crossover nesie označenie C-X17 a ide o prvý model, ktorý je postavený na novej modulárnej platforme Intelligent Aluminum Architecture .
Jaguar netají ambiciózne plány, podľa ktorých by sa mal sériový model, vychádzajúci z tohto konceptu, objaviť na trhu už v roku 2015. Záleží od reakcie verejnosti. Dodáva, že bude disponovať širokou paletou motorov, ktoré budú tvorené veľmi úspornými jednotkami na jednej strane ponuky a výkonne verzie atakujúce rýchlosť 300 km/h, na strane druhej. Dizajn exteriéru zapadá do portfólia značky, pričom nesie charakteristické črty najmä modelov XF/J a spomínaného F-Typu. Ako sme si už zvykli pri automobilke tohto mena, konštrukcia je vyrobené výhradne z hliníka. Samotný Jaguar model C-X17 porovnáva s Range Roverom Evoque, aspoň čo sa zamerania týka, kedže je skoro o pol metra dlhší. Interiér je skôr ukážkou dizajnérskych predstáv, no určite sa môžeme tešiť na podobné riešenia aj v sériovej podobe.