Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
17. júna 2021 o 9:30
Čas čítania 7:19
Tímea Krauszová

Aj muži nosia mejkap a používajú kozmetiku. Povedali nám, aké produkty si kupujú a či sa stretávajú s hejtom

Aj muži nosia mejkap a používajú kozmetiku. Povedali nám, aké produkty si kupujú a či sa stretávajú s hejtom
Zdroj: se svolením Petra Švejkara
MÓDA KOZMETIKA A STAROSTLIVOSŤ O KOŽU MAKE-UP
Uložiť Uložené

Časy, keď mal doma muž jeden produkt na všetko, sú preč. Prečo nosia mejkap a aký vzťah majú naši muži ku kozmetike?

V skrinke v kúpeľni muža, s ktorým som sa stretávala niekoľko mesiacov, som zúfalo hľadala nejaký krém na tvár . Nechcela som meškať do práce, nestíhala by som to teda otočiť domov a nalíčiť sa cestou. Na moje prekvapenie som z nej vydolovala nielen čistič na tvár a krém, ale aj farebný korektor.

Nikdy sme sa o tom nerozprávali. Spätne som si však uvedomila, že viacerí muži v mojom okolí, gayovia aj heterosexuáli, nejaký mejkapový produkt používajú. Prekrývajú vyrážku, s ktorou si nevedia rady, alebo si dajú púder na tvár pred videohovorom. „Je to dôležitý pohovor,“ vysvetlil mi ďalší známy, keď si pýtal rady, ako použiť sypký púder na tvár.

Samozrejme, viem, že muži nosia mejkap. Muži ako Emmanuel Macron či Donald Trump, ktorých výraz a charizma sú rovnako podstatné ako politické názory a ľudia si ich zvolia (alebo nezvolia) aj podľa toho. Herci, futbalisti a iné celebrity sú bežne nalíčení počas akcií a nemôžem zabudnúť ani na hudobné ikony, ktoré sú nerozlučiteľné so svojím lookom – či už ide o „starú školu“ Davida Bowieho, alebo o mladších interpretov ako Pete Wentz či Adam Lambert (veru, niektorí v redakcii si idú skôr tieto hudobné žánre).

Odporúčané
Darček, ktorý potešil už tisíce žien: Prírodné kozmetické sety ako perfektná voľba Darček, ktorý potešil už tisíce žien: Prírodné kozmetické sety ako perfektná voľba 5. novembra 2024 o 9:21

Čo však „obyčajní chlapci“, ktorí sa nechystajú na Ples v opere a nie sú nominovaní na Oscary? Chanel či Yves Saint Laurent spomedzi luxusných značiek majú vlastné mejkapové produkty pre mužov už viac ako 10 rokov. Maybelline, Fenty Beauty či Urban Decay bežne využívajú vo svojich kampaniach mužov a dbajú na to, aby si vyberali diverznú skupinu. Sú tam belosi, černosi aj iné etnicity a rasy, niektorí sú queer a ďalší len queer-friendly, no priťahujú ich ženy. Celebrity ako Harry Style či Jaden Smith dokonca dotiahli fluidný prístup k mejkapu a oblečeniu do dokonalosti, vôbec neriešia nejaké nálepky a využívajú to, v čom sa cítia krásne.

Harry Styles
Zdroj: Instagram/Harry Styles

Ale čo Slováci? Prečo nosia mejkap a aký majú naši muži vzťah ku kozmetike? Z pohľadu štatistík firiem, ktoré na tom zarábajú, to vyzerá tak, že časy, keď mal muž doma jeden produkt na všetko, sú preč. A nekončí sa to len pri kozmetike a mejkape – muži dnes chodia aj na estetické zákroky.

Odporúčané
Rihanna, JLo či Kylie Jenner. Roztrhlo sa nám vrece s kozmetikou od celebrít, stojí však za tie peniaze? Rihanna, JLo či Kylie Jenner. Roztrhlo sa nám vrece s kozmetikou od celebrít, stojí však za tie peniaze? 8. januára 2021 o 14:30

Mobil, kľúče, korektor, idem

Väčšina mužov, s ktorými sme sa rozprávali, začala s mejkapom experimentovať v puberte. Snažili sa zakryť tmavé kruhy pod očami, vyrážky a začervenanie po akné či holení.

Dermatológ Robert A. Dahmen, ktorý na svojom instagramovom účte hovorí najmä o kozmetike, nosí hlavne CC krém (korekčný krém s mierne krycou schopnosťou), no ak je na tom koža naozaj zle, zakryje začervenanie aj bežným mejkapom (podkladovou farebnou bázou). Korektor si dá, len keď ozaj ide o väčší boj, napríklad so začervenaním. Občas si napudruje čelo, aby sa neleskol, no farebnú dekoratívnu kozmetiku nenosí.

dermatológ, mejkap
Zdroj: Instagram/dr.dahmen

„Od malička som trpel na pomerne ťažké akné. Aj v období, keď sa človek snaží sám seba nejakým spôsobom definovať a je najviac pozorovaný sebou aj svojím okolím. Bolo to v období, keď sa akné nepovažovalo až tak za chorobu, ale skôr za niečo, čím si každý musí prejsť a časom to zmizne. Dnes už vieme, že to nie je pravda,“ povedal nám.

Dahmen je príkladom takmer neviditeľného nosenia mejkapu, ktorý nepôsobí provokatívne, a preto nemáva negatívne reakcie. Bežne nosí krycie produkty aj do práce, je to akoby jeho reklama. „Neviem si predstaviť, že by som šiel k zubárovi, ktorý nemá pekné zuby, alebo ku kaderníčke, ktorá má zlý účes. Chcem, aby aj moja koža vyzerala zdravo, a rád tomu pomôžem, ak sa to dá.“ 

Odporúčané
Bola som si dať pichnúť pery: Z lidokaínu mi znecitlivelo hrdlo a krvi bolo viac, ako som očakávala (Reportáž) Bola som si dať pichnúť pery: Z lidokaínu mi znecitlivelo hrdlo a krvi bolo viac, ako som očakávala (Reportáž) 2. novembra 2024 o 12:30

Rovnako v puberte začal experimentovať s mejkapom aj senior konzultant v drogérii Douglas Peter Švejkar. Boli sme ho navštíviť priamo v prevádzke. Dnes je z neho skúsený mejkapový umelec. V bežné dni nosí do práce základný mejkap, má jemne zvýraznené kontúry tváre a upravené obočie.

mejkap, make up
Zdroj: archív Petra Švejkara

„Začalo sa to strašne problémovou pleťou. Najskôr som skúšal Aknekolor, ktorý sa zmyl pri prvom daždi a mal oranžovú farbu,“ povedal nám s úsmevom. Spočiatku, najmä na základnej a strednej škole, sa stretával aj s negatívnymi poznámkami, no teraz už negatívne komentáre nedostáva.

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Pridaj sa do klubu REFRESHER+

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Aké majú mejkapoví umelci skúsenosti s heteroklientmi.
  • Aké zákroky si muži objednávajú na bratislavských estetických klinikách.
  • Koľko percent mužov nakupuje kozmetiku aj na doma.
  • Ktoré procedúry sú najobľúbenejšie.
Dočítať článok
Máš už predplatné?
Prihlásiť sa
Dočítať článok
Poslať sms
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 98558 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Odomknúť cez SMS
Tento článok
Poslať sms Ako to funguje?
Všetky články na mesiac
🤩 Len 1,50€ navyše
POSLAŤ SMS Ako to funguje?
Po odomknutí získaš
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Napr.: 30 % zľava na ročné predplatné Rejoy , 20 % zľava na nákup v The Streets alebo Sleva 500 Kč při nákupu nad 1 250 Kč na lolipop.cz
Zobraziť všetky (9)
Domov
Zdieľať
Diskusia