Existuje ešte vôbec celebrita, ktorá nepredáva kozmetiku pod svojím menom?
Rok 2020 zjavne praje všetkému, čo spadá do kategórie starostlivosť o seba. Kváskujeme, meditujeme, otužujeme sa... celebritám s obchodným duchom však zrušené natáčania či koncerty vytvorili priestor na tvorbu nových vecí. Miesto novej hudbu speváčky Jennifer Lopez či Rihanna vytvorili vlastné kolekcie starostlivosti o pleť. Nie sú však jediné: s novou kozmetikou sa akoby roztrhlo vrece.
V roku 2021 budeš zrejme o týchto značkách počuť. Prečo sa skincare dostáva do popredia a s akými novinkami vyrukovali speváčky, herečky či modelky v roku, kedy sa väčšina sveta len snažila prežiť?
- Koľko dokážu celebrity zarobiť v beauty biznise,
- prečo sa Rihanne zrejme bude dariť aj so starostlivosťou o pleť,
- čo je bezpohlavná kozmetika a prečo ju predávajú,
- či celebritná kozmetika stojí za to a na čo si pri výbere máš dať podľa dermatologičky pozor.
Priekopníčkou v biznise je naďalej Rihanna, do kariet jej hrá inkluzivita a bezpohlavnosť
To, kedy sa kozmetika od celebrít (alebo minimálne predávaná pod ich značkou) dostane na trh, bolo len otázkou času. Jessica Alba začala so svojou Honest Beauty už v roku 2017, Rihanna všetkým vyrazila dych svojím mejkapom Fenty Beauty v roku 2017.
Dodnes je stále zrejme najúspešnejšou v tomto biznise, a to najmä pre inkluzivitu a pozitívne odkazy, ktoré s produktami spája. Za prvých 15 mesiacov si Fenty Beauty pripísala zisk takmer 600 miliónov dolárov, ďalšie milióny zarobila rovnako inkluzívna značka spodnej bielizne Savage X Fenty. Rihanna sa vďaka tomu úspechu stala najbohatšou hudobníčkou na svete.
V roku 2020 spustila predaj starostlivosti o pleť, k rúžom či púdrom tak pribudli krémy či tonery. Ide o tzv. „bezpohlavné“ produkty, ktoré sú určené mužom aj ženám a pre každý typ pleti.
Na kampani spolupracovala s A$AP Rocky, Lil’ Nas X či Palomou Elsesser, takže po spojení svojho slávneho mena s ďalšími sa takmer okamžite dostala do povedomia. Fenty Skin ponúka 4 produkty (čistič, krém na tvár s SPF, toner a krém na oči) za 25-40 dolárov (alebo výhodnú sadu za 112 dolárov). Už je v predaji v sieti Sephora aj v Česku (posielajú aj na Slovensko).
Produkty sú nové a zatiaľ nemáme k dispozícií veľa recenzií. Podľa skincare youtubera Hyrama ide o príjemné prekvapenie, česká skincare blogerka Jekatěrina Nagy pre Refresher povedala, že majú skvelú konzistenciu a príjemnú vôňu. Neiritujú pleť a z pohľadu na zloženie sa zdá, že si Rihanna nechcela pokaziť dobré meno. Ide o kozmetiku v prijateľnej cenovej kategórii s overenými ingredienciami a v peknom obale.
Okrem nej však na zoznam celebritných značiek kozmetiky v roku 2020 pribudli Alicia Keys, Pharell Williams, Kim Kardashian West, Jennifer Lopez či Kylie Jenner.
Aj Pharell Williams stavil na „bezpohlavný“ trend a svoju slávu. Vytvoril značku Humanrace s dermatologičkou Elenou Jonesovou. Ponúka čistič, exfoliátor a krém, všetko elegantne zabalené v recyklovaných obaloch s tým, že ponúka možnosť dokúpiť len náplne. Sadu kúpiť za sto dolárov. „Nie je to len starostlivosť o pleť, je to zdravie a my muži sme neboli vychovaní tak, aby sme sa o našu kožu starali. Len sa zobudíme a ideme. Naša tvár si zaslúži tri minúty nášho času. Naša tvár je médium, cez ktoré komunikujeme s inými ľuďmi,“ povedal spevák a skladateľ pre WWD.
Všetci chcú zarábať, v roku 2020 už má skoro každý svoju kolekciu kozmetiky
Podľa New York Times 45 až 60 % celkového zisku v beauty priemysle pochádza práve z oblasti starostlivosti o pleť. Nie je teda prekvapením, že aj ďalšie celebrity chcú z kozmetiky inkasovať. Vďaka e-shopom nepotrebuješ ani skladové priestory, a vďaka sociálnym sieťam s miliónmi fanúšikov dnes ani reklama nie je taký veľký problém. Hviezdy si môžu dovoliť predávať v podstate zo svojej obývačky.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- V čom je výnimočná rada od speváčky Alicie Keys,
- o aký trapas sa postarala JLo a prečo si dermatológovia myslia, že klame,
- a či sa ti vôbec oplatí investovať peniaze do kozmetiky s menom celebrity na obale.