Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 16. 1. 2021 meniny má Kristína

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Móda - Starostlivosť o zovňajšok
0
Timea Krauszová
8. január 2021, 14:30
Čas čítania: 8:28

Rihanna, JLo či Kylie Jenner. Roztrhlo sa nám vrece s kozmetikou od celebrít, stojí však za tie peniaze?

Existuje ešte vôbec celebrita, ktorá nepredáva kozmetiku pod svojím menom?

Timea Krauszová
8. január 2021, 14:30
Čas čítania: 8:28
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok

Rok 2020 zjavne praje všetkému, čo spadá do kategórie starostlivosť o seba. Kváskujeme, meditujeme, otužujeme sa... celebritám s obchodným duchom však zrušené natáčania či koncerty vytvorili priestor na tvorbu nových vecí. Miesto novej hudbu speváčky Jennifer Lopez či Rihanna vytvorili vlastné kolekcie starostlivosti o pleť. Nie sú však jediné: s novou kozmetikou sa akoby roztrhlo vrece.

 

V roku 2021 budeš zrejme o týchto značkách počuť. Prečo sa skincare dostáva do popredia a s akými novinkami vyrukovali speváčky, herečky či modelky v roku, kedy sa väčšina sveta len snažila prežiť?

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Koľko dokážu celebrity zarobiť v beauty biznise,
  • prečo sa Rihanne zrejme bude dariť aj so starostlivosťou o pleť,
  • čo je bezpohlavná kozmetika a prečo ju predávajú,
  • či celebritná kozmetika stojí za to a na čo si pri výbere máš dať podľa dermatologičky pozor.

Priekopníčkou v biznise je naďalej Rihanna, do kariet jej hrá inkluzivita a bezpohlavnosť

To, kedy sa kozmetika od celebrít (alebo minimálne predávaná pod ich značkou) dostane na trh, bolo len otázkou času. Jessica Alba začala so svojou Honest Beauty už v roku 2017, Rihanna všetkým vyrazila dych svojím mejkapom Fenty Beauty v roku 2017.

 

Dodnes je stále zrejme najúspešnejšou v tomto biznise, a to najmä pre inkluzivitu a pozitívne odkazy, ktoré s produktami spája. Za prvých 15 mesiacov si Fenty Beauty pripísala zisk takmer 600 miliónov dolárov, ďalšie milióny zarobila rovnako inkluzívna značka spodnej bielizne Savage X Fenty. Rihanna sa vďaka tomu úspechu stala najbohatšou hudobníčkou na svete.

 

V roku 2020 spustila predaj starostlivosti o pleť, k rúžom či púdrom tak pribudli krémy či tonery. Ide o tzv. „bezpohlavné“ produkty, ktoré sú určené mužom aj ženám a pre každý typ pleti.

 

 

Na kampani spolupracovala s A$AP Rocky, Lil’ Nas X či Palomou Elsesser, takže po spojení svojho slávneho mena s ďalšími sa takmer okamžite dostala do povedomia. Fenty Skin ponúka 4 produkty (čistič, krém na tvár s SPF, toner a krém na oči) za 25-40 dolárov (alebo výhodnú sadu za 112 dolárov). Už je v predaji v sieti Sephora aj v Česku (posielajú aj na Slovensko).

 

Produkty sú nové a zatiaľ nemáme k dispozícií veľa recenzií. Podľa skincare youtubera Hyrama ide o príjemné prekvapenie, česká skincare blogerka Jekatěrina Nagy pre Refresher povedala, že majú skvelú konzistenciu a príjemnú vôňu. Neiritujú pleť a z pohľadu na zloženie sa zdá, že si Rihanna nechcela pokaziť dobré meno. Ide o kozmetiku v prijateľnej cenovej kategórii s overenými ingredienciami a v peknom obale.

 

Fenty Skin od Rihanny vyšiel koncom roka 2020 so štyrmi produktami. Zdroj: Instagram / @fentyskin

 

Okrem nej však na zoznam celebritných značiek kozmetiky v roku 2020 pribudli Alicia Keys, Pharell Williams, Kim Kardashian West, Jennifer Lopez či Kylie Jenner.

 

Aj Pharell Williams stavil na „bezpohlavný“ trend a svoju slávu. Vytvoril značku Humanrace s dermatologičkou Elenou Jonesovou. Ponúka čistič, exfoliátor a krém, všetko elegantne zabalené v recyklovaných obaloch s tým, že ponúka možnosť dokúpiť len náplne. Sadu kúpiť za sto dolárov. „Nie je to len starostlivosť o pleť, je to zdravie a my muži sme neboli vychovaní tak, aby sme sa o našu kožu starali. Len sa zobudíme a ideme. Naša tvár si zaslúži tri minúty nášho času. Naša tvár je médium, cez ktoré komunikujeme s inými ľuďmi,“ povedal spevák a skladateľ pre WWD.

 

Kozmetická značka Humarace Pharella Williamsa debutovala s troma produktami. Zdroj: Instagram / @humanrace

 

Všetci chcú zarábať, v roku 2020 už má skoro každý svoju kolekciu kozmetiky

Podľa New York Times 45 až 60 % celkového zisku v beauty priemysle pochádza práve z oblasti starostlivosti o pleť. Nie je teda prekvapením, že aj ďalšie celebrity chcú z kozmetiky inkasovať. Vďaka e-shopom nepotrebuješ ani skladové priestory, a vďaka sociálnym sieťam s miliónmi fanúšikov dnes ani reklama nie je taký veľký problém. Hviezdy si môžu dovoliť predávať v podstate zo svojej obývačky.

Článok pre predplatiteľov REFRESHER+
PRIDAJ SA K PREDPLATITELOM
alebo Odomkni 1 článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 93024 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • V čom je výnimočná rada od speváčky Alicie Keys,
  • o aký trapas sa postarala JLo a prečo si dermatológovia myslia, že klame,
  • a či sa ti vôbec oplatí investovať peniaze do kozmetiky s menom celebrity na obale.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: youtube.com, forbes.com, wwd.com, nytimes.com, harpersbazaar.comNáhľadový obrázok: Instagram / @kylieskin, @kyliejenner Tagy: celebrity, kozmetika
Ohodnoť článok
2
Zdielať
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.