Ak nebudeš mať v nasledujúcich rokoch doma Xbox Series X/S, ako hráč prídeš o množstvo úžasných titulov.
Na Slovensku to až tak veľmi cítiť nie je, no v niektorých krajinách je Xbox pre PlayStation veľmi slušným a vyrovnaným protivníkom aspoň čo sa predajov týka. Európa má však v srdci PlayStation a Česko či Slovensko nie sú výnimkou. Častokrát vidíš v diskusiách hráčov haniť Microsoft, ich konzoly a hry a aj keď je to niekedy podložené pádnymi dôvodmi, v blízkej budúcnosti už pôjde len o bezprahový „hejt“.
Microsoft a Xbox totiž už roky robia všetko pre to, aby otočili kartu. V mnohom sa snažia PlayStation dohnať a v niečom dokonca predbehnúť. Začalo sa to v roku 2017 po tom, čo sa šéfom Xbox divízie stal Phil Spencer a musel naprávať škody z minulosti. Xbox začal minulú generáciu konzol s Xbox One veľmi zle. Ich pohybové ovládanie cez Kinect zomrelo skôr ako sa dostalo do povedomia hráčov.
K hraniu singleplayerových hier si musel byť stále pripojený na internet, nehovoriac o tom, že slabšia konzola od Xboxu stála o 100 eur viac ako PS4. Problémov tam bolo viac, no Xbox sa zmenil. Microsoft do nich investoval obrovské milióny v snahe stať sa lepším konkurentom pre PlayStation, z čoho ťažia najmä hráči.
Kupovanie herných štúdií
Phil Spencer oznámil v roku 2018 na najväčšej hernej konferencii E3, že Microsoft kupuje štúdiá Ninja Theory (Hellblade, DMC), Playground Games (séria Forza Horizon), Undead Labs (séria State of Decay) a Compulsion Games (We Happy Few).
V novembri sa potom pridali štúdiá Obsidian Entertainment (The Outer Worlds, Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity) a inXile Entertainment (Wasteland, Bard’s Tale). V tom istom roku oznámili aj založenie celkom nového štúdia The Initiative vedeného Darrell Gallagher, bývalým šéfom štúdia Crystal Dynamics (Tomb Raider). V roku 2019 oznámili kúpu Double Fine (Psychonauts) a v roku 2020 prišla najväčšia bomba.
Microsoft kupuje ZeniMax Media, a teda celú Bethesdu, menovite ich štúdiá: Bethesda Game Studios (Fallout a The Elders Scrolls), id Software (Doom), ZeniMax Online Studios (The Elder’s Scrolls Online), Arkane (Dishonored, Prey, Deathloop), MachineGames (Wolfenstein), Tango Gameworks (The Evil Within), Alpha Dog a Roundhouse Studios (nové štúdiá, ktoré ešte neohlásili svoje prvé projekty).
Niektoré hry od Bethesdy sa zrejme dostanú aj na PS5 a možno aj Nintendo Switch. Je však vysoko pravdepodobné, že nové Fallout, Wolfenstein, Starfield či pokračovanie Skyrimu jednoducho na PS5 nenájdeš a budeš si musieť kúpiť poriadne drahé PC alebo Xbox Series X/S.
Microsoft s akvizíciami nekončí, už potvrdili, že do svojho portfólia pridajú ďalšie, ktoré budú vyvíjať hry exkluzívne pre PC a Xbox konzoly. Nie je to ale len zákerný ťah od Microsoftu. Jednak si budujú portfólio, ktoré by cestou vytvárania nových štúdií trvalo možno aj 10 rokov, poskytujú tým však aj finančnú istotu všetkým vývojárom.
Tvorcovia Hellblade či iní nezávislí vývojári sa nemusia obávať o prácu a o výplatu. Ako zamestnanci Microsoftu sú v „suchu“, aj keby ich hra prepadla. Aj samotná Bethesda hľadala niekoho, kto by spoločnosť kúpil a investoval do nej. Ťažko sa tomu verí, no Microsoft vlastnil pred rokom 2018 len 5 veľkých štúdií. Dnes ich má viac ako 20.
Vytváranie kvalitných exkluzívnych hier
Tieto štúdiá už teraz pracujú na mnohých skvelo vyzerajúcich a ambicióznych tituloch. Tvorcovia Forza Horizon pracujú na návrate fantasy RPG Fable, The Initiative oživuje legendárnu Xbox sci-fi značku Perfect Dark a The Coalition nepochybne pracuje na Gears 6. Vzhľadom na audiovizuálnu kvalitu Gears 5 môžeme predpokladať, že pokračovanie bude ukážkovou hrou nových next-gen konzol.
Z tohto traileru máme zimomriavky zakaždým, keď ho pozeráme
Je toho omnoho viac. Budúci rok sa zrejme dočkáme Hellblade 2, experti v RPG žánri z Obsidian pracujú na veľkom fantasy Awoved a potom tu máme, samozrejme, hry od Bethesdy. Ďalší Doom, Wolfenstein a všetky ich veľké a milované značky pobežia zrejme najlepšie (a v niektorých prípadoch iba) na Xbox Series X/S. Ten príval exkluzívnych hier bude v nasledujúcich rokoch obrovský.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Aké najzaujímavejšie hry pripravuje Xbox a ktoré štúdio je zložené z elít videoherného priemyslu?
- Čím je Game Pass prospešný pre herný priemysel a prečo by si si mal službu s takmer 500 hrami predplácať aj ty
- Ktorá špičková hra beží na Xbox Series X lepšie ako na PS5
- Ako plánuje Xbox dorovnať kvality PlayStation