Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
21. augusta 2020 o 10:33
Čas čítania 5:26
Peter Hlavička

Čo sa stalo so značkami ako Kenvelo, No Fear alebo Fishbone?

Čo sa stalo so značkami ako Kenvelo, No Fear alebo Fishbone?
Zdroj: Archív Refresher
MÓDA
Uložiť Uložené

Na prelome milénia pobláznili celý svet, no dnes by po týchto značkách neštekol ani pes.

V našej sérii článkov o zabudnutých módnych značkách sme sa už venovali dvom hlavným kategóriám módy, bez ktorých sa kedysi neobišiel šatník ani jedného z nás. Ako prvé sme si tak zaspomínali na legendy hip hopu, na čele so značkami ako Fubu, Rocawear alebo Mass DNM, ktoré nasledoval výber skate brandov typu Adio, DC alebo Osiris

Odporúčané
Hip hopové značky, na ktoré sme radšej zabudli: Od FUBU cez Rocawear až po Rytmus Fashion Hip hopové značky, na ktoré sme radšej zabudli: Od FUBU cez Rocawear až po Rytmus Fashion 10. februára 2020 o 16:20

Pouličná móda na prelome tisícročí však ponúkala oveľa viac než len chleby a široké nohavice. Viaceré zo značiek, o ktorých sme snívali, sa tak nedajú zaradiť len do jednej kategórie, no pri pohľade na ich dobové kúsky ťa určite ovládnu pocity nostalgie. 

V tomto článku sa dozvieš:
  • Čo znamená názov značky Kenvelo
  • Ktoré zo zabudnutých brandov existujú pod novým menom
  • Ktorú zabudnutú značku oživil pred pár rokmi raper Skepta
  • Prečo založil reťazec New Yorker práve značku Fishbone

Kenvelo - 1991

Ak si už čítal niektorý z našich článkov o zabudnutých značkách, určite vieš, že ich neúspech mal väčšinou dva jednoduché dôvody. Buď vyšli kolekcie značky z módy alebo jej majitelia premárnili všetky peniaze a svoj brand rozpredali investorom, ktorí ho nedokázali udržať na vtedajšej úrovni.

Príbeh Kenvelo, jednej z prvých značiek vyššej strednej triedy, ktorá pomotala hlavy aj tisícom Slovákov, je tak čistým príkladom zlého vedenia a nepodarených biznis rozhodnutí. 

Čo sa stalo so značkami ako Kenvelo, No Fear alebo Fishbone?
Zdroj: Kenvelo

Málokto vie, že Kenvelo je dodnes považované za českú značku. Okolo roku 1990 ju totiž v Prahe založili Izraelčan Dany Himi a Michael Saul, vtedy ešte pod názvom Himi‘s Jeans. Himi sa stal neskôr jediným vlastníkom firmy a so svojimi jeansami mal v pláne zaútočiť na celý svet. V roku 1996 prešla značka rebrandingom, ktorého výsledkom bolo legendárne Kenvelo, no príbeh tohto názvu je rovnako zaujímavý ako samotný úpadok značky.

Čo sa stalo so značkami ako Kenvelo, No Fear alebo Fishbone?
Zdroj: Kenvelo
Keď sa na stretnutí manažérov firmy CTC Sportswear (pod ktorú patrili Himi‘s Jeans) rozhodovalo o novom názve vlajkovej značky jeansov, každý zo zúčastnených mal právo vyjadriť sa k návrhom buď áno alebo nie. Stretnutie však trvalo dlhšie, než sa čakalo a po niekoľkých neúspešných pokusoch tak David Dahan (neskorší spolumajiteľ CTC) navrhol hebrejský výraz Ken-ve-lo (כן ולא), ktorý znamená „áno aj nie". 

Firme CTC sa spočiatku vôbec nedarilo a počas prvých rokov existencie značky Kenvelo končila v stratách miliónov eur. Prelomovým sa však stal rok 1999, kedy sa firma CTC premenovala na Kenvelo CZ a slogan „Kenvelo anywhere" ovládol celý domáci trh. Dovtedy totiž značka komunikovala len v printových médiách s cieľom prilákať zákazníkov na svoje nízke ceny. Odkedy sa však v televízii okolo roku 2001 objavil prvý spot so spomínaným sloganom, Kenvelo bolo zrazu považované za trendovú značku pre mladých. 

Obdobie jej najväčšej slávy trvalo zhruba 5 rokov, počas ktorých rozkvitala aj dobre známa predajňa na Obchodnej Ulici v Bratislave a reklamné maľby na bočných fasádach vedľajších budov, ktoré sú vidieť dodnes. 

Čo sa stalo so značkami ako Kenvelo, No Fear alebo Fishbone?
Zdroj: vyskove-prace.szm.com

V období zavedenia prvej televíznej reklamy skončila firma s obrovským ziskom, no v roku 2005 sa opäť utápala v miliónových dlhoch. Keďže pôvodná firma bola zadlžená, odkúpila ju spoločnosť K2. Tú pritom vlastnil samotný Dany Himi a David Dahan spolu s talianskym podnikateľom Piofrancescom Borghettim.

Podobné machinácie sa udiali v nasledujúcich rokoch hneď niekoľkokrát. Firmy striedali majiteľov, majitelia striedali značky a vyvrcholením bol moment, kedy Borghetti odvolal Himiho z pozície konateľa firmy a hype okolo značky Kenvelo kompletne upadol. 

Aj keď oficiálne stránky už dávno nefungujú alebo neboli posledných 10 rokov upravené, Kenvelo stále žije. Pôvodný slogan by si však hľadal márne, keďže značka prešla rebrandingom a dnes tak existuje pod názvom KVL by Kenvelo. Svoje kolekcie predáva v sieti predajní Fashion Point aj vo viacerých slovenských nákupných centrách a dokonca funguje aj na sociálnych sieťach. O samotných dizajnoch alebo kvalite sa však ani neoplatí hovoriť. 

Odporúčané
Kam zmizli skate značky ako DC, Adio, Osiris či Blind? Kam zmizli skate značky ako DC, Adio, Osiris či Blind? 20. februára 2020 o 12:29

Fishbone - 1992

V dnešnej dobe je bežné, že módne značky začínajú s tradičnou kombináciou tričko + mikina, ale pred 50-timi rokmi sa za vrchol tzv. streetwearu považovali jeansy. Práve s nimi sa tak rozhodli podnikať Tilmar Hansen a Michael Samson, ktorí v roku 1971 otvorili na severe Nemecka prvý obchod s názvom New Yorker.

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Pridaj sa do klubu REFRESHER+

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Kde si vieš stále kúpiť veci od značky Fishbone
  • Aká partia mladíkov stála za vznikom No Fear, a prečo začali šiť
  • Čo urobil jeden známy rapper a ako ich to preslávilo
  • Aký obchodný reťazec predáva produkty No Fear dodnes
Dočítať článok
Máš už predplatné?
Prihlásiť sa
Dočítať článok
Poslať sms
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 87506 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Odomknúť cez SMS
Tento článok
Poslať sms Ako to funguje?
Všetky články na mesiac
🤩 Len 1,50€ navyše
POSLAŤ SMS Ako to funguje?
Po odomknutí získaš
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Napr.: Celodenný Skipas v PARK SNOW Donovaly ZDARMA , Poukázka v hodnotě 200 korun na nákup v Furiosa alebo PPV kód na Oktagon 65
Zobraziť všetky (9)
Domov
Zdieľať
Diskusia