Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 1. 10. 2020 meniny má Arnold

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Móda - Módny seriál
1
Peter Hlavička
21. august 2020, 10:33
Čas čítania: 5:26
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Čo sa stalo so značkami ako Kenvelo, No Fear alebo Fishbone?

Na prelome milénia pobláznili celý svet, no dnes by po týchto značkách neštekol ani pes.

Peter Hlavička
21. august 2020, 10:33
Čas čítania: 5:26
Čo sa stalo so značkami ako Kenvelo, No Fear alebo Fishbone?
Zdroj: okaver.sk
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

V našej sérii článkov o zabudnutých módnych značkách sme sa už venovali dvom hlavným kategóriám módy, bez ktorých sa kedysi neobišiel šatník ani jedného z nás. Ako prvé sme si tak zaspomínali na legendy hip hopu, na čele so značkami ako Fubu, Rocawear alebo Mass DNM, ktoré nasledoval výber skate brandov typu Adio, DC alebo Osiris

 

 

Pouličná móda na prelome tisícročí však ponúkala oveľa viac než len chleby a široké nohavice. Viaceré zo značiek, o ktorých sme snívali, sa tak nedajú zaradiť len do jednej kategórie, no pri pohľade na ich dobové kúsky ťa určite ovládnu pocity nostalgie. 

 

V tomto článku sa dozvieš:
  • Čo znamená názov značky Kenvelo
  • Ktoré zo zabudnutých brandov existujú pod novým menom
  • Ktorú zabudnutú značku oživil pred pár rokmi raper Skepta
  • Prečo založil reťazec New Yorker práve značku Fishbone

Kenvelo - 1991

Ak si už čítal niektorý z našich článkov o zabudnutých značkách, určite vieš, že ich neúspech mal väčšinou dva jednoduché dôvody. Buď vyšli kolekcie značky z módy alebo jej majitelia premárnili všetky peniaze a svoj brand rozpredali investorom, ktorí ho nedokázali udržať na vtedajšej úrovni.

 

Príbeh Kenvelo, jednej z prvých značiek vyššej strednej triedy, ktorá pomotala hlavy aj tisícom Slovákov, je tak čistým príkladom zlého vedenia a nepodarených biznis rozhodnutí. 

 

Čo sa stalo so značkami ako Kenvelo, No Fear alebo Fishbone?
Zdroj: Kenvelo

Málokto vie, že Kenvelo je dodnes považované za českú značku. Okolo roku 1990 ju totiž v Prahe založili Izraelčan Dany Himi a Michael Saul, vtedy ešte pod názvom Himi‘s Jeans. Himi sa stal neskôr jediným vlastníkom firmy a so svojimi jeansami mal v pláne zaútočiť na celý svet. V roku 1996 prešla značka rebrandingom, ktorého výsledkom bolo legendárne Kenvelo, no príbeh tohto názvu je rovnako zaujímavý ako samotný úpadok značky.

 

Čo sa stalo so značkami ako Kenvelo, No Fear alebo Fishbone?
Zdroj: Kenvelo
Keď sa na stretnutí manažérov firmy CTC Sportswear (pod ktorú patrili Himi‘s Jeans) rozhodovalo o novom názve vlajkovej značky jeansov, každý zo zúčastnených mal právo vyjadriť sa k návrhom buď áno alebo nie. Stretnutie však trvalo dlhšie, než sa čakalo a po niekoľkých neúspešných pokusoch tak David Dahan (neskorší spolumajiteľ CTC) navrhol hebrejský výraz Ken-ve-lo (כן ולא), ktorý znamená „áno aj nie". 

 

 

Firme CTC sa spočiatku vôbec nedarilo a počas prvých rokov existencie značky Kenvelo končila v stratách miliónov eur. Prelomovým sa však stal rok 1999, kedy sa firma CTC premenovala na Kenvelo CZ a slogan „Kenvelo anywhere" ovládol celý domáci trh. Dovtedy totiž značka komunikovala len v printových médiách s cieľom prilákať zákazníkov na svoje nízke ceny. Odkedy sa však v televízii okolo roku 2001 objavil prvý spot so spomínaným sloganom, Kenvelo bolo zrazu považované za trendovú značku pre mladých. 

 

Obdobie jej najväčšej slávy trvalo zhruba 5 rokov, počas ktorých rozkvitala aj dobre známa predajňa na Obchodnej Ulici v Bratislave a reklamné maľby na bočných fasádach vedľajších budov, ktoré sú vidieť dodnes. 

 

Čo sa stalo so značkami ako Kenvelo, No Fear alebo Fishbone?
Zdroj: vyskove-prace.szm.com

 

V období zavedenia prvej televíznej reklamy skončila firma s obrovským ziskom, no v roku 2005 sa opäť utápala v miliónových dlhoch. Keďže pôvodná firma bola zadlžená, odkúpila ju spoločnosť K2. Tú pritom vlastnil samotný Dany Himi a David Dahan spolu s talianskym podnikateľom Piofrancescom Borghettim.

 

Podobné machinácie sa udiali v nasledujúcich rokoch hneď niekoľkokrát. Firmy striedali majiteľov, majitelia striedali značky a vyvrcholením bol moment, kedy Borghetti odvolal Himiho z pozície konateľa firmy a hype okolo značky Kenvelo kompletne upadol. 

 

Aj keď oficiálne stránky už dávno nefungujú alebo neboli posledných 10 rokov upravené, Kenvelo stále žije. Pôvodný slogan by si však hľadal márne, keďže značka prešla rebrandingom a dnes tak existuje pod názvom KVL by Kenvelo. Svoje kolekcie predáva v sieti predajní Fashion Point aj vo viacerých slovenských nákupných centrách a dokonca funguje aj na sociálnych sieťach. O samotných dizajnoch alebo kvalite sa však ani neoplatí hovoriť. 

 


Fishbone - 1992

V dnešnej dobe je bežné, že módne značky začínajú s tradičnou kombináciou tričko + mikina, ale pred 50-timi rokmi sa za vrchol tzv. streetwearu považovali jeansy. Práve s nimi sa tak rozhodli podnikať Tilmar Hansen a Michael Samson, ktorí v roku 1971 otvorili na severe Nemecka prvý obchod s názvom New Yorker.

 

Článok môžeš dočítať len s aktívnym REFRESHER+
VYSKÚŠAŤ BEZPLATNE
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Upozorníme ťa 2 dni pred prvou platbou
Prvý týždeň 0 €, potom 3.99 € mesačne

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Kde si vieš stále kúpiť veci od značky Fishbone
  • Aká partia mladíkov stála za vznikom No Fear, a prečo začali šiť
  • Čo urobil jeden známy rapper a ako ich to preslávilo
  • Aký obchodný reťazec predáva produkty No Fear dodnes

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
17
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.