Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 26. 5. 2020 meniny má Dušan

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Refresher - Rozhovory
1
Viktor Kniš
1. máj 2020, 10:42
Čas čítania: 17:30
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Marko Šebesta: Rytmusove rúška sme začali predávať, keď ich už bolo na trhu dosť. Dovtedy by to bol hyenizmus (Rozhovor)

Šéf eventovej agentúry Evency a spoluorganizátor Hip Hop Žije nám porozprával o tom, ako sa podľa neho bude vyvíjať kultúrny svet, keď pandémia skončí.

Viktor Kniš
1. máj 2020, 10:42
Čas čítania: 17:30
Marko Šebesta: Rytmusove rúška sme začali predávať, keď ich už bolo na trhu dosť. Dovtedy by to bol hyenizmus (Rozhovor)
Zdroj: Matúš Zeťák
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Jeden z najetablovanejších ľudí z eventového priemyslu taktiež odhalil úskalia, ktorým dnes musí čeliť nielen jeho spoločnosť, ale aj celé odvetvie. Zároveň nevidí problém v tom, keď si interpreti vedia zarobiť aj v týchto ťažkých časoch: „Nezdieľam úplne názor, že umelec by nemohol riešiť niečo s cieľom mať príjem v tejto dobe, lebo mi to príde sympatickejšie ako umelci, ktorí vyplakávajú, že príjem nemajú a štát im má pomôcť,“ prezradil Refresheru Marko Šebesta.

 

 

Marko stojí na čele eventovej agentúry Evency, ktorá organizovala napríklad Rytmusove koncerty so symfonickým orchestrom, niekoľko posledných turné Separa a DMS, ale aj nespočetné množstvo ďalších akcií v kluboch aj na štadiónoch. Okrem toho je spoluorganizátorom festivalu Hip Hop Žije. 

 

V rozhovore sa dozvieš, kedy by sa festival mohol konať a za akých podmienok. Marko si dnes vie predstaviť, že pred klubom budú merať fanúšikom teplotu a ako organizátori budú zabezpečovať dezinfekciu, aby dodržiavali hygienické opatrenia aj počas koncertov. Má plnú hlavu plánov aj v prípade, že by sa situácia rapídne nezlepšila. Už čoskoro sa však možno opäť dostaneme pod pódiá, keďže nám exkluzívne odhalil jeden zo svojich veľkých plánov. 

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Aký najväčší koncert museli organizátori z Evency zrušiť
  • Prečo je podľa Marka Šebestu v poriadku, keď chcú interpreti peniaze za svoju prácu aj počas pandémie
  • Akú kapacitu majú Rytmusove online koncerty a čo všetko obnáša ich organizácia

 

Mario Bihary (prvý zľava) je zároveň booking manažérom H16 a Majka Spirita a Marko Šebesta (druhý zprava) je hlavou eventovej agentúry Evency, ktorá organizuje najväčšie slovenské koncerty vrátane Rytmusových so symfonických orchestrom alebo turné DMS
Mario Bihary (prvý zľava) je zároveň booking manažérom H16 a Majka Spirita a Marko Šebesta (druhý zprava) je hlavou eventovej agentúry Evency, ktorá organizuje najväčšie slovenské koncerty vrátane Rytmusových so symfonických orchestrom alebo turné DMSZdroj: Matúš Zeťák

 

Čo ťa momentálne najviac zamestnáva?

Najviac ma zamestnáva a za najväčšiu výzvu považujem fakt, ako skĺbiť prácu, ktorá sa brutálne zmenila a rodinu, keďže máme doma dve deti – 4 mesiace a 4 roky. Takže skĺbiť situáciu rodinnú a zároveň firemnú tak, aby som zostal pri mentálnom zdraví. To je najväčší challenge.

 

A ako sa zmenila tvoja náplň práce?

V prvom rade tak, že vôbec nie sú eventy, čo znamená, že žiadne plánovanie budúcich, ani menežment ani marketingové aktivity aktuálnych koncertov. Neriešime vývoj, sledovanie predajov a tak ďalej, to všetko je úplne pasé. Namiesto toho sa robil krízový manažment toho, čo sa dá presúvať, na kedy, tak aby bolo všetko v poriadku voči zákazníkom a akonáhle sa spravilo toto v rámci najväčších vecí, ktoré sme zachránili, sme sa začali zameriavať na iné veci, ktoré teraz fungujú. Či už to bol online koncert s Paťom, alebo sme robili reklamy pre klientov na Instagramy. Teraz sme robili aj custom dizajn rúška pre interpretov, a tak. Snažíme sa kadečo vymýšľať, aby sme prežili.

 

„Máme pocit, že tie festivaly a akcie nemajú takého človeka, ktorému by mohli zavolať a dozvedieť sa, že ako to je. Na nás sa tak trochu zabudlo,“ hovorí Marko Šebesta.

 

Keď sa vrátiš v pamäti do takého februára, kedy boli prvé potvrdené prípady v Európe, v Taliansku, tak vy už ste to nejako riešili a vnímali? 

Poviem ti pravdu, že sme to už riešili. A to z dôvodu, že chodíme raz za rok na konferenciu, ktorá je začiatkom marca v Londýne. Je určená pre svetových špecialistov v živej hudbe, či už sú to promotéri, festivaly, bookingové agentúry alebo rôzna široká odborná verejnosť. No a zvažoval som, či tam ísť alebo neísť – podľa toho, ako sa bude vyvíjať koronakríza práve kvôli tomu, že tam chodí veľa ľudí, ktorí veľa cestujú. Vnímal som to ako riziko, že tam idem, aj z toho titulu, že mám doma malé dieťa. Aj kvôli tomu som situáciu vnímal predčasne. 

 

A keď to prišlo k nám? Čo ste robili ako prvé?

Pamätám si to presne, lebo sme práve mali koncert v Prahe, kedy cestou tam som ešte bol na veľa percent presvedčený, že pôjdeme do toho Londýna, že to nie je ešte také vážne. Už na druhý deň sa ako keby roztrhlo vrece s negatívnymi informáciami a ja som seriózne začal uvažovať nad tým, že by sme mali robiť prvé opatrenia, to bolo 27. alebo 28. februára. Veľa médií informovalo o tom, aké to je vážne a ide to rýchlejšie, ako sme si všetci mysleli. Povedal som si, že aha, tak možno nielen koferencia nie, ale aj naše eventy sú ohrozené.

 

Ja som sa v tom čase balil práve do New Yorku, haha. 

A bol si? 

 

Bol som, dorazil som práve v deň, keď  Trump zavrel hranice, vracal som sa cez Moskvu (smiech). Bolo to peklo.

Verím, ja keby že som single a nemám deti, tak by som v tom čase do zahraničia išiel, ale tým, že dcéra mala v tom čase len dva mesiace, vnímam to trochu inak. 

 

Keď si teraz čítam oznámenia od festivalov,  vrátane toho vášho, každý  sa odvoláva na to, že situáciu diskutujú s odborníkmi. Kto je vaša kontaktná osoba? 

Samozrejme, komunikujeme aj s ľuďmi z hygieny, aj s ľuďmi z mesta Bratislava z oddelenia kultúry, ale, úprimne, najviac informácií máme z médií. Je to preto, že médiá dosť podrobne informujú o aktuálnom stave a presne vieme na dennej báze, ako sa to hýbe. Či už to boli aj rôzne modely šírenia nákazy, ktoré robil zdravotný inštitút, alebo teraz, keď Matovič má každý deň tlačovku, to tiež sledujeme. Nemáme človeka z vlády, ktorý by nám dával každý deň informácie.

A mali byt ste mať?

Práveže máme pocit, že festivaly a akcie nemajú takého človeka, ktorému by mohli zavolať a dozvedieť sa, že ako to je. Na nás sa tak trochu zabudlo. Určite by mal byť taký človek. Myslím si, že aj veľa iných odvetví by to prijalo. Na druhej strane, je to tak nová situácia, že nie je na mieste kritizovať vládu za to, že niečo také neurobila. Robia toho naozaj veľa.

 

 

Komunikujete medzi sebou ako organizátori?

Áno, v rámci festivalovej komunity aj v rámci komunity promotérskej, a to aj so zahraničím.

 

Takže vás to nejak zblížilo? 

Ja nemám pocit, že by sme niekedy mali medzi sebou rivalitu, je to aj tým, že my sme ako Hip Hop Žije jednožánrový, resp. možno trochu širšežánrový, ale stále hlavne komunitný  rapový festival. Nás neohrozujú EDM, rockové alebo indie festivaly. Nemyslím si ani, že by niekto pociťoval niečo také voči nám. Je to skôr celé o osobnom prístupe, bavíme sa tak, že čo chalani, ako to vidíte. 

 

Ešte pred tým, ako sa dostaneme k Evency ma zaujíma, ako vnímaš fakt, že aktuálna situácia bude pre niektorých interpretov naozaj likvidačná?

Článok môžeš dočítať len s aktívnym REFRESHER+
VYSKÚŠAŤ BEZPLATNE
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Upozorníme ťa 2 dni pred prvou platbou
Prvý týždeň 0 €, potom 3.99 € mesačne

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Kedy by mohol byť festival Hip Hop Žije
  • Prečo si Marko Šebesta myslí, že by sa pred klubmi mohla merať teplota a ako sa môže zmeniť klubový život
  • Prečo Rytmus nechcel začať predávať rúška v čase vypuknutia pandémie a prečo ich dnes predáva aj Separ
  • Prečo Marko Šebesta považuje ekonomickú pomoc od štátu za dostačujúcu a v čom sa mu spôsob Matovičovho vedenia krajiny páči
  • Či si riaditeľ agentúry Evency a spoluorganizátor Hip Hop Žije myslí, že bude situácia pre niektorých interpretov likvidačná

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
1
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.