Podozrivý vodič nakoniec ušiel, pokračovanie v naháňačke totiž bolo príliš nebezpečné.
Polícia v kalifornskom Fremonte používa ako služobné vozidlo Teslu Model S, informuje The Mercury News. Motiváciou je zrejme ochrana životného prostredia a zníženie nákladov za benzín.
Elektromobily ale stále majú svoje limity, ako sa tento týždeň presvedčil policajný dôstojník Jesse Hartman. V Tesle začal prenasledovať podozrivé vozidlo, čoskoro však musel do vysielačky zahlásiť, že mu v batériách zostáva len necelých 10 kilometrov dojazdu.
Počas naháňačky v rýchlostiach blížiacich sa k 200 km/h, samozrejme, energia z akéhokoľvek eletromobilu mizne ešte oveľa rýchlejšie, než pri bežnej jazde.
Hartman preto musel požiadať kolegov, aby sa v stíhacej zostave preskupili. Naháňačka nakoniec trvala len osem minút, podozrivý totiž dorazil do hustejšej premávky a namiesto pokusov o nebezpečné manévre či dokonca streľby na vozidlo, sa radšej polícia úplne stiahla.
Kým kolegovia v spaľovacích vozidlách sa pohodlne vrátili naspäť do mesta, Hartman v Tesle Model S musel namiesto plnenia si ďalších povinností hľadať nabíjaciu stanicu v San Jose.
Noviny ďalej odhalili, že Tesla z neznámych dôvodov nebola nabitá, menej energie teda mala už ráno. Hovorkyňa fremontskej polície však dôvody nespresnila. Podozrivé auto nakoniec polícia našla, vodič sa v ňom však už nenachádzal.
Spomínaný Model S v službách polície bol vyrobený ešte v roku 2014 a Fremont zaň zaplatil 61-tisíc dolárov, pričom rok trvala iba montáž vysielačiek a nevyhnutnej výbavy.
Polícia má vozidlo hlavne na testovanie v rámci pilotného programu, kedy analyzuje, či sa jej elektromobily vôbec oplatia alebo nie. Použitý Model S vraj stál o 20-tisíc dolárov viac než jeden novučičký Ford Explorer, aký nakoniec naháňačku prevzal.
Náklady sa však majú vrátiť na ušetrených nákladoch za palivo. Tesle vraj na konci bežnej služby v batériách zostáva ešte 40 až 50 % energie.