Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Pondelok 22. 7. 2019 meniny má Magdaléna

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Zaujímavosti
21
Samuel Majdek
12. január 2017, 18:56

Ako môže Ryanair predávať letenky za 9 eur a zároveň tvoriť miliardové zisky? Tu je 5 dôvodov

Letecká spoločnosť jednoducho vie, ako zraziť náklady na minimum.

Samuel Majdek
12. január 2017, 18:56
Ako môže Ryanair predávať letenky za 9 eur a zároveň tvoriť miliardové zisky? Tu je 5 dôvodov
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
21
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Na začiatok krátka vsuvka. Z bratislavskej Hlavnej stanice si objednáš taxík na letisko, ktorý ťa vyjde na 15 eur. Za následný, hodinu a pol trvajúci let spoločnosti Ryanair z Bratislavy do Berlína zaplatíš 9,99. Ako je to vôbec možné? Za všetkým sa skrývajú roky skúseností, kedy dokázala táto írska letecká spoločnosť so sídlom v Dubline stlačiť svoje firemné náklady na minimum a naopak zarobiť aj tam, kde to ide aj za cenu nekonečného hejtu, a síce na hlúposti svojich zákazníkov. Poďme sa spolu pozrieť na 5 dôvodov (hoci je ich určite viac), vďaka ktorým sa stal Ryanair kráľom európskej oblohy a v rozpočtovom roku, ktorý sa skončil v marci 2016, dosiahol zisk 1,24 miliardy eur. 

 

Ako môže Ryanair predávať letenky za 9 eur a zároveň tvoriť miliardové zisky? Tu je 5 dôvodov

 

Lacná letenka, drahé doplnkové služby

 

Áno, letenky tejto spoločnosti sú vo všeobecnosti naozaj lacné. V závislosti od predstihu kúpy a obsadenosti lietadla sa ceny do rôznych európskych metropol pohybujú od akciových 9,99 mesiac pred odletom až po stovky eur, ak si letenku zakúpiš na nasledujúci deň. V cene sú zahrnuté dva kusy príručnej batožiny, čo zväčša každému postačí na trojdňový výlet. Zábava začína, keď si so sebou potrebuješ vziať väčší kufor. Za 20 kilový zaplatíš od 35 po 60 eur v závislosti od konkrétnej linky. Zaujímavé sú aj ďalšie poplatky. Zabudol si na online check-in? Na letisku ti túto A4-ku papiera vytlačia za 45 eur. Zmena mena jedného z pasažierov na poslednú chvíľu? 110 eur. Za začiatočnícke chyby sa pri Ryanair-i jednoducho platí, pravidelní pasažieri už všetky nástrahy dobre poznajú. O tom, že na palube človek zadarmo nedostane ani pohár vody, písať nemusíme. A to mal jeden čas CEO tejto spoločnosti Michael O'Leary v pláne spoplatniť aj záchody na palube lietadla. 

 

Ako môže Ryanair predávať letenky za 9 eur a zároveň tvoriť miliardové zisky? Tu je 5 dôvodov

 

Okrajové letiská

 

Írska spoločnosť je rovnako známa tým, že so svojimi lietadlami na mnohých linkách lieta na okrajové letiská, respektíve do miest vzdialených aj skoro 100 km od európskych metropol. Z Bratislavy tak nedoletíš na Londýnsky Heathrow, ale do Stanstedu či Lutonu, odkiaľ sa musíš prepraviť vlakom alebo autobusom. Za všetkým stojí fakt, že na týchto letiskách sú pre aerolínky menšie poplatky a spoločnosť tak ušetrí kopu peňazí. V Bratislave je situácia trochu iná, tu môžeme byť radi, že nám sem vôbec niečo lieta.

 

Ako môže Ryanair predávať letenky za 9 eur a zároveň tvoriť miliardové zisky? Tu je 5 dôvodov

 

Rýchla otočka

 

Ďalším zaujímavým faktom je čas otočky (z anglického turnaround time). Ide o čas, za ktorý lietadlo pristane na letisku, cestujúci vystúpia, prebehne tankovanie, kontrola stavu lietadla, vyloženie a naloženie kufrov, noví pasažieri sa usadia v lietadle a lietadlo odletí. Celý tento proces Ryanair stíha za 25 minút. Áno, čítaš správne. Spoločnosť tak stihne s jedným lietadlom za deň aj 6 letov. Cieľom je predsa byť čo najviac vo vzduchu a zarábať z predaných leteniek a čo najmenej stáť na letiskách, čo minimalizuje náklady na letiskové poplatky. Otázkou avšak ostáva bezpečnosť (na túto tému sa na interente objavilo viacero dokumentov) a čistota na palube, rovnako ako fakt, že pasažierov do lietadla nahrnú ako dobytok. Ale veď za tých 9,99 sa to oplatí, či ? Stále tu máš avšak možnosť priplatiť si za tzv. priority boarding a nastúpiť tak do lietadla bez čakania v dlhom rade s ostatnými.

 

Ako môže Ryanair predávať letenky za 9 eur a zároveň tvoriť miliardové zisky? Tu je 5 dôvodov  

Prispôsobené lietadlá

 

Flotilu spoločnosti aktuálne tvorí 366 kusov lietadiel Boeing 737-800, do ktorých sa zmestí 189 cestujúcich, teda viac ako pri konkurenčných spoločnostiach. Interiér je zámerne navrhnutý tak, aby sa na palubu zmestilo čo najviac ľudí, jednotlivé rady sú na seba natesno natlačené, na nohy veľa priestoru neostane. Ak ti to nevyhovuje, môžeš si za 15 eur priplatiť za sedadlá v radoch 1, 2, 16 a 17, ktoré poskytujú viac priestoru. Spoločnosť šetrí aj na palive, preto hmotnosť lietadiel zmenšila na minimum. Sedadlá či vozíky na jedlo a nápoje boli údajne nahradené ľahšími materiálmi, bezpečnostné kartičky naopak nálepkami na sedadlách a všetko ostatné išlo bokom. Rovnaký typ lietadiel rovnako zabezpečuje šetrenie nákladov pri údržbe týchto strojov či pri školení pilotov.

 

Ako môže Ryanair predávať letenky za 9 eur a zároveň tvoriť miliardové zisky? Tu je 5 dôvodov

 

Vždy myslia o krok vpred

 

CEO spoločnosti Michael O'Leary je naozaj svojský týpek a nad jeho rozhodnutiami sa niekedy ľudom zastavuje mozog. Práve vďaka nemu je dnes ale spoločnosť tam kde je a niektoré jeho plány do budúcna už prenikli na verejnosť. Medzi tie najodvážnejšie patrí napríklad možnosť v lietadle stáť namiesto sedenia - a to pri cene letenky do 5 eur. Známe sú aj úmysly lietať cez Atlantik. Prepojenie Londýna s New Yorkom by mohlo údajne začínať na 15 eurách. Nech už to bude  v budúcnosti akokoľvek a nech túto spoločnosť vo veľa prípadoch preklíname, jedno treba uznať – na cestách nám Ryanair v peňaženkách dokáže ušetriť kopu peňazí. 

 

Takto by to mohlo raz vyzerať

Ako môže Ryanair predávať letenky za 9 eur a zároveň tvoriť miliardové zisky? Tu je 5 dôvodov

 

CEO spoločnosti Michael O'Leary

Ako môže Ryanair predávať letenky za 9 eur a zároveň tvoriť miliardové zisky? Tu je 5 dôvodov

Letel si už niekedy so spoločnosťou Ryanair?
Áno
6470 hlasov
Nie
4269 hlasov
Ohodnoť článok
1101
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.