Švédsky zjazdový lýžiar a veľký autíčkar nezaháľa a v duchu tradícií sa chystá na zimnú sezónu.
Jon Olsson je meno, ktoré je najmä medzi automobilovými fanúšikmi, no hlavne spottermi veľmi obľúbené. Čudovať sa tomu nemôžeme, veď v jeho vlastníctve zvyknú byť kúsky, ktoré šokujú azda každého, vrátane toho, koho autá absolútne nezaujímajú. Nepochybne, najväčšou senzáciou bola jeho statočne upravená RS6-ka, tú však odstupom času predal, no a žiaľ, slávny kúsok postihol krátko na to neslávny koniec. Odvtedy prešiel nejaký ten čas a ako sa sám švédsky zjazdový lyžiar a frírajder nechal na jeho sociálnych sieťach počuť, je čas na nový projekt. Veď predsa zima klope na dvere, a do hôr sa dostať nejako treba. Ak opäť čakáte nejaký exemplár v štýle DTM, tentokrát budete trošku sklamaní. Ale len chvíľu. Nie je tomu tak dávno, čo Jon informoval svet o kúpe snehobieleho Lamborghini Huracán LP610-4, s tým, že v pláne sú aj tentokrát početné optické úpravy. Avšak, v čase, keď prišiel 610-koňový býk do dielne a začali ho rozoberať, tím mechanikov na čele s lyžiarom si uvedomili, že zásahom v štýle ikonického kombi od Audi by auto stratilo opäť svoju funkčnosť na úkor vzhľadu. Žiadne šialené rozšírenie, množstvo splitterov, nadstavcov a karbónových krídiel sak tak teraz nekoná.
Ako sám povedal, jazdecky mu Lambo veľmi sadlo a bol uchvátený, ako tento desaťvalcový superšport drží na ceste, rozchod kolies sa tak rozhodol zanechať a väčšinovú pozornosť sústredil po kapotu. Samozrejme, nebyť špecifického polepu a truhly na streche, nebolo by to s kostolným poriadkom jeho vysnenej predstavy, ako má jeho auto vyzerať. Hriechom by teda bolo auto nepolepiť do jeho veľmi blízkej šedej kamufláže, no a v zadnej časti, priamo nad samotným srdcom, sa nachádza špeciálne pre tieto účely vytvorený karbónový držiak, na ktorom je postavená karbónová truhla pre jeho lyžiarsku výbavu. Tú mu na mieru vyrobili vo firme 56Nord, pričom svojím umiestnením má v istom smere zaručiť obdobné vlastnosti ako krídlo, ktoré zo zadnej hrany zmizlo. Následne pribudli ešte špeciálne pneumatiky, ktoré navyše počítajú s výraznými červenými nápismi a dotvárajú tak tradičnú farebnú kombináciu. To je však po estetickej stránke tentokrát všetko, no pozor, extrémnosti sa udiali pod onými maskáčmi!
Plán bol jasný. Výkonnostne upraviť Lambo tak, aby dosahovalo čo najvyššiu rýchlosť a najlepšiu dynamiku, zároveň má ale zhmotňovať vozidlo pre spoľahlivé a každodenné používanie. Iste, Huracán sám o sebe nie je teda bohvie aký dailycar, treba ale brať do úvahy, že rovnako Jon Olsson nepatrí medzi zrovna najobyčajnejších ľudí. LP610-ka tak poputovala do firmy Stertman Motorsport, kde bol exemplár od základov upravený, a okrem iného bol osadený kompresorom od VF Engineering. Ani tentokrát sa nedozvedáme úplne presné špecifikácie, z pôvodných 610 koní ale výkon narástol na "minimálne" 800 koní, pričom je len otázkou času, kedy auto postavia na brzdu a zistíme, o koľko túto hranicu potenciál motora prekročil. Rovnako, v tomto momente nepoznáme ani všetky rýchlostné parametre, či už ide o akceleráciu z 0-100 km/h alebo maximálnu rýchlosť. Olsson ale prezrádza nasledovné - jeho extrémny Hurácan dokáže s plnou truhlou na streche akcelerovať zo 100-200 km/h len za 5,3 sekundy, pričom podľa jeho slov ide o vôbec najrýchlejší Huracán v Európe! Pre porovnanie, Bugatti Veyron túto disciplínu dokázalo absolvovať na približne 5,1 sekundy.
Táto skutočnosť a predovšetkým dané, skutočne dychberúce pružné zrýchlenie hovorí za všetko, najmä ak zoberieme do úvahy, že jeho počin je určený na bežné cesty, kde by nemala posádka trpieť ani citeľne zníženým komfortom. Inými slovami, kompromis medzi dynamikou a pohodlím je na veľmi dobrej úrovni, čo Olssona vyslovene teší. Sám totiž tvrdí, že chcel čo najextrémnejšie auto, ktoré mu však poslúži doslova 24/7, a to aj v zasnežených horách, no a preto tento výsledok hodnotí veľmi kladne. Ako už stihol prehlásiť, i keď je upravený podvozok od K&W citeľne tuhší a zároveň aj bližšie k vozovke, auto je stále relatívne pohodlné a famózne drží na ceste. Uvidíme, ako tomu bude na snehu. Z úprav treba následne spomenúť karbónové sanie motora z dieľne spoločnosti Eventuri, či ešte mohutnejší zvukový prejav, o ktorý sa postaralo úplne nové výfukové potrubie Akrapovic. Zaujímavosťou je, že prítomne karbón-keramické brzdy boli vymenené za "klasické" oceľové brzdy od Girodiscs s väčšími brzdovými kotúčmi, tento krok je ale na podmienky, v ktorých bude auto jazdené, pochopiteľný. Teda, ono určite bude kradnúť pozornosť najmä v Monaku, kde sa Jon Olsson často zdržiava, už teraz sa ale iste môžeme tešiť na plejádu fotografií a pravdepodobne aj videí, ako si to užíva za volantom v jednom z vyhľadávaných európskych lyžiarskych stredísk.