Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
4. októbra 2016 o 23:15
Čas čítania 0:00
Viktor Kniš

Šoková terapia v uliciach mesta

REFRESHER
Uložiť Uložené

Zafungovať musí dobre známa originalita, humor a častokrát aj kontroverznosť

Vizuálny smog. Realita, ktorou sú veľké mestá priam prepchaté. Všadeprítomné plagáty, bilbordy či trojnožky tvoria súčasť predovšetkým metropol. Každá nová reklamná plocha akoby prihadzovala kamienok do kruhu chaosu, ktorý nás skrz blikajúce bannery zaplavuje. Neestetické a plytké reklamné pútače fungujú skôr kontraproduktívne a odrádzajú potenciálnu klientelu, v tom lepšom prípade už chtiac-nechtiac navyknutí ľudia bilbordy len ignorujú. A tu sa v mysli kreatívcov stavia do popredia dôležitá otázka: ako ďalej tvoriť? Aké ďalšie atribúty reklame vštepiť, aby okoloidúci neprešli bez mihnutia oka a zároveň boli veľkoplošnými informáciami skutočne zaujatí? Ako jednoducho vystúpiť zo všednosti, v ktorej už všetko bolo? Zafungovať musí dobre známa originalita, humor a častokrát aj kontroverznosť.

Nová kampaň začína

Presne tieto črty sa snúbili do jednoduchého bilbordu, ktorý sa posledné týždne začal v uliciach Bratislavy objavovať. Možno ste si počas jazdy autom po diaľnici v smere do mesta všimli reklamu s mladým párom držiacim sa za ruky, odkazujúcim na text „Ideme aj do trojky“. Popri reklamách, ktoré nabádajú „mamkiných synáčikov“ na konzumáciu alkoholu či lacných vizuálov nočných klubov, by mierne pikantný claim (slogan – pozn. aut.) nevzbudzoval možno toľko pozornosti. Ak by ale tým mladým párom na bilborde nebola dvojica Adam a Eva.

Nahý pár, odetý len v drobných zelených listoch, poznáme skôr z konzervatívnejšieho biblického prostredia, než z pozície ponúkačov šteklivých hrádok, ako to reklama evokuje. Eva taktiež nepôsobí práve ako vystrihnutá z Biblie. Jej kučeravé ryšavé vlasy akoby symbolizovali ohnivosť a divokosť a namiesto hada, ktorý na bilbordovom raji chýba, ponúka jablko hriechu práve ona. Ale komu alebo čomu?  

Šoková terapia v uliciach mesta

Kontroverznosť či originalita?

Mierne kontroverzný vizuál preto podnietil verejnosť k mnohým otázkam. Ide o niečo neslušné a vulgárne alebo práve naopak? Meno spoločnosti, ktorá reklamnú kampaň pred nedávnom v Bratislave spustila zatiaľ nie je známe. A nie je známy ani zámer celej kampane. Reklama má však aj priaznivé účinky na okoloidúcich, ktorí vstali z postele ľavou nohou. Po vzhliadnutí reklamy sa mnohým totižto vyčarí na tvári úsmev.

Reklama sa rýchlo rozšírila aj po sociálnych sieťach, kam odfotografovaný bilbord zvedavci „postli“. Každá minca má však dve strany a tak sa okrem pozitívnych ohlasov objavilo aj množstvo negatívnych. Mnohí z radu komentovali kampaň ako „lacnú“ či málo nápaditú, niektorých „lacný“ nahý pár doslova pobúril. Objavili si aj komentáre, že môže ísť napríklad o propagovanie biopotravín, čím sa táto kampaň radí medzi tie kontroverznejšie.     

Byť kontroverzný sa však kreatívcom nemusí vždy vyplatiť. Hrozí, že verejnosť kampaň nepochopí tak, ako by si to jej tvorcovia želali a príjmu ju inak či dokonca odmietnu. S týmto rizikom však musí každá reklamná spoločnosť počítať.

V tomto prípade sa však už s napätím očakáva zámer a aj výsledný efekt celej akcie. Ak ale chce kampaň patriť medzi tie viac rozporuplné, rozhodne ašpiruje na popredné priečky. Ťažko by sme asi hľadali kontroverznejší „hviezdny“ pár, ktorý by išiel do „trojky“, akým je práve Adam a Eva, práve pre náboženské pozadie. Kampani teda určite nemožno uprieť originalitu ani to, že sa nedrží žiadnych predpísaných šablón. Teda s výnimkou toho, že jedným z pilierov tvorby kampane je verejnosť šokovať. „Šoková terapia“ je v tomto prípade zastúpená na 100 percent. A určite bude dobre fungovať aj po zverejnení celého zámeru kampane.                                

Domov
Zdieľať
Diskusia