Ďalším technologickým hitom tohtoročného CES je Golf R nabitý technológiami budúcnosti.
Tohtoročná Consumer Electronics Show sa netradične nesie v rovine množstva noviniek od samotných automobiliek. Samozrejme, nejde o autosalón, ale o veľtrh elektroniky, preto tam značky nepromujú nové modely, ale viac-menej staré-známe vozidlá s novými technológiami. Po Audi, BMW a Mercedese sa nenechal zahanbiť ani ďalší nemecký gigant, Volkswagen. Ten si pripravil špičkový Golf R, ktorý prepchal viacerými vychytávkami zo sveta najmodernejších vymožeností a multimediálnych systémov a k označeniu dostal prídavok Touch.
Pojem Touch pritom prezrádza viac než dosť. Presúvame sa preto rovno do interiéru, kde tróni až trojica naozaj rozmerných displejov. Prvý, konkrétne 12,3'' palcový, sa nachádza priamo za volantom, kde vystriedal konvenčné budíky, aby zobrazil vodičovi všetko podstatné a navyše, po vzore nového Audi TT premieta v špičkovej kvalite, okrem zaužívaných údajov, aj veľmi kvalitnú mapu navigácie. Samozrejme, počítajme s perfektnou grafikou a animáciou. Nasleduje stredový panel, kde tróni až 12,8'' dotykový displej s obrovským rozlíšením 2560 x 1700 pixelov. Jeho úlohou je zastrešiť predovšetkým multimediálny obsah so širokou škálou využitia, ale i potreby navigácie. Tretia obrazovka sa nachádza o kúsok nižšie, presnejšie ide o 8'', opäť dotykový displej, tentokrát s rozlíšením 800 x 480 pixelov a funkciou menežovania najmä klimatizácie. Čerešničkou na torte je interiérové podsvietenie, ktoré vraj ponúka viac než 16 miliónov farebných kombinácií a odtieňov.
Celé ovládanie si zakladá na spätnej väzbe, ktoré dáva pri priložení prstu najprv najavo o čo ide, pričom pokiaľ vodič chce danú ikonu/ovládač následne aktivovať, musí dané miesto zatlačiť. Všetko by tak vodič mal dokázať zmeniť a nastaviť za predpokladu, že hľadí na obrazovku podstatne menej ako v prípade klasického ovládania. Okrem toho, v prednej časti interiéru sa nachádza kamera, ktorá "číta" gestá prednej posádky a na ich základe zobrazuje na displejoch príslušné funkcie alebo mení rôzne nastavenia. Gestami, respektíve pohybom tela tak môže predná dvojica nastaviť napríklad polohu sedadla, opierky, ale i ovládať otváranie okien či nastavenie teploty klimatizácie. Pokiaľ však systém spozoruje snahu osoby zmeniť nastavenie, vyhodnotenú funkciu zobrazí na obrazovke, kde je následne nutné nastavenie potvrdiť. Tým pádom je eliminované zníženie pozornosti šoféra úplne na novej úrovni.
Verzia Touch je inak "obyčajný" R-kový golfík, ktorého exteriér zdobí dvojfarebné vyhotovenie. Pod kapotou sa tradične nachádza vyladený výkonný benzínový motor 2.0 TSI s výkonom 221 kW / 300 koní. Ten sa môže pýšiť krútiacim momentom 390 N.m, vďaka tomu dokáže akcelerovať na stovku pod päť sekúnd. Promované technológie budúcnosti sľubuje VW v sériových automobiloch už v najbližších rokoch.