Volkswagen vypúšťa prvé oficiálne fotografie a informácie o najvýkonnejšej verzii populárneho Golfa.
Volkswagen vypúšťa prvé oficiálne fotografie a informácie o najvýkonnejšej verzii populárneho Golfa.
Volkswagen Golf, ikona hatchbackov, sa dočkal najvýkonnejšej verzie, už tradične nesúcej písmeno R, ktorá už v predošlej generácii vynechala číslice 32. Po novom bude R-kový Golf úzko spätý s modelom S3 od Audi. Spoločne s ňou zdieľa motorové ústrojenstvo. Pod kapotou tak nájdeme dvojlitrový motor TSI (v S3-ke nesie označenie TFSI) s výkonom 221 kW / 300 koní. Krútiaci moment má hodnotu 380 N.m. V porovnaní s verziou GTI tento motor disponuje o 59 kW a 30 N.m naviac. Samozrejmosťou verzie R je pohon všetkých kolies, ktorý nájdeme rovnako aj v najnovšej generácií. Aj vďaka tomu zvládne zrýchliť Golf R na stovku za 5,3 sekundy vo verzii s manuálnou prevodovkou, zatiaľ čo s automatom DSG akceleruje už za 4,9 s! Maximálka je obmedzená na hodnotu 250 km/h.
Čo sa dizajnu týka, prvé čo vás pravdepodobne zaujme najviac, je štvorica pomerne veľkých výfukov v zadnej časti R-ka. To je prvýkrát, čo sa tak stalo v rámci verzie R a vlastne to bude v tejto dobe jediný model, ktorý sa týmto faktom môže pýšiť. Áno, štvoricu výfukov má aj luxusný Phaeton, avšak len vo verzii s motorom W12, pričom dobre vieme, že tento model je v portfóliu značky už len do počtu, nakoľko Volkswagenu nepriniesol úspech a teda sa už pripravuje nová generácia. Preto to bolo doteraz dosť smiešne, že automobilka Škoda v rámci koncernu ponúka Superb s motorom 3,6 litra, kde sa štyri výfuky objavili, zatiaľ čo, predsa len lepší Passat, ich nemal a dokonca ani špičkové športové Golfy. Ale späť k R-ku. Nové sú samozrejme výraznejšie nárazníky, širšie blatníky a väčšie prahy. Rovnako nechýba nový dizajn 18' kolies. Podvozok je znížený o 25 mm.
Svetová premiéra sa rovnako ako v prípade ďalšej horúcej novinky Ferrari 458 Speciale, odohrá na autosalóne vo Frankfurte. Zaujímavosťou by mal byť fakt, že tento Golf R má byť lacnejší než predošlá generácia. Tá sa momentálne predávala za približne 40-tisíc Eur, čo je naozaj veľa!
Volkswagen Golf, ikona hatchbackov, sa dočkal najvýkonnejšej verzie, už tradične nesúcej písmeno R, ktorá už v predošlej generácii vynechala číslice 32. Po novom bude R-kový Golf úzko spätý s modelom S3 od Audi. Spoločne s ňou zdieľa motorové ústrojenstvo. Pod kapotou tak nájdeme dvojlitrový motor TSI (v S3-ke nesie označenie TFSI) s výkonom 221 kW / 300 koní. Krútiaci moment má hodnotu 380 N.m. V porovnaní s verziou GTI tento motor disponuje o 59 kW a 30 N.m naviac. Samozrejmosťou verzie R je pohon všetkých kolies, ktorý nájdeme rovnako aj v najnovšej generácií. Aj vďaka tomu zvládne zrýchliť Golf R na stovku za 5,3 sekundy vo verzii s manuálnou prevodovkou, zatiaľ čo s automatom DSG akceleruje už za 4,9 s! Maximálka je obmedzená na hodnotu 250 km/h.
Čo sa dizajnu týka, prvé čo vás pravdepodobne zaujme najviac, je štvorica pomerne veľkých výfukov v zadnej časti R-ka. To je prvýkrát, čo sa tak stalo v rámci verzie R a vlastne to bude v tejto dobe jediný model, ktorý sa týmto faktom môže pýšiť. Áno, štvoricu výfukov má aj luxusný Phaeton, avšak len vo verzii s motorom W12, pričom dobre vieme, že tento model je v portfóliu značky už len do počtu, nakoľko Volkswagenu nepriniesol úspech a teda sa už pripravuje nová generácia. Preto to bolo doteraz dosť smiešne, že automobilka Škoda v rámci koncernu ponúka Superb s motorom 3,6 litra, kde sa štyri výfuky objavili, zatiaľ čo, predsa len lepší Passat, ich nemal a dokonca ani špičkové športové Golfy. Ale späť k R-ku. Nové sú samozrejme výraznejšie nárazníky, širšie blatníky a väčšie prahy. Rovnako nechýba nový dizajn 18' kolies. Podvozok je znížený o 25 mm.
Svetová premiéra sa rovnako ako v prípade ďalšej horúcej novinky Ferrari 458 Speciale, odohrá na autosalóne vo Frankfurte. Zaujímavosťou by mal byť fakt, že tento Golf R má byť lacnejší než predošlá generácia. Tá sa momentálne predávala za približne 40-tisíc Eur, čo je naozaj veľa!