Veľtrh CES sa nesie v znamení ďalšieho automobilového predstavenia, Audi však kladie dôraz na technológie.
Audi nás koncom predošlého roka informovalo o tom, že v rámci svojho plánu chystá luxusné kupé odvodené od A8-čky, teda model, ktorý by bol schopný konkurovať triede CL S Coupé od nemeckej hviezdy. Kedy ingolstadtská automobilka plánuje model A9 do portfólia začleniť je otázne, v novembri sme sa však dočkali konceptu s pracovným názvom Prologue, ktorý má naznačiť možnú podobu úplne nového modelu. Medzičasom, pri príležitosti spomínaného veľtrhu elektroniky v Las Vegas, Audi vypúšťa štúdiu v druhej koncepčnej verzií s viacerými zmenami a dodatkom Piloted Driving Concept.
Po stránke dizajnu sa jedná o totožné vozidlo. Čelným partiám dominuje teda stále obrovská Single Frame čeľusť prechádzajúca podstatne viac do strán ako sme zvyknutí. Maske sekundujú úzke svetlomety so stále viac omieľanou laserovou technológiou. Profil ponúka čisté línie a zaujímavú siluetu, ktorú podčiarkujú pomerne veľké blatníky. V nich sa schovávajú 22'' disky kolies, ktoré však v prípade novšej verzie tvorí päť-lúčový dizajn nahradzujúci predošlé, viac-paprskové disky. Minimalizmus vo forme elegantných a zároveň malých spätných zrkadiel či dverí bez kľučiek, ktoré nahradil elektromechanický systém, ostáva bez zmien. Rovnako aj tvar zadnej časti s netypicky tvarovaným oknom a horizontálne orientované svetlomety ostali pôvodné. Okrem nových diskov sa Prologue dočkal ešte nového šedého laku a jemných farebných korigácií v pomerne strohom interiéri.
Podstatou druhého vyhotovenia, okrem iného, je však pohonné ústrojenstvo, keďže práve tu evidujeme pomerne dôležté zmeny. Ako vieme, pôvodný koncept disponoval výkonným osemvalcom 4,0 TFSI s dvojicou turbo-dúchadiel a silou až 605 koní a 750 N.m. Novinka odprezentovaná na CES síce počíta so zhodným agregátom, sekunduje mu však navyše elektromotor vďaka čomu sa celkový výkon vyšplhal až na výsledných 677 koní a 950 N.m! Automobilka tým pádom uvádza ešte lepšiu akceleráciu (miesto 3,7 len 3,5 sekundy), kombinovaná spotreba má predstavovať hodnotu necelých 8 l/100 km. Hm...
Keďže vieme, že CES nie je o automobilových novinkách, ale skôr o ich technológiách, "staro-nový" Prologue okrem doplneného elektromotoru Audi promuje aj predovšetkým kvôli systému autonómneho riadenia, preto koncept nesie dodatok Piloted Driving Concept. Ide teda o autopilota, ktorý štyri kruhy nedávno predstavili na okruhu v špičkovej RS7-čke, respektíve v "bežnej" A7-čke, ktorá s danou technológiou prekonala sama v uplynulých dňoch bez vodiča vyše 900 kilometrov. Audi tvrdí, že Proloque dokáže bezproblémovo jazdiť bez zásahu vodiča do rýchlosti 60 km/h, teda pokryť väčšinu mestskej jazdy. Systém by sa mal v sériovom vozidle ukázať koncom budúceho roka, kedy je naplánovaný príchod novej generácie limuzíny A8, ktorá bude vybavená ako prvá "polovičným" autopilotom. V akej podobe, s akou technikou, a kedy vlastne uvidíme produkčný Prologue, teda A9, je otázne.