Mercedes-Benz predstavuje víziu svojho autonómneho vozidla, ktoré si zakladá na hybridnom ústrojenstve kombinujúcom elektrinu a vodík.
Mercedes-Benz ešte v závere roka avizoval prostredníctvom sociálnych sietí, že začiatkom januára svetu ukáže svoj nový počin. Ako ukazovali neskoršie fotografie odhaľujúceho charakteru, dalo sa čakať, že pôjde skôr o koncept než nejakú sériovú novinku či facelift. Všetko to vyvrcholilo na veľtrhu elektroniky CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegas, kde Nemci predstavili svoju víziu autonómneho vozidla blízkej budúcnosti. Ako sa teda predpokladalo, ide o koncepčný automobil pod názvom F 015 Luxury in Motion.
Keďže je jasné, že ide predovšetkým o prezentačné vozidlo odzrkadľujúce napredovanie v technike, dizajnéri dostali očividne voľnú ruku. To sa podpísalo najmä pod vonkajší outfit, ktorý vychádza z koncepcie sedanu, no svojím tvarom pripomína skôr vajce, čo vo výsledku predstavuje určite veľké plus pre aerodynamiku. Karoséria je vyrobená z plastov, ktoré spevňujú použité uhlíkové vlákna. Na dĺžku meria F 015-ka 5220, výšku 1524 a šírku 2018 milimetrov. Štvorica kolies sa ocitla v rohoch, vďaka čomu je rázvor dlhý až 3610 milimetrov a profil vypĺňa dvojica rozmerných, proti sebe sa otvárajúcich dverí, čomu vyhovuje i absencia B-stĺpika. Vpredu nájdeme masívnu masku s podsvieteným logom a skrytými LED svetlometmi, ktoré menia svoj farebný tón. Ani vzadu tomu nie je inak, navyše, celok je doslova preťatý horizontálnym pásom svetiel.
Do mimoriadne futuristického interiéru sa cez masívne dvere, ktoré sa mimochodom dajú otvoriť v uhle až 90 stupňov, nastupuje určite s ľahkosťou, čomu prispieva i fakt, že štvorica osobitných sedadiel sa po otvorení natočí o 30 stupňov k dverám. Okrem toho, predný pár sedadiel je možné úplne počas autonómneho módu otočiť, vďaka čomu sedí štvorčlenná posádka zoči-voči. Posádku obklopuje množstvo, zväčša dotykových obrazoviek, vypichol by som najmä samotnú prístrojovú dosku, ktorej celú šírku tvorí viacero displejov. Pointou vozidla je však pohonný agregát. Ten predstavuje hybridné vodíkové ústrojenstvo s dvoma elektromotormi poháňajúcimi zadnú nápravu. Každý z nich ma výkon 136 koní, čo predstavuje výslednú hodnotu 272 koní a 400 N.m. Vďaka tomu dokáže vajíčko vyšprintovať na stovku za 6,7 sekundy a atakovať hranicu 200 km/h. Elektrická energia pochádza z lithium-iontových batérií, pričom k jej výrobe slúžiace vodíkové palivové články počítajú s vodíkom umiestneným v nádrží s kapacitou 5,4 kg. Výhradne na elektrický pohon dokáže koncept prejsť až 200 kilometrov, pričom celkový dojazd je približne 1100 kilometrov!