Písať sa už nikomu nechce, na video je potrebná výbava. Clubhouse je o úplne najjednoduchšej komunikácii – rozhovore.
Nie je tých sociálnych sieti nejako veľa? Facebook, Twitter, Instagram, Tik Tok... a teraz ešte nejaký Clubhouse. Je to zlatá horúčka a beh na dlhé trate. Tucty iných sociálnych sietí to skúšali a nepodarilo sa. Naopak tí, ktorí dokázali prísť buď v správny čas alebo so správnym nápadom (alebo s oboma), dokázali doslova ohýbať celý trh.
Taký Instagram bol obyčajná aplikácia na zdieľanie fotografií. Po 10 rokoch majú viac ako pol miliardy denných používateľov a viac ako 25 miliónov oficiálnych účtov firiem a spoločností. Za minulý rok mal Instagram tržby z reklamy vo výške 13,86 miliárd dolárov. Je potom až také neuveriteľné, že to skúšajú aj iní? Clubhouse má veľmi dobrý nápad a pravdepodobne prišiel aj v správnom čase.
Ako Clubhouse funguje
Na Facebook alebo Twitter je nutné písať (a ideálne ovládať pravopis) a aj čítanie znamená nutnosť pozerať sa na displej mobilu. Podobne aj Instagram, tam už je nutná na tvorbu nie iba klávesnica, ale aj fotoaparát alebo pri videách na Tik Toku ovládanie editačného softvéru a podobne.
Predstav si sociálnu sieť, ktorú môžeš používať doslova kdekoľvek a bez nutnosti sa mobilu dotknúť. A čo je ešte dôležitejšie, pri sledovaní správnych ľudí alebo skupín ťa to môže aj obohatiť.
Clubhouse by sa dal najjednoduchšie opísať ako podcast, do ktorého sa môžeš aktívne pridať. Všetko funguje výhradne formou hlasu. Takže nie sú potrebné žiadne emotikony. Vlastne na tejto sociálnej sieti nie je žiaden text, žiadne linky ani obrázky alebo videá. Jednoducho debata aj s emóciami, pretože hlas nepotrebuje emotikony.
Diskusie prebiehajú v takzvaných Rooms, teda miestnostiach, ktoré môže založiť ktokoľvek. Miestnosť môže byť súkromná len pre pozvaných a priateľov, alebo verejná. Tento hostiteľ alebo administrátor označený zelenou hviezdičkou potom určuje, kto z prítomných môže ísť na „pódium“ a aktívne diskutovať a kto ostane v hľadisku a bude len pasívne počúvať.
Aj pasívni poslucháči sa kliknutím na ikonu dvihnutej ruky môžu prihlásiť o slovo a ak sú pozvaní na „pódium“ tak diskutujú. Hostiteľ potom môže ešte brať slovo – v tomto prípade vypínať mikrofón, alebo posielať diskutujúcich do hľadiska alebo úplne von z miestnosti.
Technicky tak Clubhouse môžeš používať aj pri jazde v aute či vlaku a kto sa dokáže sústrediť na dve veci naraz, tak aj pri varení, športovaní alebo štúdiu.
Clubhouse je unikátny aj v tom, že je to vždy živá diskusia bez akéhokoľvek záznamu. Keď sa pripojíš v polovičke, tak nijako nezistíš o čom sa v miestnosti hovorilo dovtedy. Aplikácia ale podporuje kalendár s ukladaním chystaných diskusií, na ktoré dostaneš notifikáciu.
Len pre vyvolených?
Clubhouse funguje už takmer rok, ale až posledné mesiace naberá na popularite. Najmä preto, že dokázal zaujať niekoľko osobností. Jedna z nich, komik Kevin Hart, sa okrem toho stal aj spolumajiteľom.
Viacerí investori Clubhousu dôverujú. Spoločnosť založená len pred necelým rokom dokázala získať už 10 miliónov dolárov v prvom kole a minimálne 2 milióny v druhom kole fundingu. Podľa Forbes sa tak odhadovaná hodnota firmy, respektíve aplikácie vyšplhala na približne 100 miliónov dolárov.