Kedysi mal stotisícový profil, musel začať odznova. Je všetok obsah autentický, alebo screenshoty upravuje, aby boli vtipnejšie?
Bazarikpiko je zábavnou zbierkou najpodivnejších konverzácií na Facebook Markete. Nepochopení predajcovia, priveľa osobných informácií alebo vtipné slovné spojenia ťa zaručene rozosmejú. Instagramový profil sleduje už viac ako 24-tisíc ľudí.
Za projektom stojí dvadsaťdvaročný Miloš, ktorý sa síce svojou identitou na rozdiel od niektorých iných zábavných stránok netají, no ani to nijako extra nepromuje. Začiatkom roka 2020 sa presťahoval do Bratislavy za prácou v rodinnom podniku, no keď udrela pandémia, vrátil sa do rodnej Rožňavy. Keďže sa mu nedarilo nájsť si prácu, viac tlačil do popredia svoje instagramové účty, spustil predaj merchu... až kým mu Instagram účet nezmazal.
Teraz začína odznova.
- Prečo založil Miloš stránku @bazarikpiko
- Koľko si vďaka veľkému účtu dokázal zarobiť spoluprácami a koľko mu vynáša merch
- Či je obsah autentický alebo si ho vymýšľa
- Či sa necíti blbo, keď si z ľudí v konverzáciách ľudia robia srandu
- Či sa plánuje vyjadriť ku koronavírusu alebo očkovaniu
Jednoduchá otázka na úvod: Prečo bazárik piko? Naznačuješ nám tým niečo?
(smiech) V podstate ani ja neviem, prečo. Pôvodnú stránku som založil dávno, v roku 2019, čisto zo srandy. Niečo som predával a v mobile som mal veľmi veľa takýchto screenshotov. Tie som posielal kamošom, nech sa zasmejeme, napokon som založil stránku, kam mi ľudia už aj sami posielali svoje skúsenosti. Tento názov mi len tak napadol.
Pôvodnú stránku ti Instagram dvakrát zrušil. Prečo?
Prvýkrát to bolo v januári 2020, prístup som dostal späť vo februári. Druhýkrát to bolo v októbri a už to tak asi ostane. Ale Instagram ti nikdy nepovie, že prečo. Len to zrušia a napíšu, že som porušil community guidelines.
Pri prvom bazáriku sa ti podarilo nadviazať spoluprácu aj s memečkarskou reklamnou agentúrou Mementum. Ako tá spolupráca prebiehala?
Bolo to vtedy celkom nové. Boli sme tam ja, žulaboyy, mojmojsej a fokumeme. Ja som tam bol jediný, ktorý nerobí meme. S tým nápadom za nami prišiel marketér Daniel Čačala, ktorý nám aj dohadzoval spolupráce.
View this post on Instagram
Medzi tvojimi klientami boli energy drink Hell alebo Budiš. Komunikoval si s ľuďmi z firiem aj priamo, alebo vždy len cez marketéra?
Bolo to čisto sprostredkované. No stihli sme len pár vecí [než pôvodný profil Instagram zrušil, pozn. red]. Tým, že on všetko riešil sám, aj tú komunikáciu s firmami, tak poslal to najprv do firiem, potom mal s nami krátky brífing, potom sa znovu firma musela vyjadriť k nápadom. Bolo to zdĺhavé a nepriame, ale v pohode na začiatok.
Bol to vtedy môj vedľajší príjem, chodil som normálne do práce. Nebral som to nejako vážne, dnes k tomu už pristupujem inak.
Koľko sa ti podarilo z tejto spolupráce zarobiť?
Na tieto meme stránky sa firmy pozerali kedysi zhora, radšej investovali peniaze do nejakých bilboardov a podobne, nevideli v tom budúcnosť. Teraz je to úplne inak, dá sa na tom fakt zarobiť a je to aj pre firmy prospešné a efektívne, to už každý vie.
A že koľko... Vtedy to nebolo nejako veľa. (smiech)
To je veľmi nejasná odpoveď. Koľko to teda bolo?
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Koľko si Miloš zarobí jedným postom na Instagrame
- Ako fungovali spolupráce s firmami
- Či je všetok obsah na profile autentický alebo si konverzácie aj vymýšľa
- Či sa cíti vinne preto, že si uťahuje z ľudí