Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 6. 3. 2021 meniny má Radoslav, Radoslava

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Móda
0
Katarína Danková
16. január 2021, 14:30
Čas čítania: 7:15

Módny comeback: Značky, ktoré si možno (ne)pamätáš, sú späť

Po návratoch módnych značiek ako Kappa, Fila, Buffalo či UGG sa minulý rok pridali ďalšie. Prinášame ti top 6 módnych comebackov pre rok 2020.

Katarína Danková
16. január 2021, 14:30
Čas čítania: 7:15
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok

Rok 2020 nebol práve najšťastnejší. Väčšina ľudí na toto obdobie nebude spomínať v dobrom. Sú však aj takí, ktorým korona pomohla a svoj biznis vzkriesili z mŕtvych, prípadne ho rozbehli naplno.

 

 

O niektorých módnych značkách a dizajnéroch si možno počul. Možno niektoré ich módne kúsky dokonca vlastníš a ani o tom nevieš. Toto sú značky, pre ktoré bol minulý rok jedným z najlepších a znamenal veľký návrat či rozbeh, čo sa biznisu týka.

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Ktorá značka našla dieru na trhu
  • Ktorá značka čerpá z metódy kresby
  • Fanúšikovia ktorej značky ostali v rozpakoch
  • Ktorá návrhárka uviedla do módy punkerský štýl
  • Ktorý dizajnér nechcel mať so svojou značkou nič spoločné
  • Ktorého dizajnéra prepustila vlastná značka a prečo

Juicy Couture

Píše sa rok 1997 a dve podnikateľky v Amerike, Pamela Skaist-Levy a Gela Nash-Taylor, premieňajú svoju víziu pohodlného oblečenia na skutočnosť. Poriadny boom zažívajú na prelome tisícročia vďaka obľube u celebrít. Hollywoodske hviezdy ako Britney Spears, Madonna, Beyoncé či Mariah Carey si ich začali obliekať a fanúšikovia šaleli. Rozmachu saténových súprav pomohol v tých časoch aj rozvoj amerického bulváru a paparazzi.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa 2000’𝓼 𝓫𝓲𝓽𝓬𝓱 <3 (@y2kputa)

 

Značke sa výrazne darilo a jej vlastníčky zaznamenali na začiatku nového tisícročia tržbu okolo 200 miliónov dolárov. Pomohla k tomu aj Paris Hilton, ktorá vo svojej šou The Simple Life nosila súpravu Juicy Couture pravidelne. Slávna dedička rodu Hilton jednotlivé saténové kúsky rada kombinovala s inými luxusnými značkami a aj preto sa počet výrobkov Juicy Couture vyšplhal na číslo blízko tisícky.

 

Neskôr v roku 2003 sa zakladateľky Pamela a Gela zhodli, že im dochádza dych a že značku treba posunúť o krok vpred. Firmu preto predali návrhárke Liz Claiborne, no ostali spolupracovať po jej boku. Nová majiteľka posunula značku na novú úroveň a uviedla novú kolekciu oblečenia, parfumov a doplnkov.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Juicy Couture (@juicycouture)

 

Po 13 rokoch spolupráce s novou majiteľkou sa pôvodné zakladateľky značky rozhodli z firmy odísť. „Predali ste svoj biznis, už nie je viac váš.“, povedala jedna z tvorkýň velúrových súprav Nash-Taylor. „Ale my sme mali pocit, že je to naše. To bola tá ťažká časť. Mysleli sme si, že budeme navždy s Juicy. Nové vedenie sa však nestretlo s pochopením názorov zakladateľov.“

 

Saténové teplákové súpravy upadli do zabudnutia a značka prechádzala rôznymi spoluprácami (francúzskou značkou Vetements, kanadskou značkou Brunette The Label či predajňou Urban Outfitters), novou kolekciou a dokonca vlastnou módnou prehliadkou na New York Fashion Week v roku 2018. Nikdy však nezažila taký úspech ako na začiatku jej pôsobenia.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Juicy Couture (@juicycouture)

 

Až minulý rok, pri príležitosti 25. výročia značky, sa oživila zašlá sláva Juicy Couture. Karanténa výrazne dopomohla k obľube športového a domáceho oblečenia po celom svete. Vedenie to využilo a uviedlo na trh legendárnu súpravu Juicy Couture zo začiatku milénia. Známe tváre šoubiznisu oprášili svoje staré súpravy a opätovne spustili ošiaľ okolo „šťavnatých“ kompletov.

Von Dutch

Praotcom značky je umelec Kenneth Howard, prezývaný Von Dutch. Jeho inovatívne kresby na autách a motocykloch sa v 50. rokoch minulého storočia stali extrémne populárne. Howard sa dnes označuje za krstného otca moderného pinstripingu a jeden z otcov Kustom kultúry.

 

Kenneth Robert Howard, Von Dutch Zdroj: vimeo.com/TheJalopyJournal

 

Značka čerpá práve z techniky kresby umelca Von Dutcha. Jej ikonický nápis zdobí takmer všetky produkty, od oblečenia po doplnky. Najobľúbenejším kúskom bola (a stále je) trucker hat, ktorú si zamilovali hollywoodske celebrity a vďaka nim aj všetci ostatní. Čiapky sme mohli vidieť na Britney Spears, Justinovi Timberlakeovi, Ashtonovi Kutcherovi a ďalších.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Von Dutch (@vondutch)

 

Francúzsky dizajnér Christian Audigier bol dlhoročným riaditeľom tejto značky, ktorá vznikla na začiatku nového tisícročia v malom obchode na Melrose Avenue v Los Angeles. Práve Audigier sa zaslúžil o to, že sa Von Dutch zaradila medzi top značky popkultúry a hudobnej scény.

 

To, že bol návrhár Audigier jej srdcom sa ukázalo po tom, čo ju Von Dutch opustil a prešiel ku konkurencii. Urobil tak po nezhodách s vedením. Chcel totiž, aby sa značka premenovala na Von Dutch by Christian Audigier s čím ostatní nesúhlasili. Po odchode Audigiera značka začala upadať.

 

Minulý rok spoločnosť Von Dutch stavila na nostalgiu a znovu začala vyrábať módne kúsky, tentokrát však luxusnejšie a s oveľa vyššou cenou. Značka sa totiž chce vrátiť na svoje miesto ako základ šatníka celebrít ako Megan Thee Stallion, Cardi B a Travis Scott.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Von Dutch (@vondutch)

 

Otázne je, či by si to prial aj umelec Kenneth Howard, ktorý zastával jasný názor: „Snažím sa zostať na hranici chudoby. (...) Nezdržiavam sa zbytočnými vecami, takže nepotrebujem veľa peňazí. Verím, že to tak má byť.“, povedal pre Jalopy Journal.

Baby Phat

Sen založiť značku, ktorá spojí svet luxusu a streetwearu sa zrodil v hlave modelky Kimory Lee. Keď mala 14, začala s modelingom pre francúzsku módnu značku Chanel a stala sa múzou velikánovi dizajnu Karlovi Lagerfeldovi. V roku 2000 prišla Lee s nápadom rozšíriť značku Phat Farm vtedajšieho manžela Russella Simmonsa, ktorý sa venoval tvorbe a predaju oblečenia, doplnkov a parfumov.

 

Článok pre predplatiteľov REFRESHER+
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOM
alebo Odomkni 1 článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 92954 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • ktorá návrhárka uviedla do módy punkersky štýl,
  • ktorý dizajnér nechcel mať so svojou značkou nič spoločné,
  • ktorého dizajnéra prepustila vlastná značka a prečo?

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.