Po návratoch módnych značiek ako Kappa, Fila, Buffalo či UGG sa minulý rok pridali ďalšie. Prinášame ti top 6 módnych comebackov pre rok 2020.
Rok 2020 nebol práve najšťastnejší. Väčšina ľudí na toto obdobie nebude spomínať v dobrom. Sú však aj takí, ktorým korona pomohla a svoj biznis vzkriesili z mŕtvych, prípadne ho rozbehli naplno.
O niektorých módnych značkách a dizajnéroch si možno počul. Možno niektoré ich módne kúsky dokonca vlastníš a ani o tom nevieš. Toto sú značky, pre ktoré bol minulý rok jedným z najlepších a znamenal veľký návrat či rozbeh, čo sa biznisu týka.
- Ktorá značka našla dieru na trhu
- Ktorá značka čerpá z metódy kresby
- Fanúšikovia ktorej značky ostali v rozpakoch
- Ktorá návrhárka uviedla do módy punkerský štýl
- Ktorý dizajnér nechcel mať so svojou značkou nič spoločné
- Ktorého dizajnéra prepustila vlastná značka a prečo
Juicy Couture
Píše sa rok 1997 a dve podnikateľky v Amerike, Pamela Skaist-Levy a Gela Nash-Taylor, premieňajú svoju víziu pohodlného oblečenia na skutočnosť. Poriadny boom zažívajú na prelome tisícročia vďaka obľube u celebrít. Hollywoodske hviezdy ako Britney Spears, Madonna, Beyoncé či Mariah Carey si ich začali obliekať a fanúšikovia šaleli. Rozmachu saténových súprav pomohol v tých časoch aj rozvoj amerického bulváru a paparazzi.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Značke sa výrazne darilo a jej vlastníčky zaznamenali na začiatku nového tisícročia tržbu okolo 200 miliónov dolárov. Pomohla k tomu aj Paris Hilton, ktorá vo svojej šou The Simple Life nosila súpravu Juicy Couture pravidelne. Slávna dedička rodu Hilton jednotlivé saténové kúsky rada kombinovala s inými luxusnými značkami a aj preto sa počet výrobkov Juicy Couture vyšplhal na číslo blízko tisícky.
Neskôr v roku 2003 sa zakladateľky Pamela a Gela zhodli, že im dochádza dych a že značku treba posunúť o krok vpred. Firmu preto predali návrhárke Liz Claiborne, no ostali spolupracovať po jej boku. Nová majiteľka posunula značku na novú úroveň a uviedla novú kolekciu oblečenia, parfumov a doplnkov.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Po 13 rokoch spolupráce s novou majiteľkou sa pôvodné zakladateľky značky rozhodli z firmy odísť. „Predali ste svoj biznis, už nie je viac váš.“, povedala jedna z tvorkýň velúrových súprav Nash-Taylor. „Ale my sme mali pocit, že je to naše. To bola tá ťažká časť. Mysleli sme si, že budeme navždy s Juicy. Nové vedenie sa však nestretlo s pochopením názorov zakladateľov.“
Saténové teplákové súpravy upadli do zabudnutia a značka prechádzala rôznymi spoluprácami (francúzskou značkou Vetements, kanadskou značkou Brunette The Label či predajňou Urban Outfitters), novou kolekciou a dokonca vlastnou módnou prehliadkou na New York Fashion Week v roku 2018. Nikdy však nezažila taký úspech ako na začiatku jej pôsobenia.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Až minulý rok, pri príležitosti 25. výročia značky, sa oživila zašlá sláva Juicy Couture. Karanténa výrazne dopomohla k obľube športového a domáceho oblečenia po celom svete. Vedenie to využilo a uviedlo na trh legendárnu súpravu Juicy Couture zo začiatku milénia. Známe tváre šoubiznisu oprášili svoje staré súpravy a opätovne spustili ošiaľ okolo „šťavnatých“ kompletov.
Von Dutch
Praotcom značky je umelec Kenneth Howard, prezývaný Von Dutch. Jeho inovatívne kresby na autách a motocykloch sa v 50. rokoch minulého storočia stali extrémne populárne. Howard sa dnes označuje za krstného otca moderného pinstripingu a jeden z otcov Kustom kultúry.
Značka čerpá práve z techniky kresby umelca Von Dutcha. Jej ikonický nápis zdobí takmer všetky produkty, od oblečenia po doplnky. Najobľúbenejším kúskom bola (a stále je) trucker hat, ktorú si zamilovali hollywoodske celebrity a vďaka nim aj všetci ostatní. Čiapky sme mohli vidieť na Britney Spears, Justinovi Timberlakeovi, Ashtonovi Kutcherovi a ďalších.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Francúzsky dizajnér Christian Audigier bol dlhoročným riaditeľom tejto značky, ktorá vznikla na začiatku nového tisícročia v malom obchode na Melrose Avenue v Los Angeles. Práve Audigier sa zaslúžil o to, že sa Von Dutch zaradila medzi top značky popkultúry a hudobnej scény.
To, že bol návrhár Audigier jej srdcom sa ukázalo po tom, čo ju Von Dutch opustil a prešiel ku konkurencii. Urobil tak po nezhodách s vedením. Chcel totiž, aby sa značka premenovala na Von Dutch by Christian Audigier s čím ostatní nesúhlasili. Po odchode Audigiera značka začala upadať.
Minulý rok spoločnosť Von Dutch stavila na nostalgiu a znovu začala vyrábať módne kúsky, tentokrát však luxusnejšie a s oveľa vyššou cenou. Značka sa totiž chce vrátiť na svoje miesto ako základ šatníka celebrít ako Megan Thee Stallion, Cardi B a Travis Scott.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Otázne je, či by si to prial aj umelec Kenneth Howard, ktorý zastával jasný názor: „Snažím sa zostať na hranici chudoby. (...) Nezdržiavam sa zbytočnými vecami, takže nepotrebujem veľa peňazí. Verím, že to tak má byť.“, povedal pre Jalopy Journal.
Baby Phat
Sen založiť značku, ktorá spojí svet luxusu a streetwearu sa zrodil v hlave modelky Kimory Lee. Keď mala 14, začala s modelingom pre francúzsku módnu značku Chanel a stala sa múzou velikánovi dizajnu Karlovi Lagerfeldovi. V roku 2000 prišla Lee s nápadom rozšíriť značku Phat Farm vtedajšieho manžela Russella Simmonsa, ktorý sa venoval tvorbe a predaju oblečenia, doplnkov a parfumov.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- ktorá návrhárka uviedla do módy punkersky štýl,
- ktorý dizajnér nechcel mať so svojou značkou nič spoločné,
- ktorého dizajnéra prepustila vlastná značka a prečo?