Ako to vyzeralo na Rytmusovom koncerte so symfonickým orchestrom?
Rytmus má na konte veľa míľnikov v slovenskom rape, jedným z nich bol v roku 2017 dvojkoncert, v rámci ktorého mu v Inchebe kryl chrbát 65-členný orchester. Za sprievodu sláčikov aj dychových nástrojov viac ako 8000 ľuďom dokázal, že jeho tvorba má mnoho podôb a nerobí mu problém vystupovať ani so symfonickým telesom.
Hudobník Ľuboš Šrámek v našom rozhovore už v tom čase hovoril, že pretváranie Rytmusovej tvorby do nôt a tvorba anažov nebol až taký problém: „V každej skladbe je základ výborne vymyslený, dokonca sú tracky, ktoré obsahujú súdobé kompozičné prvky, pripomínajúce prvky filmovej hudby, alebo diela z vážnej hudby 20-ho storočia.“
Netrvalo dlho a Rytmus sa rozhodol pod taktovkou eventovej agentúry Evency splniť si ďalší hudobný sen, tentokrát síce s rovnakým konceptom, avšak na diametrálne odlišnom mieste – na futbalovom štadióne.
Okrem tretiny Kontrafaktu v obleku a kombinácie vyše 60-členného hip-hop symphony orchestra v spolupráci skupina Opoštaris Band tentokrát nechýbala ani špeciálna viuzálna show na 40-metrov širokej LED obrazovke, čo dodalo celému výsledku úplne iný ráz. „Deti stratenej generácie sme sa nesnažili stvárniť len čierne, práve naopak, skôr nádejovo. Každý jeden prvok, na ktorom sme pracovali, bol opodstatnený,“ prezrádza režisér Roland Wranik, ktorého najala eventová agentúra Evency zastrešujúca hudobnú dramaturgiu podujatia.
- V čom bol pre Rytmusa tento koncert špecifický
- Ako prebiehali prípravy vizuálnej show a aké problémy museli tvorcovia riešiť
- Koľko to celé stálo
- Kto stojí za tvorbou jedinečnej show
- Prečo organizátori nezvládli prípravu ideálne
- Ako budú riešiť kompenzáciu majiteľov VIP lístkov
Spontánny nápad
Súčasťou show bol aj obrovský stage a LED obrazovka s rozmermi 40x10 metrov. Niektoré zo skladieb dostali priestor aj v grafickej podobe a účastníci na trnavskom futbalovom štadióne tak boli svedkami nenapodobiteľnej show. „Patrik celý čas hovoril, že on chce mať veľkú LED obrazovku. Ja som s tým síce súhlasil, ale stále platí, že je to len jeden technologický prvok, resp. svetelná stena, ktorej musíš dať dušu. Neznamená to vôbec nič, kým tomu nedáš dramaturgiu a dobrý stage,“ popisuje tvorca a režisér vizuálneho doprovodu Roland Wranik.
Roland Wranik stojí napríklad aj za Egovou Precedens Tour, ktorá bola zatiaľ najdrahším turné na Slovensku a v Česku vôbec. Celkové náklady sa vtedy vyšplhali na viac ako 100-tisíc eur.
Síce s Rytmusom diskutoval o možnej spolupráci ešte pred letom, v skutočnosti sa na tvorbe začalo pracovať až nedávno. „Celú show sme s mojim skvelým tímom dali dokopy za tri týždne, čo je extrémne málo času. Bez skúšok, generálok a zásadnejších príprav, na nič totiž nebol čas. Pripravili sme komplet vizuály a naprogramovali sme svetlá,“ prezrádza.
Zároveň otvára diskusiu o tom, že stále je kam to celé posunúť, chce to však dve dôležité veci: „Samozrejme, ak by bolo ešte viac peňazí a času, vedeli by sme to spraviť ešte atraktívnejšie pre diváka a väčšie. Snáď je len otázkou času, kedy sa ku tomu dostaneme.“
Prečo si vlastne Rytmus Rolanda vybral, aj keď bol v hre aj známy český stage dizajnér? „Rola som objavil, keď mal 17 a odvtedy ideme nejak spolu v tých zasadných veciach. No a hlavne preto, lebo tým žije, má dobré vízie a má rád progres,“ ozrejmuje člen Kontrafaktu.
Rytmus: „Užil som si všetky skladby, ale Sanel ma emočne zabil.“
Rytmus pre Refresher prezradil, že v rámci živých vystúpení išlo pre neho o najsilnejší hudobný zážitok v jeho kariére. A dôvod? „Ten bol v tom, že som bol prvý krát na štadióne a samozrejme ten celkový vizuál (pódium, ledka), ktorý dotváral ešte väčšiu atmosféru.“
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ako prebiehali prípravy vizuálnej show a aké problémy museli tvorcovia riešiť
- Koľko to celé stálo
- Kto stojí za tvorbou jedinečnej show
- Prečo organizátori nezvládli prípravu ideálne
- Ako budú riešiť kompenzáciu majiteľov VIP lístkov