Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 2. 6. 2020 meniny má Xénia, Oxana

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Filmy a Seriály - Pod radarom
5
Oskar Almássy
11. február 2019, 20:12
Čas čítania: 2:53
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Netflix údajne klame o svojich číslach. Ich seriály má v skutočnosti pozerať len pár miliónov ľudí

Výkonný šéf stanice FX Network John Landgraf sa na nedávnej tlačovke Television Critics Association pustil do známej streamovacej spoločnosti a obvinil ju zo zavádzania novinárov aj divákov.

Oskar Almássy
11. február 2019, 20:12
Čas čítania: 2:53
Netflix údajne klame o svojich číslach. Ich seriály má v skutočnosti pozerať len pár miliónov ľudí
Zdroj: Netflix
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
5
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Čísla sledovanosti Netflixu sú často zahalené rúškom tajomstva a známy streamovací gigant ich zverejňuje iba výnimočne, a to najmä v prípadoch, keď sa chce pochváliť úspechom svojich projektov. Divák tak môže, ale aj nemusí veriť tomu, čo mu Netflix vyhadzuje na oči. A presne touto problematikou sa nedávno zaoberal výkonný šéf stanice FX Network John Landgraf.

 

Ten totiž využil svoju nedávnu účasť na tlačovke Television Critics Association, aby sa obul do Netflixu kvôli tomu, že podľa neho zverejňuje zavádzajúce ratingové informácie a čísla jednotlivých programov. Landgraf sa nechal počuť, že zdrojom týchto čísel je Netflix, ktorý svoje programy prezentuje ako obrovské hity, pričom ako príklad uviedol seriál You. Jeho štart malo podľa streamovacej služby sledovať až 40 miliónov domácností.

 

Netflix klame o svojich číslach. Ich seriály v skutočnosti pozerá len pár miliónov ľudí

 

Netflix vám ale nehovorí celý príbeh,“ upozornil šéf FX a poznamenal, že spoločnosť nedodržiava zásady televízneho merania údajov. Podľa toho, čo streamovací gigant tvrdí, by teda malo ísť o priemerný počet ľudí, ktorí daný program sledovali v akejkoľvek jeho minúte. To je však podľa Landgrafa zo strany Netflixu zámerné zavádzanie novinárov a divákov, pričom spoločnosť chce, aby sme si mysleli, že tých 40 miliónov je naozaj priemerný údaj.

 

Netflix uvádza, že tých 40 miliónov reprezentuje ľudí, ktorí sledovali aspoň 70% jednej epizódy. Landgraf dodáva, že skutočný priemerný počet divákov seriálu You je 8 miliónov. Uznáva, že je to síce solídne číslo, no k 40 miliónom sa to neblíži ani náhodou. You ale podľa Landgrafa nie je jediným príkladom údajného zavádzania.

 

Spomeňme napríklad populárny projekt Sex Education, ku ktorému Netflix taktiež uvádza výbornú sledovanosť v hodnote 40 miliónov divákov. Podľa Landgrafa je však priemerný počet divákov na jednu epizódu iba kúsok nad hranicou 3 miliónov. S poukázaním na Game of Thrones od HBO či The Walking Dead od AMC ďalej dodáva, že poskytovatelia televízneho obsahu majú slabšie aj silnejšie momenty v sledovanosti, Netflix ale nikdy údaje o svojich neúspechoch nezverejnil.

 

Netflix klame o svojich číslach. Ich seriály v skutočnosti pozerá len pár miliónov ľudí

 

Landgraf tak streamovacieho giganta obviňuje z toho, že sa skreslením svojich úspechov úmyselne pokúsil vytvoriť akýsi „mýtus o magickej guľke, ktorá každému uniká“. Šéf FX Network tiež priznal, že Netflix disponuje kvalitnými seriálmi a môže sa pochváliť aj viacerými hitmi, no kreatívne zlyhanie je podľa neho nevyhnutné a nevyhne sa mu nikto. „Nikto z nás si priznanie zlyhania neužíva,“ dodal Landgraf a následne uviedol, že neočakáva, že Netflix teraz začne hlásiť svoje neúspechy v sledovanosti.

 

Pravda by ale podľa neho pomohla. Keďže streamovacia spoločnosť neoznamuje tzv. Nielsen čísla (Nielsen ratings je systém merania sledovanosti prevádzkovaný firmou Nielsen Media Research, ktorá sa pomocou ratingového systému snaží určiť veľkosť publika a zloženie televíznych programov v Spojených štátoch, pozn. red.), tak je na konkurenciu vyvíjaný obrovský tlak a snaží sa zistiť, aká je skutočnosť.

 

Nielsen Media Research začne vraj tento rok hlásiť štatistiky spoločností Amazon aj Hulu, no a ako tvrdí Landgraf vo veci Netflixu, pravda tak či onak vždy nakoniec vyjde najavo. Dovtedy novinárom radí, aby sa zatiaľ zdržali prijatia presne vybratých a neoverených údajov streamovacieho giganta. Na otázku, prečo sa na Netflix zameral práve teraz, Landgraf odvetil, že „pre spoločnosť jednoducho nie je dobré, keď jediná entita vytvára vlastné pravidlá a hovorí vám, čo je pravda“.

 

Netflix klame o svojich číslach. Ich seriály v skutočnosti pozerá len pár miliónov ľudí

 

Je však nutné podotknúť, že Netflix má v súčasnosti viac než 130 miliónov odberateľov po celom svete, pričom diváci môžu sledovať projekty spoločnosti nielen na obrazovkách televízií, ale aj na iných zariadeniach, ako napríklad mobilný telefón, tablet či počítač. Nielsen čísla navyše zaznamenávajú len sledovanosť Netflixu na TV, a to iba v Spojených štátoch.

 

Tých 40 miliónov, ktoré pri seriáli Sex Education uvádza streamovacia spoločnosť, môže byť teda pokojne pravdivých. Firma Nielsen Media Research dokonca priznala, že aj keď sa ich čísla v porovnaní s tými z Netflixu líšia, uznávajú, že môžu predstavovať skutočnú hodnotu. To je ale porovnávanie hrušiek s jablkami, keďže Netflix zbiera údaje z celého sveta a z viacerých zariadení, a to logicky nemôže sedieť s údajmi z TV v Spojených štátoch, ktoré zbiera Nielsen Media Research.

 

Predsa len, populácia Spojených štátov tvorí len niečo vyše 4% celého sveta, takže čísla uvádzané Landgrafom môžu sedieť, no len v prípade divákov v Spojených štátoch, ktorý seriáli pozerali na TV. Na strane druhej, je pochopiteľná aj jeho frustrácia. Stačí totiž, ak si niekto pozrie aspoň 70% jedinej epizódy, no a už je zarátaný ako divák. (americké televízie však sledovanosť tiež nevedia určite úplne presne). To ale neznamená, že tých 40 miliónov divákov je zavádzanie. Čo si o tom celom myslíš ty? Má podľa teba Landgraf pravdu a Netflix skutočne klame?

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: deadline.com Tagy: netflix
Ohodnoť článok
6
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.