Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 18. 7. 2019 meniny má Kamila

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Tech
0
Matúš Moravčík
24. október 2016, 20:25

Mark Zuckerberg bol miliardárom už ako 23-ročný. Prečítaj si 7 zaujímavostí o zakladateľovi Facebooku

Nosenie rovnako vyzerajúceho trička mu vraj každé ráno ušetrí kopec času.

Matúš Moravčík
24. október 2016, 20:25
Mark Zuckerberg bol miliardárom už ako 23-ročný. Prečítaj si 7 zaujímavostí o zakladateľovi Facebooku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Momentálne existuje hneď niekoľko veľkých sociálnych sietí, no ani jedna z nich nestačí na tú najväčšiu z najväčších. Facebook aktívne používa cez 1,7 miliardy ľudí a ako ukazuje trend, toto nemalé číslo rastie každým jedným dňom na neustále vyššie úrovne. Dá sa preto relatívne jednoducho skonštatovať, že to, čo Mark Zuckerberg a jeho kolegovia dávnejšie rozbehli, má pred sebou skutočne ružovú budúcnosť. Konkurencia na ich inovácie jednoducho nestačí a funkcionalita či možnosti, ktoré nesmierne populárny Facebook dnes ponúka, nemajú žiadnu poriadnu alternatívu. Nie, ani tentokrát nebude reč o modrej sociálnej sieti, ale o zaujímavostiach zo života jej spoluzakladateľa a súčasného CEO.

 

Prečo modrá farba? Zuck ju vidí najlepšie

Behala vám niekedy po rozume otázka, prečo je Facebook oblečený v modrom kabáte? Ak áno, existuje celkom stručná odpoveď. Mark Zuckerberg trpí takzvanou červeno-zelenou farbosleposťou, čiže modrú vidí podstatne lepšie. A to bol dôvod, prečo ju zvolili, aby reprezentovala značku. Vidieť ju môžeme snáď všade - od loga až po vizuálne spracovanie samotného webu, čo sa zrejme týka úplne všetkých známych verzií.

 

Podoba Facebooku z roku 2008

Mark Zuckerberg bol miliardárom už ako 23-ročný. Prečítaj si 7 zaujímavostí o zakladateľovi Facebooku

 

Rovnako vyzerajúce oblečenie šetrí čas

Mnohí vizionári preferujú obyčajné a často úplne rovnaké kusy oblečenia. A je úplne jedno, o akú situáciu ide. Steve Jobs vždy predstavoval nové elektronické zariadenia, ktoré zmenili svet, v obyčajnom tmavom roláku. Rok čo rok chodil po pódiu stále iba v tej istej kombinácii oblečenia a takmer presne to isté robí aj mladý Mark Zuckerberg. Teda aspoň vtedy, keď sa objaví na verejnosti. Dôvod, prečo tomu tak je, spočíva v šetrení času. Zuck sa vraj nemusí každé ráno rozhodovať, aké si na seba dá tričko, a preto má dostatok času na dôležitejšie veci.

 

Mark Zuckerberg bol miliardárom už ako 23-ročný. Prečítaj si 7 zaujímavostí o zakladateľovi Facebooku

 

Miliardárom sa stal v 23 rokoch

Niekto v tých rokoch ešte sedí v školskej lavici s neistou budúcnosťou, a niekto už má na konte poriadne tučný balík peňazí a rozbehnutú spoločnosť, ktorá v nadchádzajúcich rokoch zmení všetko naokolo. Zuck vyčnieval svojimi nadštandardnými schopnosťami v mladom veku, kedy ho odborník na počítače odmietol učiť, pretože mal problém udržať krok vpred. Mal obrovské schopnosti a veľmi rýchlo dokázal do seba vstrebať nové informácie. Učiteľ ho navyše označil za "zázrak". Ako 12-ročný dokázal vytvoriť softvér, ktorý jeho otec potom používal v práci. V 23 rokoch sa z neho stal miliardár a v miliardárskom rebríčku Forbes zaujal 785 miesto.

 

Vytvoril aj Facemash na hodnotenie atraktívnosti

Medzi ďalšie kvázi úspešné projekty nepochybne patrí softvér pod názvom Facemash. Ten slúžil na hlasovanie medzi tvárami dvoch študentov Harvardu. Kto získal viac bodov, bol podľa pravidiel atraktívnejší. Prestížna univerzita to však onedlho zatrhla a čoraz populárnejšie Zuckove dielo označila za nevhodné

 

Tvrdí, že film o Facebooku neodráža realitu

The Social Network už určite mnohí z vás videli. Príbeh hovorí o zrode dnes najväčšej sociálnej siete a situáciách, ktoré mu predchádzali aj nadchádzali. Zuckerberg tento film však označil za celkom nepresné podanie reality. Údajne obsahuje veľa odlišných situácií, takže rozhodne nepatrí medzi fanúšikov.

 

Ako šéf Facebooku dostáva výplatu 1 dolár

Viacerí z nás by si po položení otázky, koľko môže CEO najväčšej sociálnej siete asi tak zarábať odpovedali priamo - no predsa veľa. Keďže Zuck núdzu o peniaze nemá, rozhodol sa na tejto vysokej pozícii poberať ročný plat v hodnote jeden americký dolár. Aké sú ale detaily? "Zarobil som dosť. V tomto momente som sústredený na to, aby som s tým, čo mám, narobil čo najviac dobra. Taktiež sa sústredím na moje vzdelávanie a na prácu mimo Facebooku, čo zahŕňa zdravotnú filantropiu. Veľa ľudí umrie úplne zbytočne a nedostanú možnosti, ktoré si zaslúžia. Vo svete je veľa vecí, ktoré sa musia napraviť a ja som ten šťastlivec s príležitosťou."

 

So svojou ženou Priscillou Chan založili nadáciu Chan Zuckerberg Initiative. Tá sa zameriava na "zlepšovanie ľudského potenciálu" a stojí aj za vedeckým výskumom, do ktorého plánujú investovať tri miliardy dolárov počas jeden dekády. Ich cieľ spočíva v odstránení či zlepšení liečenia súčasných chorôb, a to do roku 2100.

 

Mark Zuckerberg bol miliardárom už ako 23-ročný. Prečítaj si 7 zaujímavostí o zakladateľovi Facebooku

 

Kvôli rodine svojej lásky sa naučil po čínsky

Mark Zuckerberg sa kvôli rodinným príslušníkom bývalej priateľky a súčasnej ženy učil čínštinu, aby mohli medzi sebou vzájomne komunikovať bez akýchkoľvek zbytočných komplikácií. Vzťah začal ešte v roku 2003 a o sedem rokov neskôr bol niečo také schopný uskutočniť. Počas decembra minulého roka sa im dokonca narodila malá Maxima Chan Zuckerberg. Do manželského zväzku vstúpili približne pred viac ako štyrmi rokmi, konkrétne 19. mája 2012, čiže deň po ohlásení Facebooku, že svoje akcie ponúkne na burze.

 

Foto: Brian Solis / flickr.com Tagy: facebook, zaujímavosti, mark zuckerberg
Ohodnoť článok
118
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.