Batériu by ste hľadali len márne.
Robotov možno dostať naozaj v rôznych podobách. Relatívne nedávny boom dronov na ovládanie, ale i tých autonómnych, režim voľných rúk na diaľnici v prípade elektrických aút od Tesly a najnovšie tiež vývoj robotov na základe inšpirácie z podmorského sveta. Spomedzi všetkých tých živočíchov sa robotika začína zaujímať práve o chobotnice a kvôli ich skvelej obratnosti vo vodnom prostredí sa môžu stať skvelým prostriedkom pre námorné záchranné služby, vojenské námorné misie a celkovo prieskum miest pod hladinou, kde by sa človek dostal len ťažko.

Veľkou výhodov týchto robotov je mäkká telesná schránka, avšak doposiaľ boli ich súčasťou tvrdé časti ako batéria či drôty. Tím inžinierov z Harvardovej univerzity spomenuté technické súčasti odstránili, a tak získali viac-menej mäkkého octobota, zmenšenú ukážku potenciálu týchto strojov. Miesto elektrického pohonu sa roztomilý kus silikónu opiera o chemické reakcie. Drobný zásobník peroxidu vodíka vytvorí vodnú paru a kyslík, ktorý podľa potreby nafúkne 8 pneumatických chápadie vyrobených na 3D tlačiarni. Po dokončení pohybu však treba plyn odviesť z flexibilných komôrok, a preto ho chobotnica jednoducho vypustí von - uľaví si.
Momentálne vystačí zásobník na približne 4 až 8 minút pohybu, hoci nie každým smerom, ako by bolo potrebné. Po demonštrovaní základného princípu sa ďalej projekt sústredí na pridanie systému rozpoznávania objektov a následne približovanie a oddiaľovanie od nich. Výhodou sú nízke výrobne náklady a fakt, že octobota možno zväčšiť do akýchkoľvek rozmerov. Získajú si elektronické chobotnice stále miesto v námorníctve?