Po 6x6-ke spoznávame ďalšie brutálne G-čko, ktoré sa odstupom času mení z konceptu na sériové vozidlo.
V úvodných mesiacoch tohto roka nás Mercedes-Benz oboznámil s dvoma správami. Ako je tomu už zvykom, jedna bola zlá, druhá dobrá. Extrémny troj-nápravový kolos menom G 63 AMG 6x6 kvôli zachovaniu exkluzívnosti automobilka ďalej už vyrábať nechce, a tak pri počte približne 100 vyrobených exemplárov, ukončila výrobu. Ako náplasť na to Nemci predstavili nemenej zaujímavý derivát, G 500 4x4², ktorý však i na autosalóne v Ženeve niesol dodatok Concept, a teda išlo doteraz len o akúsi víziu do budúcna, ktorá by sa odstupom času mohla stať realitou. S tým sme, samozrejme, už od začiatku aj počítali, a stalo sa tak práve v týchto dňoch, kedy tento variant kompetentní oficiálne uvádzajú na trh s cenovkou od 226 100 € (v Nemecku).
To je podstatne vyššia čiastka, za akú môžete kúpiť napríklad silnejšie 544-koňové G 63 AMG (od cca 143-tisíc €). Najdrahšou verziou triedy G je stále dvanásťvalcové G 65 AMG s výkonom 630 koní a cenovkou od 272-tisíc €, pričom úplným stropom v ponuke boli pár rokov práve G 63 AMG 6x6, ktorého cenové relácie štartovali na hodnote od približne 400-tisíc €. Jeho o čosi menšie vyhotovenie G 500 4x4² je tak približne o polovicu lacnejšie, stále však patrí medzi to najdrahšie s trojcípou hviezdou na kapote, čo je momentálne k dispozícií.
Pripomeniem, že nové brutálne géčko vychádza, ako už názov naznačuje, z civilnej G 500-ky, a teda nie od AMG verzie. V jej útrobách sa však nachádza nový motor, ktorý sme spoznali z nových modelov GT a C 63. 4-litrové V8 bi-turbo je v tomto prípade naladené na výkon 310 kW / 422 koní a krútiaci moment 610 N.m. O prenos sily na všetky štyri kolesá sa stará sedemstupňový automat, nechýbajú opäť tri mechanické diferenciály a ani známe portálové zavesenie náprav s dvojicou tlmičov na každé koleso z 6x6-ky. Akcelerácia z 0 na 100 km/h tejto verzii trvá 7,4 sekundy, kombinovaná spotreba by sa údajne mala pohybovať na úrovni 13,8 l/100 km.
Oproti konceptu nedošlo prakticky ku žiadnym zmenám, čo bolo jasné hádam už pri jeho predstavení. Novinka je postavená na obrovských 22'' diskoch, ktoré sú obuté do pneumatík s rozmermi 325/55. Zmien sa preto dočkali aj blatníky, ktoré musia byť tým pádom podstatne zväčšené. Pre G 500 4x4² bude typická krikľavá žltá farba, v ponuke však nájdeme aj čiernu či bielu. Štandardnom je optický paket z 63 a 65-kových modelov, maska chladiča si však zachová svoj klasický, "neAMGčkový" tvar. Na záver dodám, že táto verzia sa ku svojim zákazníkom dostane v závere tohto roka, keďže prvé doručovanie je naplánované na december. Táto informácia platí predovšetkým pre nemecký trh, veríme, že tento počin sa opäť dostane aj do našich končín, keďže ako iste vďaka našej stránke viete, že predošlé G 63 AMG 6x6 je na Slovensku zastúpené minimálne 2 kusmi, čo je na danú obmedzenú sériu naozaj veľký úspech.