Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
22. februára 2015 o 20:53
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Mercedes-Benz G 500 4x4²: Najnovšia beštia s novou 422-koňovou V8-čkou oficiálne

TECH MERCEDES-BENZ TRIEDA G
Uložiť Uložené

Nesmrteľná trieda G pokračuje svoju púť v ďalšej extrémnej verzii.

Začiatkom týždňa nám Mercedes-Benz ukázal malú  ochutnávku úplne novej verzie legendárnej triedy G a v jeho závere už disponujeme oficiálnymi informáciami a fotografiami brutálneho G 500 4x4². Hneď v úvode treba povedať, že najnovšie želiezko v ohni nahradzuje predošlé, ešte drsnejšie vyhotovenie G 63 AMG 6x6, ktoré boli úspešnejšie než sa čakalo. Sprvoti sa počítalo s produkciou okolo 30 kusov ročne, pri ukončení výroby však Nemci hlásia viac než 100 predaných exemplárov tohto trojnápravového monštra. Ako už odznelo, podstatou novinky sú 4 obrovské kolesá, presnejšie ide o 22'' obutie zabalené do off-roadových pneumatík o rozmeroch 325/55. Brutalitka nebude odvodená od vyhotovenia G 63 AMG, ale od "klasickej" V8-čkovej verzie G 500, jej vnútro však bude tvoriť odlišný motor. Odstupom času sa totiž ukázalo, že do predných útrob sa nasťahovalo 4-litrové V8 bi-turbo, ktoré sme spoznali z nových modelov GT a C 63. Výkon danej motorizácie v najnovšom Géčku bude naladený na 310 kW / 422 koní. O prenos sily na všetky štyri kolesá sa stará sedemstupňový automat, nechýbajú opäť tri mechanické diferenciály a ani známe portálové zavesenie náprav s dvojicou tlmičov na každé koleso z 6x6-ky.

Exteriér dostal nové, podstatne väčšie blatníky, no i napriek tomu, že nejde o verziu AMG, G 500 4x4² dostane optický paket z 63 a 65-kových modelov, maska chladiča si však zachová svoj klasický tvar. Vozidlo narástlo do výšky na hodnotu necelých 2,25 metrov, na šírku zas môžeme počítať s hodnotou 2,10 metra. G 500 4x4² dokáže prekonať brody do hĺbky minimálne jeden meter a rovnako i nájazdové uhly vykazujú v tomto prípade lepšie čísla - 52 vpredu, respektíve 54 stupňov vzadu. Pokiaľ ide o samotnú svetlú výšku, vozidlo od povrchu delí až 450 milimetrov! Zaujímavosťou je, že Mercedes túto novinku privezie na ženevský autosalón ako koncept, ako však automobilka uvádza, od sériovej verzie sa prakticky absolútne nelíši, kompetentní sú však zvedaví na ohlasy a následný záujem zákazníkov.

Mercedes-Benz G 500 4x4²: Najnovšia beštia s novou 422-koňovou V8-čkou oficiálne

Mercedes-Benz G 500 4x4²: Najnovšia beštia s novou 422-koňovou V8-čkou oficiálne

Mercedes-Benz G 500 4x4²: Najnovšia beštia s novou 422-koňovou V8-čkou oficiálne

Mercedes-Benz G 500 4x4²: Najnovšia beštia s novou 422-koňovou V8-čkou oficiálne

Mercedes-Benz G 500 4x4²: Najnovšia beštia s novou 422-koňovou V8-čkou oficiálne

Mercedes-Benz G 500 4x4²: Najnovšia beštia s novou 422-koňovou V8-čkou oficiálne

Mercedes-Benz G 500 4x4²: Najnovšia beštia s novou 422-koňovou V8-čkou oficiálne

Mercedes-Benz G 500 4x4²: Najnovšia beštia s novou 422-koňovou V8-čkou oficiálne

Mercedes-Benz G 500 4x4²: Najnovšia beštia s novou 422-koňovou V8-čkou oficiálne
Domov
Zdieľať
Diskusia