A je to tu! Na svetlo sveta sa predrali tie najdôležitejšie parametre a prvé oficiálne fotografie špičkového modelu C 63 AMG.
A je to tu! Áno, priaznivci trojcípej hviezdy na kapote sa síce stále krútia okolo novej, dlho pripravovanej a čerstvo predstavenej pýchy automobilky Mercedes-Benz a AMG, modelu GT, v Affalterbachu s brutálnymi modelmi však pre aktuálne obdobie zďaleka nepovedali posledné slovo. Tí, ktorí sledujú automobilové dianie pravidelne, určite nemohla ujsť informácia o tom, že na októbrovom autosalóne v Paríži hviezdna automobilka potvrdila oficiálne predstavenie najsilnejšieho vyhotovenia novej triedy C. Ako to však v dnešnej dobe internetov chodí, sem-tam pravidelne sme svedkami toho, že neraz ďaleko pred premiérou sa nejaká ta novinka odhalí. A to nastalo práve teraz, keďže na svetlo sveta sa predrali tie najdôležitejšie kompletné parametre a oficiálne fotografie špičkového modelu C 63.
Hneď v úvode treba podotknúť, že ako bolo už avizované dávnejšie, automobilka do sveta súčasne vypustí dve výkonnostné verzie - okrem nadupaného C 63 spoznávame aj ostrejšie vyhotovenie C 63 S. Okrem toho, ako ste si asi už všimli, automobilka po vzore modelu GT označuje novinku ako Mercedes-AMG C 63 a nie Mercedes-Benz C 63 AMG. Ako ukázali prvé tlačové správy, naozaj došlo k premenovaniu, ktoré začne novú éru verzií so štítkom AMG. (V čase uverejnenia článku tieto informácie neboli podložené, preto mi odpusťte chybné označovanie.) Vidieť za tým môžeme marketing ako i snahu dvornej spoločnosti AMG dať viac najavo, že na vozidle spolupracovala. Ktovie, čo by na to povedal Karl Benz...
Navyše, po včerajších uniknutých fotografiách nám tentokrát automobilka servíruje bohatú galériu záberov, na ktorých môžeme vidieť obe karosárske vyhotovenia naraz - sedan i kombi, teda T-Modell. V oboch prípadoch (karoséria sedan/kombi i verzia C 63 a C 63 S) sme svedkami naozaj mohutného bodykitu, ktorý je citeľne inšpirovaný predovšetkým faceliftovaným E 63 AMG, ale i nedávno zmodernizovaným CLS 63 AMG či luxusnou jachtou S 63 (65) AMG Coupé. Športovo založený optický AMG paket disponuje teda citeľne masívnejšími nasávajúcimi otvormi vpredu, vyčnievajúcimi bočnými prahmi, decentnými štrbinami po bokoch zadného nárazníka, kde sa nasťahoval v porovnaní s predchodcom rozmernejší difúzor a štvorica hranatých výfukov. Vďaka tomu pôsobí špičkové C-čko podstatne agresívnejšie a nebezpečnejšie, čo navyše podčiarkuje i upravená predná maska, rozšírené blatníky, decentný zadný spojler a zatmavené koncové svetlomety. Samozrejme, do veľkej miery zohrávajú dôležitú úlohu i čierne detaily karosérie či 18'' titánovo šedé disky kolies. Navyše, verzia S dostane do vienka o palec väčšie obutie, teda nádherné 19'' čierne disky s červeným okrajom, pričom zákazníci si ju budú môcť skrášliť značkovým polepom. Ten bude súčasťou predovšetkým pilotnej ponuky, keďže opäť na trh príde novinka sprvoti v atraktívnom balíčku Edition 1 (na štúdiových fotografiách).
Interiér prezradí nadupanú verziu najmä vďaka nádhernému, zdola zrezanému volantu. Ten pokrýva koža, nebude ale chýbať ani Alcantara. Za volantom evidujeme budíky s podkladom v karbónovej štruktúre či kožené čalúnenie prístrojovej dosky (koža Artico) s kontrastným, bielym prešívaním. To nájdeme aj na športových sedadlách, ktoré navyše môžu vystriedať anatomicky tvarované, doslova „škrupinové“ sedadlá v rámci balíka Performance. Ďalej vo vnútri nechýbajú hliníkové detaily, či už v podobe pádiel pod volantom, alebo samotných pedálov. Okrem toho, nemôžem zabudnúť ani na značkové hodiny IWC, sadu štítkov AMG, nový head-up displej a rozšírenú ponuku dekórov o karbónové štruktúry.
Čo je však najdôležitejšie, je srdce pod prednou kapotou, ktoré oficiálne spoznalo svoje špecifikácie. Samozrejme fakt, že obrovskú 6,2-litrovú V8-čku so znamenitým a prenikavým zvukovým prejavom vystriedal štvorlitrový vidlicový osemvalec dopovaný dvojicou turbo-dúchadiel, bol zrejmý už dávnejšie. Ide o rovnaký agregát, aký nájdeme pod dlhou prednou kapotou modelu AMG GT, v prípade C 63 AMG na zadnú nápravu prostredníctvom perfektného sedemstupňového automatu AMG Speedshift MCT posiela 350 kW / 476 koní a 650 N.m. Ako však už tušíte, to nie je zďaleka konečná hodnota, nakoľko silnejšia vyhotovenie C 63 AMG S ponúka dokonca 375 kW / 510 koní a až 700 N.m (!), vďaka čomu vystrelí S-ko na stovku o jednu desatinu rýchlejšie než "základná" verzia, len za 4,1 sekundy! Maximálna rýchlosť je už tradične obmedzená na tradičných 250 km/h, zatiaľ čo kombinovaná spotreba by mala atakovať hranicu len okolo 8,2-8,4 l/100km. Spotreba tak citeľne klesla o vyše 4 litre (!), čo má pochopiteľne na svedomí menší, no zďaleka nie slabší motor.
Najmä výkonnostné parametre ukazujú, že najväčšieho konkurenta, najnovšie BMW M3, nová 63-ka pomerne citeľne tromfla. Nie je tomu inak ani v prípade konkurencie so štyrmi kruhmi v znaku. Audi RS4 Avant ponúka 450 koní a M3-ka s trojlitrovým šesťvalcom teda dokonca "len" 431 koní (menej o 79 koní a 150 N.m). Aby ste však nepovedali, treba spomenúť i fakt, že kým M3-ka váži okolo 1635 kg, AMG-čko vraj až 1785 kg. Tento parameter je ale v istom slova zmysle nepotvrdený, nakoľko niekde sa píše, že medzigeneračne zhodilo špičkové C-čko 15 kíl a váži len 1655 kg. Novinka disponuje adaptívnym podvozkom AMG Ride Control, výkonnejšia verzia S je vybavená zadným elektronickým samosvorom či dynamickými úchytmi motora. Čo určite neprehliadnete, sú i vŕtané kotúče vysokovýkonných bŕzd, ktoré sa pýšia priemerom 360 vpredu, respektíve 330 milimetrov vzadu.