Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
23. septembra 2014 o 21:56
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

TECH MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

A je to tu! Na svetlo sveta sa predrali tie najdôležitejšie parametre a prvé oficiálne fotografie špičkového modelu C 63 AMG.

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

A je to tu! Áno, priaznivci trojcípej hviezdy na kapote sa síce stále krútia okolo novej, dlho pripravovanej a čerstvo predstavenej pýchy automobilky Mercedes-Benz a AMG, modelu GT, v Affalterbachu s brutálnymi modelmi však pre aktuálne obdobie zďaleka nepovedali posledné slovo. Tí, ktorí sledujú automobilové dianie pravidelne, určite nemohla ujsť informácia o tom, že na októbrovom autosalóne v Paríži hviezdna automobilka potvrdila oficiálne predstavenie najsilnejšieho vyhotovenia novej triedy C. Ako to však v dnešnej dobe internetov chodí, sem-tam pravidelne sme svedkami toho, že neraz ďaleko pred premiérou sa nejaká ta novinka odhalí. A to nastalo práve teraz, keďže na svetlo sveta sa predrali tie najdôležitejšie kompletné parametre a oficiálne fotografie špičkového modelu C 63. 

Hneď v úvode treba podotknúť, že ako bolo už avizované dávnejšie, automobilka do sveta súčasne vypustí dve výkonnostné verzie - okrem nadupaného C 63 spoznávame aj ostrejšie vyhotovenie C 63 S. Okrem toho, ako ste si asi už všimli, automobilka po vzore modelu GT označuje novinku ako Mercedes-AMG C 63 a nie Mercedes-Benz C 63 AMG. Ako ukázali prvé tlačové správy, naozaj došlo k premenovaniu, ktoré začne novú éru verzií so štítkom AMG. (V čase uverejnenia článku tieto informácie neboli podložené, preto mi odpusťte chybné označovanie.) Vidieť za tým môžeme marketing ako i snahu dvornej spoločnosti AMG dať viac najavo, že na vozidle spolupracovala. Ktovie, čo by na to povedal Karl Benz...

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

Navyše, po včerajších uniknutých fotografiách nám tentokrát automobilka servíruje bohatú galériu záberov, na ktorých môžeme vidieť obe karosárske vyhotovenia naraz - sedan i kombi, teda T-Modell. V oboch prípadoch (karoséria sedan/kombi i verzia C 63 a C 63 S) sme svedkami naozaj mohutného bodykitu, ktorý je citeľne inšpirovaný predovšetkým faceliftovaným E 63 AMG, ale i nedávno zmodernizovaným CLS 63 AMG či luxusnou jachtou S 63 (65) AMG Coupé. Športovo založený optický AMG paket disponuje teda citeľne masívnejšími nasávajúcimi otvormi vpredu, vyčnievajúcimi bočnými prahmi, decentnými štrbinami po bokoch zadného nárazníka, kde sa nasťahoval v porovnaní s predchodcom rozmernejší difúzor a štvorica hranatých výfukov. Vďaka tomu pôsobí špičkové C-čko podstatne agresívnejšie a nebezpečnejšie, čo navyše podčiarkuje i upravená predná maska, rozšírené blatníky, decentný zadný spojler a zatmavené koncové svetlomety. Samozrejme, do veľkej miery zohrávajú dôležitú úlohu i čierne detaily karosérie či 18'' titánovo šedé disky kolies. Navyše, verzia S dostane do vienka o palec väčšie obutie, teda nádherné 19'' čierne disky s červeným okrajom, pričom zákazníci si ju budú môcť skrášliť značkovým polepom. Ten bude súčasťou predovšetkým pilotnej ponuky, keďže opäť na trh príde novinka sprvoti v atraktívnom balíčku Edition 1 (na štúdiových fotografiách).

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

Interiér prezradí nadupanú verziu najmä vďaka nádhernému, zdola zrezanému volantu. Ten pokrýva koža, nebude ale chýbať ani Alcantara. Za volantom evidujeme budíky s podkladom v karbónovej štruktúre či kožené čalúnenie prístrojovej dosky (koža Artico) s kontrastným, bielym prešívaním. To nájdeme aj na športových sedadlách, ktoré navyše môžu vystriedať anatomicky tvarované, doslova „škrupinové“ sedadlá v rámci balíka Performance. Ďalej vo vnútri nechýbajú hliníkové detaily, či už v podobe pádiel pod volantom, alebo samotných pedálov. Okrem toho, nemôžem zabudnúť ani na značkové hodiny IWC, sadu štítkov AMG, nový head-up displej a rozšírenú ponuku dekórov o karbónové štruktúry.

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

Čo je však najdôležitejšie, je srdce pod prednou kapotou, ktoré oficiálne spoznalo svoje špecifikácie. Samozrejme fakt, že obrovskú 6,2-litrovú V8-čku so znamenitým a prenikavým zvukovým prejavom vystriedal štvorlitrový vidlicový osemvalec dopovaný dvojicou turbo-dúchadiel, bol zrejmý už dávnejšie. Ide o rovnaký agregát, aký nájdeme pod dlhou prednou kapotou modelu AMG GT, v prípade C 63 AMG na zadnú nápravu prostredníctvom perfektného sedemstupňového automatu AMG Speedshift MCT posiela 350 kW / 476 koní a 650 N.m. Ako však už tušíte, to nie je zďaleka konečná hodnota, nakoľko silnejšia vyhotovenie C 63 AMG S ponúka dokonca 375 kW / 510 koní a až 700 N.m (!), vďaka čomu vystrelí S-ko na stovku o jednu desatinu rýchlejšie než "základná" verzia, len za 4,1 sekundy! Maximálna rýchlosť je už tradične obmedzená na tradičných 250 km/h, zatiaľ čo kombinovaná spotreba by mala atakovať hranicu len okolo 8,2-8,4 l/100km. Spotreba tak citeľne klesla o vyše 4 litre (!), čo má pochopiteľne na svedomí menší, no zďaleka nie slabší motor.

Najmä výkonnostné parametre ukazujú, že najväčšieho konkurenta, najnovšie BMW M3, nová 63-ka pomerne citeľne tromfla. Nie je tomu inak ani v prípade konkurencie so štyrmi kruhmi v znaku. Audi RS4 Avant ponúka 450 koní a M3-ka s trojlitrovým šesťvalcom teda dokonca "len" 431 koní (menej o 79 koní a 150 N.m). Aby ste však nepovedali, treba spomenúť i fakt, že kým M3-ka váži okolo 1635 kg, AMG-čko vraj až 1785 kg. Tento parameter je ale v istom slova zmysle nepotvrdený, nakoľko niekde sa píše, že medzigeneračne zhodilo špičkové C-čko 15 kíl a váži len 1655 kg. Novinka disponuje adaptívnym podvozkom AMG Ride Control, výkonnejšia verzia S je vybavená zadným elektronickým samosvorom či dynamickými úchytmi motora. Čo určite neprehliadnete, sú i vŕtané kotúče vysokovýkonných bŕzd, ktoré sa pýšia priemerom 360 vpredu, respektíve 330 milimetrov vzadu.

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!

Špičkový Mercedes-Benz C 63 AMG odhalený. Verzia S ponúkne dokonca až 510 koní!
Domov
Zdieľať
Diskusia