Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 30. 10. 2020 meniny má Šimon, Simona

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
10. september 2014, 10:54
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Nový Mercedes-AMG GT odhalený. Privítajte 510-koňovú pýchu Mercedesu a AMG

Nemecký Mercedes-Benz v spolupráci s divíziou AMG po dlhých prípravách a následnom promovaní, odhalil nástupcu hviezdneho superšportu SLS AMG!

Martin Mičuda
10. september 2014, 10:54
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Nový Mercedes-AMG GT odhalený. Privítajte 510-koňovú pýchu Mercedesu a AMG

 

V čase, keď väčšina z vás sledovala snažila sa sledovať live stream prezentácie spoločnosti Apple a následne ste sa pustili do diskusného kotla na tému, či je iPhone 6 dobrý alebo nie, sa veľké veci diali aj vo svete štyroch kolies. Približne v tom istom čase (možno zámerne), totižto automobilka Mercedes-Benz predstavila azda najočakávanejší a najdiskutovanejší športový model posledného obdobia. Áno, ak tomu ešte stále neveríte, nemecká automobilka s trojcípou hviezdou na kapote, po sérii nekonečných informácií, zakamuflovaných fotografií a teaserov, konečne predstavila svoju pýchu, model GT. Teda, aby som bol presnejší a označenie nevyznelo stroho, ako bolo známe už dávnejšie, v celom znení novinka nesie pomerne netradičný názov, Mercedes-AMG GT. Z toho môžeme vyčítať najmä fakt, že samotný Mercedes spolupracoval so športovou divíziou AMG vo väčšom rozsahu - ale poďme pekne poporiadku.

 

Určite si pamätáte tú smutnú správu v závere minulého roka, keď som vás informoval o tom, že po pomerne krátkej dobe, sa pýcha značky Mercedes-Benz, superšport SLS AMG, odoberie do dôchodku. Naozaj nečakane sme vtedy boli svedkami verzie nesúcej názov Final Edition, ktorá po vyše 4 rokoch ukončila ďalšiu významnú etapu značky. Kompetentní vtedy uviedli, že SLS-ko bolo považované a neraz kritizované za fakt, že ponúkalo paradoxne až moc brutálne správanie. Ktovie, kde je však naozaj pravda, keďže "predchodca" SLS-ka, model SLR, bol na tom v danej oblasti ešte "horšie". Zároveň nás vtedy Mercedes oboznámil s tým, že dlhodobo vyvíja a pripravuje nástupcu, ktorý v podstate až tak priamym nástupcom nemá byť, no koniec-koncov model SLS nahradí. A tak slovo dalo slovo a my sa pozeráme na model GT, ktorý je menší, ľahší, lacnejší a netají sa tým, že za svoju priamu konkurenciu považuje Porsche 911. Navyše, hneď v úvode spoznávame dve verzie.

 

Nový Mercedes-AMG GT odhalený. Privítajte 510-koňovú pýchu Mercedesu a AMG

Nový Mercedes-AMG GT odhalený. Privítajte 510-koňovú pýchu Mercedesu a AMG

Nový Mercedes-AMG GT odhalený. Privítajte 510-koňovú pýchu Mercedesu a AMG

 

Rovnako ako v prípade príchodu SLS-ka na trh, i zovňajšok GT-čka prináša opäť nevídané tvary, ktoré síce vychádzajú z momentálneho dizajnového smeru automobilky, nájsť však model v portfóliu, na ktorý by sa novinka vyslovene podobala, je ťažké, až nemožné. Pravdu povediac, áno, i ja, veľký Mercedes lover musím priznať, že v istých uhloch pohľadu som sa s prednými partiami stále úplne nestotožnil, nakoľko nepredstavujú pre mňa hneď také sympatie, ako v prípade predstavenia SLS-ka. Predok ponúka masívnu masku s výplňou akú poznáme najmä pri triede A či CLA, v rohoch nájdeme šikmejšie orientované, oblé svetlomety, výhradne s technikou LED-diód a xenónov v tmavom pozadí. Na záver, prednú dravosť a agresivitu podčiarkuje nárazník s dvoma masívnymi otvormi po stranách. Z profilu opäť vidíme, že predná kapota naberá na dĺžke, pričom samotný kokpit je posunutý viac dozadu. Narozdiel od SLS-ka, silueta strechy klesá smerom vzad podstatne plynulejšie, pričom všimnúť si môžeme i fakt, že povestné dvere vyklápajúce sa smerom dohora si SLS-ko "zobralo do hrobu" a v novinke ich nahradilo klasické riešenie.

 

Čo sa týka zadných kriviek, tak to je už iná pesnička! Tie sa dizajnérom podarili na jednotku s hviezdičkou, najmä ak si všimneme, že silueta plynulo sa zvažujúcej strechy a tvar zadného nárazníka s difúzorom ide doslova v reverznej línii, vyúsťujúcej do zadku, ktorý ponúka nádherné tvary podčiarkujúce tenké, horizontálne umiestnené svetlomety. Nielen efektne vyzerajúcou, ale určite aj praktickou súčasťou zadnej časti je výsuvný spojler či rozmerný difúzor, nad ktorým sa nachádzajú dve rozmerné koncovky výfukov. Zo strany čísel, GT-čko meria na dĺžku 4546 (-92), na šírku 1939 a na výšku 1289 (+27) milimetrov, pričom v závislosti od verzie bude s nádržou natankovanou na 90% vážiť len 1540, respektíve 1570 kilogramov. Hmotnosť je pritom rozdelená v pomere 47:53 v prospech zadne nápravy. Automobilka zároveň prehlásila, že otvorené prevedenie Roadster sa v prípade novinky nechystá, preto sa ho nedočkáme ani neskôr.

 

Ako ste si všimli hovorím o dvoch verziách, ktoré nám automobilka odhalila hneď v úvode. Ide o prevedenie GT a GT S, ktoré sa budú odlišovať predovšetkým odlišne naladeným agregátom, tlmičmi, prevodovkou a decentnými vizuálnymi zmenami. Okrem toho, GT bude štandardne postavené na 19'' diskoch v pneumatikách s rozmermi 255/35 vpredu, respektíve 295/35 vzadu. Narozdiel od toho, výkonnejšie GT S dostalo predné 19-ky obuté do pneumatík s rozmermi 265/35, zatiaľ čo vzadu nájdeme až 20'' disky v pneumatikách 295/30. V príplatkovej ponuke, v rámci paketu AMG Dynamic Plus, nebude chýbať ani položka zahŕňajúca karbón-keramické brzdy s kotúčmi o veľkosti až 402 vpredu, respektíve 360 milimetrov vzadu. 

 

Nový Mercedes-AMG GT odhalený. Privítajte 510-koňovú pýchu Mercedesu a AMG

Nový Mercedes-AMG GT odhalený. Privítajte 510-koňovú pýchu Mercedesu a AMG

Nový Mercedes-AMG GT odhalený. Privítajte 510-koňovú pýchu Mercedesu a AMG

 

Tým najpodstatnejším je pochopiteľne srdce športiaka, ktoré zhmotňuje úplne nový, štvorlitrový osemvalec twin-turbo M178 vyvíjaný predovšetkým pod taktovkou AMG (mimochodom, vážiaci len niečo málo cez 200 kilogramov). Ide o vôbec prvý sériový cestný motor na svete, ktorý sa môže pýšiť uložením turbo-dúchadiel medzi jednotlivými radami valcov. V prípade "základného" prevedenia GT ponúka výhradne na zadnú nápravu 462 koní a 600 N.m. Výkonnejšia verzia GT S dostáva na zadné kolesa výkon až 510 koní a 650 N.m, čo znamená, že na jeden liter objemu motora pripadá až 128 koní a 163,2 N.m! Zrýhlenie GT S-ka na stovku trvá pritom len úctyhodných 3,8 sekúnd, maximálna rýchlosť počíta s hodnotou minimálne 310 km/h.

 

O prenos sily sa stará kompletne upravený a zmodernizovaný sedemstupňový, dvoj-spojkový automat s možnosťou manuálneho či automatického radenia, pričom na výber je až 5 režimov radenia - Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus, Individual & Race. Vodič ma na výber z režimov aj v prípade adaptívných tlmičov (Comfort, Sport & Sport Plus) či stabilizačnej kontroly (ESP On, ESP Sport & ESP Off).

 

Pri pohľade do interiéru, predstavenom už pomerne dávno, vidíme predovšetkým robustné riešenie stredového panela, ktorý ponúka do veľkej miery zhodné ovládače, aké nájdeme v súčasných modeloch značky. V strede evidujeme štvoricu výduchov ventilácie, nad ktorými je starý-známy displej multimediálneho systému. V kokpite nechýba už v základe ani karbón či koža s plaketami AMG. Mercedes do GT-čka zbytočne netlačí digitálne budíky, nájdeme tu teda klasické s konvenčnými ručičkami, čím podčiarkuje športovosť. Z iných modelov však prichádza ovládač Comand v stredovom paneli, vďaka čomu bude môcť vodič veľmi jednoducho ovládať celý systém bez toho, aby zacapkal obrazovku dotykmi. Priamo po ruke pre vodiča je i nastavenie adaptívnych tlmičov, či tlačidlo na zmenu zvukovej kulisy. Samozrejmosťou je malý, na spodku decentne zrezaný volant, ponúkajúci pár užitočných tlačidiel. Zaujímavosťou je napríklad veľkou batožinového priestoru, keďže zadná časť ponúka až 350 litrov, SLS-ko malo len 176.

 

Cenové relácie sa dozvieme presnejšie v Paríži, no zákulisné informácie hovoria o čiastke od 100-tisíc €.

 

Nový Mercedes-AMG GT odhalený. Privítajte 510-koňovú pýchu Mercedesu a AMG

Nový Mercedes-AMG GT odhalený. Privítajte 510-koňovú pýchu Mercedesu a AMG

Nový Mercedes-AMG GT odhalený. Privítajte 510-koňovú pýchu Mercedesu a AMG

Nový Mercedes-AMG GT odhalený. Privítajte 510-koňovú pýchu Mercedesu a AMG

Nový Mercedes-AMG GT odhalený. Privítajte 510-koňovú pýchu Mercedesu a AMG

Nový Mercedes-AMG GT odhalený. Privítajte 510-koňovú pýchu Mercedesu a AMG

Nový Mercedes-AMG GT odhalený. Privítajte 510-koňovú pýchu Mercedesu a AMG

Nový Mercedes-AMG GT odhalený. Privítajte 510-koňovú pýchu Mercedesu a AMG

 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Ohodnoť článok
1
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.