Mercedes nám postupne odhaľuje svoj športový automobil prostredníctvom ďalších oficiálnych fotografií, informácií a videí.
Keď pred niekoľkými týždňami Mercedes-Benz vypustil prvé oficiálne fotografie pripravovaného modelu GT, vyzeralo to tak, že už bude len otázkou času, kedy automobilka očakávanú novinku predstaví. Čuduj sa svetu, ani do dnešného dňa sa tak nestalo, Mercedes nám však na oplátku postupne odhaľuje svoj športový automobil prostredníctvom ďalších oficiálnych (uniknutých) fotografií, informácií a videí. Prvá várka nám predstavila interiér, následne svetlo sveta uzrela temná fotografia profilu a najnovšie máme k dispozícii fotografie exteriéru, no bohužiaľ v kamuflovanom prevedení, a všetky podstatné informácie o úplne novej motorizácii. Jednou z najdôležitejších informácii je samozrejme názov, ktorý už medzičasom poznáme, športové kupé bude niesť názov Mercedes-AMG GT. Trochu netradičné...
Zovňajšok prakticky už poznáme, čakáme už len na hlavné detaily prednej a zadnej časti, ktoré sú stále dôkladne ukryté pod zaujímavým maskovaním. Bočnú líniu, ako i riešenie strechy si už vieme predstaviť, nakoľko fotografie nižšie nám hlavné obrysy automobilu už jednoznačne napovedajú. Ako už vieme, pôjde o náhradu za SLS AMG, v skutočnosti sa však nejedná o priameho nástupcu, nakoľko GT bude menšie a slabšie. Mercedes-Benz totižto otvorene hovorí o Porsche 911 ako o jeho priamej konkurencii. Automobilka sa tak vydala paradoxne opačným smerom, keďže v dnešnej dobe obyčajne vozidlá medzigeneračne narastú a ponúkajú vyšší výkon. Pravdou však je, že i niektoré mienkotvorné médiá označili SLS-ko za až prehnane výkonné vozidlo, ktoré bolo v niektorých momentoch zle ovládateľné. Bohužiaľ, povestné dvere vyklápajúce sa smerom dohora si SLS-ko "zobralo do hrobu" a v novinke ich nahradí klasické riešenie.
Aby som bol presnejší, po týchto dňoch už presne vieme, čo ukrýva pomerne dlhá, predná kapota. Športové kupé bude v ponuke s motorizáciou s výkonom 375 kW / 510 k, pričom krútiaci moment bude mať hodnotu 650 N.m. 571-koňový osemvalec s objemom 6,2-litra tak nahradí úplne nový osemvalec s dvoma turbodúchadlami a objemom 4 litre, pričom tento agregát dokonca nájdeme aj v pripravovanej špičkovej verzii C 63 AMG. Turbodúchadlá sa nachádzajú na vrchu motora medzi jednotlivými valcami. Vypichol by som ešte technológiu Nanoslide, ktorá na stenách valcov nanáša vrstvu nanokryštálov zliatiny železa a uhlíka, čím je dosiahnuté ešte jemnejšie trenie.