Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
24. mája 2015, 18:07
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Na Slovensku sa ukázalo brutálne G 63 AMG 6x6, s ktorým Richard Hammond točil v Dubaji Top Gear!

TECH MERCEDES-BENZ TRIEDA G
Uložiť Uložené

Brutálne 544-koňové monštrum s troma nápravami a zaujímavou minulosťou sa ukázalo na Slovakia Ringu.

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 nie je, i na moje počudovanie, žiadnou neznámou ani na Slovensku. Krátko na to, ako sa spustila jeho obmedzená výroba, sa dostali prvé kusy aj k nám, pričom momentálne tu evidujeme dva domáce exempláre - biely čierny. Oba sa zdržujú v okolí Bratislavy a určite nejeden z vás už mal tú česť, a videl toto monštrum aj naživo. Ostatne, azda najväčšiu príležitosť na to ste mali v čase, keď v našom hlavnom meste piešťanská formácia Kontrafakt s obrovským bielym G-čkom točila klip, keďže nepriehliadnuteľný medveď niekoľko hodín stál lehce pohozený pred Euroveou či v Petržalke. Najnovšie, v posledných uplynulých dňoch, sa však naskytla ďalšia, podstatne zaujímavejšia možnosť, v rámci ktorej ste sa mohli postaviť zoči-voči najbrutálnejšiemu sériovému vozidlu s hviezdou v znaku.

Už tradične, aj tento rok totiž slovenské zastúpenie značky Mercedes-Benz organizovalo svoju najväčšiu niekoľkodňovú akciu pre pozvaných - Raňajky s hviezdou na Slovakia Ringu. Priestory nášho domáceho závodného okruhu sa tak na niekoľko dní premenili na obrovský stánok nemeckej automobilky, s ktorým sa viazal bohatý sprievodný program, a to či už po stránke aktivít spojených so samotnými automobilmi alebo všetkého toho pekného okolo toho. Okrem množstva testovacích a predvádzacích jázd najrôznejšieho druhu, boli veľkou atrakciou aj vystavené automobilové exponáty, ktoré na bežných komunikáciach nevidno až tak často. Spomenúť napríklad môžem novučičké C 63 S Edition 1, GLE 63 S 4Matic Coupé, GT S Edition 1 či novodobý Maybach a niekoľko upravených Brabusov, najväčšia pozornosť sa však predsa len sústredila práve na pózujúce G 63 AMG 6x6

Všetok zrak prítomných a ich očividná senzácia sa ale neupriamovala len na neprehliadnuteľný medveď ako taký, ale aj na naozaj zaujímavú a jedinečnú skutočnosť, ktorá sa s nim viazala. Daný exemplár bol dovezený kvôli tejto udalosti priamo z Nemecka, pričom ide o jednu z dvoch 6x6-iek (polomatný šedý exteriér s perleťovým efektom a čierno-bielo, respektíve čierno-hnedý interiér), ktorá slúži ako predvádzacie vozidla automobilky. No a ako bolo viackrát avizované, práve tento exemplár, na ktorý sa pozeráte, minulý rok zožal slávu v slávnom Top Geare, keď s ním sám Richard Hammond v Dubaji natočil jeden z najsledovanejších a najzaujímavejších dielov tohto britského automobilového programu.

Na Slovensku sa ukázalo brutálne G 63 AMG 6x6, s ktorým Richard Hammond točil v Dubaji Top Gear!

Troj-nápravový, alebo ak chcete šesť-kolesový kolos, ktorý posunul hranice opäť o čosi ďalej, je nepochybne jedným z najväčších automobilových fenoménov poslednej doby. Podobných exotov je na svete síce viac, no bola to práve nemecká automobilka, ktorá vôbec ako prvá prišla s niečím nezvyčajným tohto druhu rovno do sériovej výroby. Ono, všetko to začalo vcelku nevinne, keďže v rokoch 2010-2012 svet už G-čku veľké šance na trhu nedával a očakával novú generáciu. Nemci mali ale na vec iný názor, a napriek tomu, že trieda G je na trhu od roku 1979 bez generačných výmien (!), sme sa v roku 2012 dočkali ďalšej, doteraz najrozsiahlejšej modernizácie. Najväčšie zmeny sa odohrali v interiéri, ktorý dostal podstatne modernejší look. Zároveň i faceliftovaný exeteriér ponúka ešte o čosi civilnejší vzhľad, ktorý už na prvý pohľad v súčasnosti naznačuje, že "klasická" trieda G už skôr zapadá do kategórie SUV, než terénne offroady. V teréne má však stále len málo premožiteľov. Čerešničkou na torte boli ale dve úplne nové, vrcholné verzie. 544-koňové G 63 AMG s cenou od cca 140-tisíc € a 612-koňové G 65 AMG s dvanásťvalcom a cenovkou, ktorú prémiová značka predstavila formou šokovej terapie - od 265-tisíc €!

Ak sme si vtedy mysleli, že dať takéto peniaze za auto, ktoré odhlianuc od jeho kvalít, počíta s viac než 30-ročnou koncepciou, je utópiou, mýlili sme sa. Hlavne tieto AMG-čkové verzie vo svete doslova vystrelili a G-čku tak vďaka enormnému dopytu opäť zaručili druhý ďalší dych. Nielen v oblastiach Saudskej Arábie či Arabských Emirátov bol záujem tak obrovský, že istý čas výroba nestíhala. A práve vtedy si kompetentní uvedomili, že v týchto oblastiach aj brutálne verzie s astronomickými cenovkami nepredstavujú úplný strop ponuky a stále tamojší zbohatlíci a dediči nemajú problém siahnuť ešte po niečom exkluzívnejšom. No a práve 544-koňové 6x6-kové G-čko je práve to, čo im nemohol v danej kategórii a s patričným luxusom nikto ponúknuť.

Na Slovensku sa ukázalo brutálne G 63 AMG 6x6, s ktorým Richard Hammond točil v Dubaji Top Gear!

Odpoveď bola teda jasná. Nemeckú automobilku predajné čísla G 65-ky presvedčili, že bohatým šejkom je možné predať čokoľvek, pokiaľ to so sebou nesie rukopis úpravárskej firmy AMG z Affalterbachu. Nie je teda už ani div, že najmä do arabského sveta zamierila verzia v podobe trojnápravového G-čka. Na zhodné modifikácie si zvykli najmä armády po celom svete, no až teraz sa objavila prvá civilná "šesťkolka", ktorá schádzala z liniek s istou pravidelnosťou. Základom poslúžilo silné G 63 AMG s 5,5-litrovým benzínovým motorom V8 s výkonom 544 koní a točivým momentom 760 N.m. Už na prvý pohľad je jasné, že tento exot nie je určený na mestské závody či parkovanie v podzemných garážach nákupných centier (aspoň nie tých našich). Šestica kolies Hutchinson s off-roadovými pneumatikami zbožňujú zábavu skôr v púštnych dunách než na spevnenom asfalte.

Vnútorná posádka sa cíti ako v bavlnke. Aj keď v G-čku na šírku priestoru na rozdávanie nemáte, štvormiestna konfigurácia interiéru, kožené čalúnenie, karbónové obklady či tie najnovšie multimediálne systémy dajú okamžite najavo, že nejde o žiadny garážový aftertuning z Ruska. Poháňané sú všetky nápravy, navyše, osadené sú zákazkovými tlmičmi Öhlins s monitorom tlaku v pneumatikách a možnosťou jeho regulovania.Na záver ešte pripomeniem cenu, ktorá štartovala na hodnote od 400-tisíc €. Ako ste si všimli, o 6x6-ke som už písal v minulom čase, keďže nedávno zo Stuttgartu prišlo nemenej zaujímave G 500 4x4², ktoré má predošlý variant nahradiť najmä kvôli zachovaniu jeho exkluzívnosti.

Na Slovensku sa ukázalo brutálne G 63 AMG 6x6, s ktorým Richard Hammond točil v Dubaji Top Gear!

Na Slovensku sa ukázalo brutálne G 63 AMG 6x6, s ktorým Richard Hammond točil v Dubaji Top Gear!

Na Slovensku sa ukázalo brutálne G 63 AMG 6x6, s ktorým Richard Hammond točil v Dubaji Top Gear!

Domov
Zdieľať
Diskusia