Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 24. 7. 2019 meniny má Vladimír

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Tech - Autá
17
Martin Mičuda
17. máj 2015, 13:13

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

V predstihu ti pinášame prvé dojmy a informácie o novučičkej zbrani z Affalterbachu, v ktorej sme mali tú česť sa zviesť.

Martin Mičuda
17. máj 2015, 13:13
Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
17
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Je tomu už nejaký ten piatok, konkrétne päť, čo sme sa k vám prihlásili prostredníctvom projektu exkluzivitaciest, aby sme vám exkluzívne ako prví priniesli opäť niečo naozaj zaujímavé z našich ciest. Odvtedy sa toho veľa zmenilo, narážam samozrejme na nové automobilové prírastky z nášho hľadáčika - pribudla u nás prvá 701-koňová Tesla Model S P85D s pohonom všetkých kolies, prvé BMW X5 M / X6 M najnovšej generácie či najvýkonnejší sedan v histórii automobilky Aston Martin, Rapide S. Bohužiaľ, slintať nad týmito exemplármi sme mohli len z diaľky, keďže sa nám nepodarilo k nim dostať bližšie, to sa však nedá, našťastie, povedať o ďalšej novej, nemenej zaujímavej exkluzivitke zo Slovenska. Začať by som mohol i tentokrát v duchu, že tí z vás, ktorí sledujú pozorne dianie na našej stránke Exkluzívne automobily zo slovenských a českých ciest, už vedia, o čo ide, formalitky ale teraz nechám stranou a rovno k veci.

 

Ako už určite viete, v piatok na Slovensko prišlo úplne nové a zároveň prvé C-čkové AMG u nás, teda po novom už ako Mercedes-AMG C 63 S Edition 1. Znova nejde zďaleka o "základnú" verziu a ako už azda z označenia viacerí pochopili, nasledujúce riadky budú patriť C 63-ke, s ktorou sa kompetentní z bratislavského zastúpenia značky v konfigurátore pekne vyhrali, keďže do hlavného mesta prišlo hneď najsilnejšie vyhotovenie s dodatkom S a aby toho nebolo málo, rovno aj v úvodnej, ešte exkluzívnejšej verzii známej ako Edition 1. Keď som sa krátko po doručení exemplára dopracoval k jeho fotkám na stránku, ani vo sne by mi nenapadlo, že deň na to budem v aute sedieť, a to dokonca ešte za volantom. Najnovšie AMG-čko malo totiž naplánovanú cestu na sobotňajší zraz medveďov na žilinskom letisku, a tak krátko na to, ako slovo dalo slovo, moja útla postavička zasadla do nádherných škrupinových AMG sedadiel a hor sa do rodného Turca aka #FasaTrasa2.

 

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

 

Pokiaľ si ešte pamätáte (kto by si nepamätal?) prvý Mercedes-AMG GT S E1 v našich končinách, vedzte, že i keď obe vozidlá zastupujú v podstate úplne iné kategórie a navonok toho veľa spoločného naozaj nemajú, pod povrchom je tomu presne naopak. Keďže oba jedince majú v názve S-ko, ich srdce je spoločné, a to štvorlitrový vidlicový osemvalec dopovaný dvojicou turbo-dúchadiel, ktorý na zadnú nápravu prostredníctvom perfektného sedemstupňového automatu AMG Speedshift MCT posiela až 375 kW / 510 koní a až 700 N.m. To sú čísla, ktoré boli ešte pred pár rokmi doménou špičkových verzií zväčša o triedu väčších vozidiel. V Affalterbachu očividne vedia, čo robia, a tak novú ikonickú M3-ku so 431 koňmi, ako i 450-koňový RS4 Avant výkonovo citeľne novinka tromfla. Vďaka tomu C 63 S zvládne na stovku vyšprintovať len za 4,1 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je už tradične obmedzená na starých-známych 250 km/h.

 

Presuňme sa k dizajnu. Pri ňom zohral dôležitú úlohu práve atraktívny balík Edition 1, ktorý je súčasťou pilotnej ponuky. Štandardom sú tak 19'' čierne disky s červeným okrajom, červený detail nájdeme aj v maske či na čiernych spätných zrkadlách. Tie sú zatmavené spolu s viacerými lištami, doplnkami a zadnou decentnou odtrhovou hranou v rámci Night packetu, ktorý patrí k E1-ke. Následne nechýba športový polep a niekoľko zvyšných pozmenených exteriérových detailov, ktoré vo výsledku so snehobielym lakom dotvárajú mimoriadne vydarený konfig. Samozrejme, ako pravé AMG-čko, základom je mohutnejší bodykit s masívnejšími nasávajúcimi otvormi, vyčnievajúcimi bočnými prahmi a decentnými štrbinami po bokoch zadného nárazníka, kde sa nasťahoval v porovnaní s predchodcom rozmernejší difúzor a štvorica hranatých výfukov. V neposlednom rade treba vzdať hold predným full-LED svetlám, ktoré síce nebola možnosť za dňa otestovať, no keďže nimi bol osadené aj nami testované C 220 BlueTEC, ktorého podrobný test už pripravujeme, veľmi dobre viem, o čo ide. O tom ale potom. Exteriéru niet čo vytknúť, zaujímave je pritom sledovať, ako môže výzor auta zmeniť niekoľko detailov na nerozoznanie od základu. Môj subjektívny vkus by si azda vedel ešte viac predstaviť 63-ku vo vyhotovení kombi, teda s o čosi vyváženejšou zadnou líniou.

 

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

 

Interiér prezradí nadupanú verziu najmä vďaka nádhernému, zdola zrezanému volantu s pomerne malým, no do ruky výborne padnúcim vencom. Ten v tomto prípade pokrývala Alcantara (to si vždycky chcel!). Za volantom evidujeme budíky s podkladom v karbónovej štruktúre či kožené čalúnenie prístrojovej dosky s kontrastným, opäť v rámci E1-ky červeným prešívaním. To nájdeme aj na príplatkových škrupinových športových sedadlách, ktoré okrem toho, že vyzerajú naozaj dobre, perfektne držia telo a ponúkajú naozaj širokú škálu nastavení. Ďalej nechýbajú červené pásy či hliníkové detaily, a to už či v podobe pádiel pod volantom alebo samotných pedálov. Okrem toho, nemôžem zabudnúť ani na značkové hodiny IWC umiestnene v rámci pravého karbónového dekóru, sadu štítkov AMG ale aj pomerne rozmerný head-up displej s peknou a hlavne čitateľnou grafikou. Nad kožou potiahnutou palubovkou a stredovou karbónovou konzolou sa vztyčuje, väčší, čiže príplatkový 8,4'' displej multimediálneho centra, ktorý ovládate buď známym otočným ovládačom pred lakťovou opierkou alebo dotykovým poľom nad ním. Nedá mi nespomenúť ani audio systém Burmester s priestorovým zvukom, ale aj množstvo asistenčných jazdných systémov, ktoré prakticky okamžite varujú vodiča v prípade nebezpečia - monitorovanie mŕtveho uhla, dodržiavanie bezpečného odstupu, samovoľné pribrzďovanie kolies, čím sa vozidlo vracia do svojho jazdného pruhu, atď. atď...

 

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

 

Okrem spomínaných sedadiel, ktoré ma fakt hneď dostali a vydareného volantu, by som určite rád spomenul zvuk. Popravde, v momente, keď svet obletela správa o tom, že legendárnej 6,2-litrovej V8-čke dá nové C-čkové AMG zbohom, nad povestným zvukovým prejavom predošlej generácie visel i u mňa veľký otáznik. Na moje prekvapenie, i keď teraz pod kapotou buble "len" 4-liter, V8 tam proste stále je, a hneď po naštartovaní vám to dá patrične najavo. Mohutný prejav nielen od výfukov, ktoré sú navyše osadené sofistikovaným systémom príplatkových klapiek tak nezmizol a miestami si ani neuvedomíte, že nepočujete 6,2-ku. Na výber máte klasickú paletu jazdných režimov - Comfort, Sport, Sport+, Race a Individual, pričom odhliadnuc od vašej voľby si môžete na stredovej konzole vedľa mercedesáckého ovládača multimediálneho systému, manuálne tlačidlom zvoliť práve nastavenie oných klapiek. Pokiaľ prepnete výfuky do Sport+, dočkáte sa nesmiernej zvukovej dravosti, ktorú počujete odzadu prakticky stále aj v nízkych otáčkach, a to aj napriek tomu, že za vami je ešte zvyšok, vcelku veľkého auta. Niečo neskutočné!

 

Posed za volantom si vďaka širokej škále nastavenia sedadiel nájde snáď každý. Riadenie je citeľne tuhšie, volant sa vám nevracia do pôvodnej polohy tak rýchlo. Aj keď ide o pravé AMG-čko, na rozdiel od starších modelov, aj tu sa volič automatickej prevodovky presťahoval za volant, teda na miesto, kde ho nájdeme vo všetkých klasických Mercedesoch. Pochopiteľné, za volantom sa nachádzajú aj pádla určené pre manuálne radenie, do ktorého sa dostanete automaticky ak jedno z nich použijete, opäť odhliadnuc od toho, v akom ste režime. Ako sa dá očakávať, podvozok je nastavený citeľne tvrdšie ako u bežného auto. S nerovnosťami si vie poradiť pekne, no nárazy vďaka 19-kam a nízkoprofilákom cítiť statočne, to je ale daň za život s frajerinou. Na druhú stranu, očakával som, že celkové nastavenie bude ešte o čosi tvrdšie. 

 

Jazdná dynamika je úchvatná. Z pokojného diaľničného plachtenia okoreneného bublaním vás preberie moment, kedy zašlapnete pravý pedál. Prevodovka okamžite preradí aj o 2-3 stupne a za nenahraditeľného zvukového pochodu C 63-ka začne zrýchľovať v takom tempe, že si ani neuvedomíte, aké čísla na tachometri míňate. V aute sedíte pomerne nízko a keďže mohutná palubovka vás citeľne obopína, miestami strácate kontrolu nad reálnym dianím vonku - v rýchlosťou 130 km/h by ste bez pohľadu na tachometer usúdili, že nejdete ani stovkou. Tá pravá zábava však začína až keď zídete z diaľnice a ponoríte sa do medzimestských cestičiek. V sérií rýchlych zákrut a pružného zrýchľovania rýchlo pocítite o čom toto auto je. AMG-čko perfektné sedí na ceste a drží si stopu, sú ale momenty, kedy pocítite, že stádo 510 koní má na starosti len zadná náprava. Pokiaľ sa nebláznite vyslovenie na hranici, s trakciou a nekontrolovateľným riadením sa nestretnete. Prevodovka preraďuje neuveriteľne rýchlo, bez zaváhania či akéhosi "šklbnutia". 

 

Samozrejme, vozidlo je v súčasnosti v zábehu. V čase jeho prevzatia malo najazdených len pár desiatok kilometrov, preto sa náš približne 400-kilometrový sobotňajší trip neniesol v plnom nasadení "s plným kotlom". Prvých 1500 kilometrov je vozidlo viac-menej v zábehu - neodporúča sa viac ako 4500 otáčok či používať Launch control a podobne (pri 3000 km sa mení olej v diferáku). Aj bez neho však máte o zábavu a naozaj pekný zážitok jednoznačne postarané. Pokiaľ ide o spotrebu, výrobcom udávaných cca 8,4 l/100 km sme nedosiahli, no aj hodnota približne 10 a pol litra je na auto takýchto kvalít a potenciálu naozaj pekné číslo. Ak sa ale začnete s vozidlom zabávať (ten zvuk vás o to doslova žiada!) spotreba sa bez problému zdvojnásobi a paličky na ukazovateli plnosti nádrže vám začnú miznúť doslova pred očami. 

 

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

 

Áno, očividne som nešetril pozitívami a chválou, no ak strávite deň v jednom z najnovších vozidiel zo stajne AMG so silou, technológiami a cenovkou aké malo, malé negatíva, ktoré sa určite nájdu, idú bokom a nehrajú dôležitú rolu. Na záver dodám ešte pár nemalých čísel. Nové C 63 s výkonom 476 koní štartuje na našom trhu s cenovkou od necelých 77-tisíc €, zatiaľ čo pri silnejšej, 510-koňovej verzii C 63 S nájdete štartovaciu cenovku od 85-tisíc  €. Vyššie opísaný S-kový exemplár s bohatou príplatkovou výbavou a balíčkom Edition 1 v cenníku počíta s hodnotou približne 118-tisíc €. To je na teraz všetko, opis môjho Zážitku roka číslo 2 týmto končím, no triedu C na dlho neopúšťame, čoskoro totiž pre vás pripravujeme podrobný test verzie C 220 BlueTEC kombi v atraktívnom AMG packete. 

Ohodnoť článok
6
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.