Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
17. mája 2015, 13:13
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

TECH MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

V predstihu ti pinášame prvé dojmy a informácie o novučičkej zbrani z Affalterbachu, v ktorej sme mali tú česť sa zviesť.

Je tomu už nejaký ten piatok, konkrétne päť, čo sme sa k vám prihlásili prostredníctvom projektu exkluzivitaciest, aby sme vám exkluzívne ako prví priniesli opäť niečo naozaj zaujímavé z našich ciest. Odvtedy sa toho veľa zmenilo, narážam samozrejme na nové automobilové prírastky z nášho hľadáčika - pribudla u nás prvá 701-koňová Tesla Model S P85D s pohonom všetkých kolies, prvé BMW X5 M / X6 M najnovšej generácie či najvýkonnejší sedan v histórii automobilky Aston Martin, Rapide S. Bohužiaľ, slintať nad týmito exemplármi sme mohli len z diaľky, keďže sa nám nepodarilo k nim dostať bližšie, to sa však nedá, našťastie, povedať o ďalšej novej, nemenej zaujímavej exkluzivitke zo Slovenska. Začať by som mohol i tentokrát v duchu, že tí z vás, ktorí sledujú pozorne dianie na našej stránke Exkluzívne automobily zo slovenských a českých ciest, už vedia, o čo ide, formalitky ale teraz nechám stranou a rovno k veci.

Ako už určite viete, v piatok na Slovensko prišlo úplne nové a zároveň prvé C-čkové AMG u nás, teda po novom už ako Mercedes-AMG C 63 S Edition 1. Znova nejde zďaleka o "základnú" verziu a ako už azda z označenia viacerí pochopili, nasledujúce riadky budú patriť C 63-ke, s ktorou sa kompetentní z bratislavského zastúpenia značky v konfigurátore pekne vyhrali, keďže do hlavného mesta prišlo hneď najsilnejšie vyhotovenie s dodatkom S a aby toho nebolo málo, rovno aj v úvodnej, ešte exkluzívnejšej verzii známej ako Edition 1. Keď som sa krátko po doručení exemplára dopracoval k jeho fotkám na stránku, ani vo sne by mi nenapadlo, že deň na to budem v aute sedieť, a to dokonca ešte za volantom. Najnovšie AMG-čko malo totiž naplánovanú cestu na sobotňajší zraz medveďov na žilinskom letisku, a tak krátko na to, ako slovo dalo slovo, moja útla postavička zasadla do nádherných škrupinových AMG sedadiel a hor sa do rodného Turca aka #FasaTrasa2.

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?
Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Pokiaľ si ešte pamätáte (kto by si nepamätal?) prvý Mercedes-AMG GT S E1 v našich končinách, vedzte, že i keď obe vozidlá zastupujú v podstate úplne iné kategórie a navonok toho veľa spoločného naozaj nemajú, pod povrchom je tomu presne naopak. Keďže oba jedince majú v názve S-ko, ich srdce je spoločné, a to štvorlitrový vidlicový osemvalec dopovaný dvojicou turbo-dúchadiel, ktorý na zadnú nápravu prostredníctvom perfektného sedemstupňového automatu AMG Speedshift MCT posiela až 375 kW / 510 koní a až 700 N.m. To sú čísla, ktoré boli ešte pred pár rokmi doménou špičkových verzií zväčša o triedu väčších vozidiel. V Affalterbachu očividne vedia, čo robia, a tak novú ikonickú M3-ku so 431 koňmi, ako i 450-koňový RS4 Avant výkonovo citeľne novinka tromfla. Vďaka tomu C 63 S zvládne na stovku vyšprintovať len za 4,1 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je už tradične obmedzená na starých-známych 250 km/h.

Presuňme sa k dizajnu. Pri ňom zohral dôležitú úlohu práve atraktívny balík Edition 1, ktorý je súčasťou pilotnej ponuky. Štandardom sú tak 19'' čierne disky s červeným okrajom, červený detail nájdeme aj v maske či na čiernych spätných zrkadlách. Tie sú zatmavené spolu s viacerými lištami, doplnkami a zadnou decentnou odtrhovou hranou v rámci Night packetu, ktorý patrí k E1-ke. Následne nechýba športový polep a niekoľko zvyšných pozmenených exteriérových detailov, ktoré vo výsledku so snehobielym lakom dotvárajú mimoriadne vydarený konfig. Samozrejme, ako pravé AMG-čko, základom je mohutnejší bodykit s masívnejšími nasávajúcimi otvormi, vyčnievajúcimi bočnými prahmi a decentnými štrbinami po bokoch zadného nárazníka, kde sa nasťahoval v porovnaní s predchodcom rozmernejší difúzor a štvorica hranatých výfukov. V neposlednom rade treba vzdať hold predným full-LED svetlám, ktoré síce nebola možnosť za dňa otestovať, no keďže nimi bol osadené aj nami testované C 220 BlueTEC, ktorého podrobný test už pripravujeme, veľmi dobre viem, o čo ide. O tom ale potom. Exteriéru niet čo vytknúť, zaujímave je pritom sledovať, ako môže výzor auta zmeniť niekoľko detailov na nerozoznanie od základu. Môj subjektívny vkus by si azda vedel ešte viac predstaviť 63-ku vo vyhotovení kombi, teda s o čosi vyváženejšou zadnou líniou.

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Interiér prezradí nadupanú verziu najmä vďaka nádhernému, zdola zrezanému volantu s pomerne malým, no do ruky výborne padnúcim vencom. Ten v tomto prípade pokrývala Alcantara (to si vždycky chcel!). Za volantom evidujeme budíky s podkladom v karbónovej štruktúre či kožené čalúnenie prístrojovej dosky s kontrastným, opäť v rámci E1-ky červeným prešívaním. To nájdeme aj na príplatkových škrupinových športových sedadlách, ktoré okrem toho, že vyzerajú naozaj dobre, perfektne držia telo a ponúkajú naozaj širokú škálu nastavení. Ďalej nechýbajú červené pásy či hliníkové detaily, a to už či v podobe pádiel pod volantom alebo samotných pedálov. Okrem toho, nemôžem zabudnúť ani na značkové hodiny IWC umiestnene v rámci pravého karbónového dekóru, sadu štítkov AMG ale aj pomerne rozmerný head-up displej s peknou a hlavne čitateľnou grafikou. Nad kožou potiahnutou palubovkou a stredovou karbónovou konzolou sa vztyčuje, väčší, čiže príplatkový 8,4'' displej multimediálneho centra, ktorý ovládate buď známym otočným ovládačom pred lakťovou opierkou alebo dotykovým poľom nad ním. Nedá mi nespomenúť ani audio systém Burmester s priestorovým zvukom, ale aj množstvo asistenčných jazdných systémov, ktoré prakticky okamžite varujú vodiča v prípade nebezpečia - monitorovanie mŕtveho uhla, dodržiavanie bezpečného odstupu, samovoľné pribrzďovanie kolies, čím sa vozidlo vracia do svojho jazdného pruhu, atď. atď...

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Okrem spomínaných sedadiel, ktoré ma fakt hneď dostali a vydareného volantu, by som určite rád spomenul zvuk. Popravde, v momente, keď svet obletela správa o tom, že legendárnej 6,2-litrovej V8-čke dá nové C-čkové AMG zbohom, nad povestným zvukovým prejavom predošlej generácie visel i u mňa veľký otáznik. Na moje prekvapenie, i keď teraz pod kapotou buble "len" 4-liter, V8 tam proste stále je, a hneď po naštartovaní vám to dá patrične najavo. Mohutný prejav nielen od výfukov, ktoré sú navyše osadené sofistikovaným systémom príplatkových klapiek tak nezmizol a miestami si ani neuvedomíte, že nepočujete 6,2-ku. Na výber máte klasickú paletu jazdných režimov - Comfort, Sport, Sport+, Race a Individual, pričom odhliadnuc od vašej voľby si môžete na stredovej konzole vedľa mercedesáckého ovládača multimediálneho systému, manuálne tlačidlom zvoliť práve nastavenie oných klapiek. Pokiaľ prepnete výfuky do Sport+, dočkáte sa nesmiernej zvukovej dravosti, ktorú počujete odzadu prakticky stále aj v nízkych otáčkach, a to aj napriek tomu, že za vami je ešte zvyšok, vcelku veľkého auta. Niečo neskutočné!

Posed za volantom si vďaka širokej škále nastavenia sedadiel nájde snáď každý. Riadenie je citeľne tuhšie, volant sa vám nevracia do pôvodnej polohy tak rýchlo. Aj keď ide o pravé AMG-čko, na rozdiel od starších modelov, aj tu sa volič automatickej prevodovky presťahoval za volant, teda na miesto, kde ho nájdeme vo všetkých klasických Mercedesoch. Pochopiteľné, za volantom sa nachádzajú aj pádla určené pre manuálne radenie, do ktorého sa dostanete automaticky ak jedno z nich použijete, opäť odhliadnuc od toho, v akom ste režime. Ako sa dá očakávať, podvozok je nastavený citeľne tvrdšie ako u bežného auto. S nerovnosťami si vie poradiť pekne, no nárazy vďaka 19-kam a nízkoprofilákom cítiť statočne, to je ale daň za život s frajerinou. Na druhú stranu, očakával som, že celkové nastavenie bude ešte o čosi tvrdšie. 

Jazdná dynamika je úchvatná. Z pokojného diaľničného plachtenia okoreneného bublaním vás preberie moment, kedy zašlapnete pravý pedál. Prevodovka okamžite preradí aj o 2-3 stupne a za nenahraditeľného zvukového pochodu C 63-ka začne zrýchľovať v takom tempe, že si ani neuvedomíte, aké čísla na tachometri míňate. V aute sedíte pomerne nízko a keďže mohutná palubovka vás citeľne obopína, miestami strácate kontrolu nad reálnym dianím vonku - v rýchlosťou 130 km/h by ste bez pohľadu na tachometer usúdili, že nejdete ani stovkou. Tá pravá zábava však začína až keď zídete z diaľnice a ponoríte sa do medzimestských cestičiek. V sérií rýchlych zákrut a pružného zrýchľovania rýchlo pocítite o čom toto auto je. AMG-čko perfektné sedí na ceste a drží si stopu, sú ale momenty, kedy pocítite, že stádo 510 koní má na starosti len zadná náprava. Pokiaľ sa nebláznite vyslovenie na hranici, s trakciou a nekontrolovateľným riadením sa nestretnete. Prevodovka preraďuje neuveriteľne rýchlo, bez zaváhania či akéhosi "šklbnutia". 

Samozrejme, vozidlo je v súčasnosti v zábehu. V čase jeho prevzatia malo najazdených len pár desiatok kilometrov, preto sa náš približne 400-kilometrový sobotňajší trip neniesol v plnom nasadení "s plným kotlom". Prvých 1500 kilometrov je vozidlo viac-menej v zábehu - neodporúča sa viac ako 4500 otáčok či používať Launch control a podobne (pri 3000 km sa mení olej v diferáku). Aj bez neho však máte o zábavu a naozaj pekný zážitok jednoznačne postarané. Pokiaľ ide o spotrebu, výrobcom udávaných cca 8,4 l/100 km sme nedosiahli, no aj hodnota približne 10 a pol litra je na auto takýchto kvalít a potenciálu naozaj pekné číslo. Ak sa ale začnete s vozidlom zabávať (ten zvuk vás o to doslova žiada!) spotreba sa bez problému zdvojnásobi a paličky na ukazovateli plnosti nádrže vám začnú miznúť doslova pred očami. 

Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?
Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?
Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?
Exkluzívne: Ako vyzerá a jazdí prvý slovenský 510-koňový Mercedes-AMG C 63 S Edition 1?

Áno, očividne som nešetril pozitívami a chválou, no ak strávite deň v jednom z najnovších vozidiel zo stajne AMG so silou, technológiami a cenovkou aké malo, malé negatíva, ktoré sa určite nájdu, idú bokom a nehrajú dôležitú rolu. Na záver dodám ešte pár nemalých čísel. Nové C 63 s výkonom 476 koní štartuje na našom trhu s cenovkou od necelých 77-tisíc €, zatiaľ čo pri silnejšej, 510-koňovej verzii C 63 S nájdete štartovaciu cenovku od 85-tisíc  €. Vyššie opísaný S-kový exemplár s bohatou príplatkovou výbavou a balíčkom Edition 1 v cenníku počíta s hodnotou približne 118-tisíc €. To je na teraz všetko, opis môjho Zážitku roka číslo 2 týmto končím, no triedu C na dlho neopúšťame, čoskoro totiž pre vás pripravujeme podrobný test verzie C 220 BlueTEC kombi v atraktívnom AMG packete. 

Domov
Zdieľať
Diskusia