Výrobné náklady prekročili pôvodné predpoklady.
Holandský start-up po spustení výroby minulý rok v novembri hlásil, že o Lightyear prejavilo záujem už takmer tisíc zákazníkov. Automobilka mala do roku 2025 predstaviť aj lacnejšiu verziu auta. Tomu je teraz asi koniec.
Holandský súd totiž prijal žiadosť o vyhlásenie bankrotu spoločnosti Atlas Technologies B. V., ktorá stojí práve za výrobou unikátnych elektromobilov. Dôvodom je údajne skutočnosť, že výrobné náklady prekročili pôvodné predpoklady. Tamojší súd tak pozastavil platby spoločnosti, ktorú čaká reštrukturalizácia. Materskú firmu Atlas Technologies Holding B. V. bankrot ovplyvniť nemá, zameria sa na hľadanie riešení, čo bude so značkou Lightyear, s jej zamestnancami i veriteľmi. Kompetentní zo spoločnosti totiž veria, že vývoj a výrobu znovu obnovia.
Keď sa minulý rok na verejnosť dostala produkčná verzia elektromobilu britskej značky Lightyear, fanúšikovia elektrických vozidiel spozorneli. Finálna podoba štúdie z roku 2019 totiž nabrala reálne kontúry a zaujala hneď viacerými unikátnymi riešeniami. Vďaka svojmu špecifickému tvaru karosérie dosahuje model 0 (označenie sériovej verzie) koeficient odporu vzduchu len 0,175, čím ide o vôbec najaerodynamickejšie produkčné vozidlo na svete.
Azda ešte zaujímavejšia je skutočnosť, že celú vrchnú časť karosérie tvoria solárne panely, ktoré za ideálnych podmienok dobíjajú akumulátor výkonom vyše 1 kW. Za jednu hodinu, počas ktorej bude vozidlo prijímať energiu z lúčov, sa zvýši dojazd o 10 kilometrov. Spoločnosť Lightyear tak tvrdí, že v slnečných regiónoch pri dochádzaní cca 35 kilometrov za prácou nebude potrebné elektromobil nabíjať zo siete až 7 mesiacov – výhradne z energie zo solárnych panelov bude možné denne absolvovať cca 70 km.
Celkový dojazd sa vďaka výnimočne nízkej spotrebe (len okolo 10 kWh/100 km) má pohybovať na úrovni 625 kilometrov.