Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
19. septembra 2022 o 15:30
Čas čítania 1:05
Martin Mičuda

Unikátny elektromobil so solárnymi panelmi na karosérii je najaerodynamickejším autom na svete

Unikátny elektromobil so solárnymi panelmi na karosérii je najaerodynamickejším autom na svete
Zdroj: Lightyear
TECH ELEKTROMOBILY
Uložiť Uložené

Holandský elektromobil Lightyear 0 zaujme nielen technickými vychytávkami, ale aj mimoriadne aerodynamickou karosériou.

Aj napriek tomu, že o čo najnižšiu spotrebu paliva sa snaží každý automobilový výrobca, pri elektromobiloch to platí azda dvojnásobne. Posledné roky sme tak svedkami viacerých pozoruhodných rekordov v návrhu aerodynamických tvarov karosérie, ktoré sú alfou a omegou pri snahe docieliť čo najnižšiu spotrebu. Najnovšie spoznávame nového premianta, ktorý prichádza z Holandska. Nedávno predstavený elektromobil Lightyear 0 sa totiž pýši veľmi zaujímavým rekordom.

Odporúčané
EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? 14. februára 2022 o 16:30

Mladučká automobilka v rámci testov a homologizácií zavítala aj do veterného tunela, kde v rámci WLTP metodiky merania jej elektromobil dosiahol koeficient odporu vzduchu len 0,175. Nový Lightyear 0 je tak vôbec najerodynamickejším sériovo vyrábaným automobilom na svete. Doterajším držiteľom rekordu bol elektromobil Mercedes-Benz EQS, ktorý sa pýšil už i tak pôsobivou hodnotou 0,20. Pre zaujímavosť, elektrický Mercedes-Benz EQXX sa dokonca hrdí koeficientom odporu vzduchu len 0,170, v tomto prípade však nejde o produkčný automobil, ale len o prototyp.

Lightyear,
Zdroj: Lightyear


Za perfektným výsledkom elektromobilu z Holandska stojí nielen aerodynamický tvar karosérie, ale aj zapustené kľučky, chýbajúce vonkajšie spätné zrkadlá, ktoré nahradili kamery, či zakryté kolesá zadnej nápravy. Poznávacím znakom novinky je zároveň vrchná časť karosérie, ktorú tvoria solárne panely – tie majú za ideálnych podmienok zaručiť dobíjanie akumulátora výkonom až vyše 1 kW.

Odporúčané
Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné 2. januára 2022 o 9:30

To má znamenať, že za jednu hodinu, počas ktorej bude vozidlo prijímať energiu zo slnečných lúčov, sa navýši dojazd o 10 kilometrov. Automobilka uvádza, že najmä v slnečných regiónoch tak pri dochádzaní cca 35 kilometrov za prácou nebude potrebné elektromobil nabíjať zo siete až 7 mesiacov, pretože výhradne z energie zo solárnych panelov bude možné denne absolvovať cca 70 km. Vďaka výbornej aerodynamike má byť pritom spotreba elektrickej energie na úrovni len okolo 10,5 kWh/100 kilometrov a samotný dojazd 625 kilometrov.

Lightyear,Lightyear,Lightyear,Lightyear,
Zobraziť galériu
(8)
Domov
Zdieľať
Diskusia