Komplexný test vlajkovej lode elektromobilov značky Mercedes-Benz EQS 580 4Matic.
Vrece s novými elektromobilmi sa trhá viac ako kedykoľvek predtým, výnimku netvoria ani prémioví výrobcovia.
Práve naopak, značka Mercedes-Benz v súčasnosti ponúka už šesť čisto elektrických osobných vozidiel: EQA, EQB, EQC, EQE, EQV a EQS. Práve posledný menovaný sa nám dostal do rúk, preto ti ponúkame detailný pohľad naň a náš názor na vlajkový elektromobil nielen značky zo Stuttgartu, ale de facto celej súčasnej ponuky elektrických vozidiel na našom trhu.
Aerodynamika na prvom mieste
EQS automobilka označuje za prvú čisto elektrickú prémiovú limuzínu na svete, ktorá prichádza na scénu bok po boku triedy S. Svedčí o tom samotné písmeno S v názve, ktoré pri trojcípej hviezde už samo osebe čo-to napovedá. V tomto prípade sme síce tiež svedkami majestátnych rozmerov, veď sa pozeráš na kolos s dĺžkou až 5 216 milimetrov, ale pôvab a noblesa triedy S tu predsa len trochu chýba.
Novinka už na prvý pohľad totiž nezaprie svoj výsostne elektrický pôvod – obrovský, až 3 210 milimetrov dlhý rázvor, krátke previsy, zapustené kľučky, tvary čo najoblejšie a uhly pod prednými a zadnými stĺpikmi čo najmenšie. Na ikonický terčík na kapote zabudni, ten sa nezhodol s veterným tunelom. Koeficient odporu vzduchu s hodnotou len 0,2 však hlási najaerodynamickejšie sériové auto na svete.
A tak aj s voliteľným AMG paketom pôsobí EQS veľmi čistým, až ulízaným dojmom, prepletené trubice zadných LED svetiel sa však podarili. Aerodynamike sa podriadili aj 21” disky a maska združená do čierneho panela s efektnými hviezdičkami. Opomenúť nemožno ani svetelnú technológiu digital light s fantastickým svetelným výkonom, so schopnosťou premietať symboly na cestu a úplne eliminovať oslňovanie protiidúcich.
Žiaľ, vpredu žiadny batožinový priestor nenájdeš, dokonca samotnú kapotu vedia otvoriť len v servise. Vodu do ostrekovačov preto dolievaš ako do práčky – za predným kolesom na vodičovej strane je výsuvný lievik. Všetky štyri dvere sú bezrámové a už čoskoro aj na Slovensku ponúknu automatické komfortné otváranie a zatváranie.
Hoci Mercedes-Benz označuje EQS za prvú luxusnú elektrickú limuzínu na svete, s čím máme trošku problém, je pojem limuzína – v skutočnosti ide o 5-dverový liftback. Batožinový priestor má obrovských 610 litrov a práve vďaka tomuto karosárskemu riešeniu je kufor úžasne dostupný. A to je asi aj odpoveď na to, prečo vpredu kufor nie je. Nie je potrebný.