Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
🎫 Vyhraj lístky na festivaly: Grape, Sziget, Pohoda, Lovestream a ďaľšie letné festivaly
2. januára 2022, 9:30
Čas čítania 4:23
Martin Mičuda

Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné

Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné
Zdroj: Refresher/martinzmartina
TECH AUTOMOBILOVÉ TESTY BMW RAD 4
Uložiť Uložené

Do rúk sa nám dostal najslávnejší model nemeckého výrobcu v najnovšom vyhotovení.

V poslednom čase sa automobilový trh mení, automobilky prechádzajú na elektrický pohon. Hybridné či elektrické portfólio BMW patrí medzi tie najväčšie na trhu, predsa len sa nájde množstvo mohykánov vyznávajúcich starú školu. Jedným z nich je aj úplne nová generácia historicky najslávnejšieho modelu značky BMW.

Práve športové kupé strednej triedy je totiž synonymom tradičného BMW, no a možno práve preto ostáva verné konvenčnej technike – úplne nové M4 Coupé dokonca nedisponuje ani len štartér-generátorom. Na porovnanie, nové Audi RS6 Avant je už mild-hybrid, zatiaľ čo chystané AMG C 63 bude dokonca plug-inový hybrid. 

Neprehliadnuteľný exteriér

Najväčšie diskusie okolo nových generácií M3 a M4 majú na svedomí špecificky tvarované ľadvinky vo výrazne vertikálnej orientácii. Nechceme tento prvok obhajovať, no nemetalický lak a vystupujúca kapota nadväzujúca na ľadvinky im hrajú do karát. Drahé príplatkové doplnky pridali testovanému exempláru ohromný šmrnc.

Odporúčané
Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou 26. októbra 2021, 9:30

Strechu z uhlíkových vlákien totiž v rámci voliteľného balíka za vyše 20-tisíc eur dopĺňajú karbónové spätné zrkadlá, usmerňovače vzduchu v prednom nárazníku, lišta na veku batožinového priestoru a najmä karbónovo-keramické brzdy. Model mal perfektný limetkový lak Sao Paulo Yellow. Presne takéto bláznivé pastelové farby sedia M4 najviac.

Rozšírené blatníky, svetlá BMW Laserlight s tmavým pozadím a splitter vystupujúci priamo z agresívneho predného nárazníka

BMW, rad 4, M4,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

Kolesá mali obuté špičkové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S vpredu so šírkou až 275 milimetrov, tmavé 19” kované disky vpredu a dvadsiatky vzadu a pekné koncovky výfuku. Zvuk mohol byť aj lepší, no v kontexte elektrických áut je veľmi fajn. Obdobne veľké a priznané výfukové potrubie však nemá napríklad ani nové Porsche 911 Turbo S.

Odporúčané
Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S 28. septembra 2021, 14:30

Koncové svetlá sú úzke, lipok decentný. Zadný nárazník má pekné línie a zároveň aj čierne plochy, ktoré sa tiahnu celým spodkom karosérie. Nové BMW M4 sa hádam ani nedá krajšie nakonfigurovať. Takáto vyzývavá konfigurácia však nie je práve vhodná pre introvertov.

Kamera na cúvanie je síce efektne schovaná v zadnom znaku, no relatívne rýchlo sa na tomto mieste zašpiní.

BMW, rad 4, M4,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

Skvostný kokpit zameraný na vodiča

BMW je dlhé roky terčom kritiky pre údajne nezaujímavé, nemoderné či nekvalitné interiéry, naša testovačka však dokazuje opak. Neohúri síce najväčšími displejmi, neponúkne nekonečné možnosti konfigurácie 12,3” digitálnych budíkov a ani zaliatie tlačidiel na stredovom tuneli do jedného celku nepovažujeme za veľkú výhru, no faktom je, že už dlho sme nesedeli v takom vizuálne, materiálovo a kvalitatívne skvostnom interiéri.

Odporúčané
Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur 20. januára 2021, 14:30
Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
Prístup ku prémiovým článkom
  • Prístup k benefitom
  • Menej reklám
  • 150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
  • Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
    Maj aktívne ročné predplatné REFRESHER+ a získaj lístok na festival podľa vlastného výberu.Zapoj sa do žrebovania
    Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
    Vyskúšaj predplatné REFRESHER+
    a čítaj všetko bez obmedzení
    Pridaj sa k predplatiteľom
    alebo Odomkni článok cez SMS
    Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 107692 a dočítaj tento článok.
    Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
    Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
    POSLAŤ SMS
    Čítaj články bez obmedzení celý mesiac - predplatné len za 1,50€ navyše v porovnaní s jedným článkom. Ako to funguje?
    POSLAŤ SMS
    Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
    POSLAŤ SMS

    Čo sa dozvieš po odomknutí?

    • Čo je čerešnička na torte interiérovej konfigurácie.
    • Koľko stál testovaný exemplár s bohatou príplatkovou výbavou.
    • Aký je najvýkonnejší radový šesťvalec od BMW v histórii.
    • V čom spočíva prednosť revolučného pohonu M xDrive.
    • Za koľko zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h.
    • Čím nás nové M4 ohromilo na okruhu Slovakia Ring.
    Domov
    Zdieľať
    Diskusia