Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 24. 2. 2021 meniny má Matej

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
20. január 2021, 14:30
Čas čítania: 6:44

Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur

Mercedes-Benz opäť dokazuje, že pokiaľ ide o luxusnú limuzínu, práve tá je doménou a výsadou trojcípej hviezdy.

Martin Mičuda
20. január 2021, 14:30
Čas čítania: 6:44
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Na svete je len hŕstka áut, ktoré nepotrebujú reklamu, no len jedno z nich ti na počkanie ukáže to, čo bude v reklamách na ostatné autá o desať rokov. Mercedes-Benz triedy S. Tak by sme vedeli charakterizovať vlajkovú loď zo Stuttgartu, ktorá dlhé roky diktuje tempo a na trh prichádza s radom inovácií a prvenstiev.

 

Práve S-ko svetu ukázalo ABS, ESP, PRE-SAFE, AirBag, predpínače bezpečnostných pásov, deformačné zóny, palubný počítač, ovládanie hlasom, dažďový senzor, dovieranie dverí, asistent parkovania, turbodiesel v sériovom aute či to, čomu hovoríme crashtest.

 

Niet preto divu, že pýcha trojcípej hviezdy bola odjakživa považovaná v globále za najlepšie auto na svete a ani teraz tomu nemá byť inak. Dôkazom je úplne nová generácia s kódovým označením W223, ktorá vo veľkom štýle prišla na svet minulý rok. Nám sa podarilo dostať k jednej z najočakávanejších noviniek ostatného času medzi prvými, preto ťa zasvätíme do kruhov najväčšej smotánky.

Uhladenejšia majestátnosť 

Po dizajnovej stránke bola nová trieda S privítaná za pomerne zmiešaných pocitov. Môže za to najmä usadlejší dizajn a ešte oblejšia zadná časť s úplne novými skupinovými svetlami.  Novinka medzičasom siahla po uhladenejších líniách, ktoré to hrajú na elegantnejšiu nôtu. Ostatne, práve tá robí limuzínu limuzínou. Užšie svetlá na oboch koncoch síce dodávajú istú optickú štíhlosť, majestátny celok ale statočne klame telom.

 

 

O 11 centimetrov predĺžené S-ko s celkovou dĺžkou až 5 289 milimetrov (verzia Long), narástlo do dĺžky o 3 a pol centimetra, preto aj 20” disky vedia pôsobiť utopene. Prejdime ale k podstatným dojmom. Aj vďaka efektne zapusteným kľučkám má nová generácia koeficient odporu vzduchu len 0,22 – to je nielen rekord v triede, ale zároveň sa bavíme o jednom z najaerodynamickejších áut na svete. 

 

Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA


Tou najzásadnejšou novinkou v prípade exteriéru je však revolučný digitálny svetelný systém.

 

Článok pre predplatiteľov REFRESHER+
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOM
alebo Odomkni 1 článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 93696 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINANáhľadový obrázok: REFRESHER / MARTINZMARTINA Tagy: mercedes-benz, trieda S, Long, automobilovy test, W223, S 400d
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.