Mercedes-Benz opäť dokazuje, že pokiaľ ide o luxusnú limuzínu, práve tá je doménou a výsadou trojcípej hviezdy.
Na svete je len hŕstka áut, ktoré nepotrebujú reklamu, no len jedno z nich ti na počkanie ukáže to, čo bude v reklamách na ostatné autá o desať rokov. Mercedes-Benz triedy S. Tak by sme vedeli charakterizovať vlajkovú loď zo Stuttgartu, ktorá dlhé roky diktuje tempo a na trh prichádza s radom inovácií a prvenstiev.
Práve S-ko svetu ukázalo ABS, ESP, PRE-SAFE, AirBag, predpínače bezpečnostných pásov, deformačné zóny, palubný počítač, ovládanie hlasom, dažďový senzor, dovieranie dverí, asistent parkovania, turbodiesel v sériovom aute či to, čomu hovoríme crashtest.
Niet preto divu, že pýcha trojcípej hviezdy bola odjakživa považovaná v globále za najlepšie auto na svete a ani teraz tomu nemá byť inak. Dôkazom je úplne nová generácia s kódovým označením W223, ktorá vo veľkom štýle prišla na svet minulý rok. Nám sa podarilo dostať k jednej z najočakávanejších noviniek ostatného času medzi prvými, preto ťa zasvätíme do kruhov najväčšej smotánky.
Uhladenejšia majestátnosť
Po dizajnovej stránke bola nová trieda S privítaná za pomerne zmiešaných pocitov. Môže za to najmä usadlejší dizajn a ešte oblejšia zadná časť s úplne novými skupinovými svetlami. Novinka medzičasom siahla po uhladenejších líniách, ktoré to hrajú na elegantnejšiu nôtu. Ostatne, práve tá robí limuzínu limuzínou. Užšie svetlá na oboch koncoch síce dodávajú istú optickú štíhlosť, majestátny celok ale statočne klame telom.
O 11 centimetrov predĺžené S-ko s celkovou dĺžkou až 5 289 milimetrov (verzia Long), narástlo do dĺžky o 3 a pol centimetra, preto aj 20” disky vedia pôsobiť utopene. Prejdime ale k podstatným dojmom. Aj vďaka efektne zapusteným kľučkám má nová generácia koeficient odporu vzduchu len 0,22 – to je nielen rekord v triede, ale zároveň sa bavíme o jednom z najaerodynamickejších áut na svete.
Tou najzásadnejšou novinkou v prípade exteriéru je však revolučný digitálny svetelný systém.