Testovaný exemplár C 220d vie nadchnúť hneď v niekoľkých aspektoch.
Automobilky pri prevahe rôznych druhov SUV pomaly zabúdajú na klasické sedany. To však nie je prípad triedy C, ktorá je základným pilierom a historicky najúspešnejším modelom značky Mercedes-Benz. Veď len z minulej generácie sa celosvetovo predalo viac ako 2,5 milóna kusov. Na tento enormný úspech sa snaží nadviazať úplne nová generácia W206, ktorú sme v predstihu otestovali a zoznámili sa s jej prednosťami.
Tradičný elegán s dynamickejším nádychom
5. generácia triedy C vstupuje na trh ako akési malé S. Úplne malé však zďaleka nie je, keďže medzigeneračne céčko narástlo do dĺžky o 6,5 centimetra, je širšie, no zároveň nižšie. Budí tak dynamickejší dojem a to bol údajne zámer, pretože tradičný zákazník trojcípej hviezdy považuje práve triedu C za najšportovejší sedan značky. Veď až 80 % zákazníkov volí pri tomto modeli optický AMG paket.
Exemplár, ktorý sme testovali, paradoxne týmto balíkom nedisponoval, preto ti ani neukážeme novú efektnú masku posiatu hviezdičkami. Na druhej strane, boli sme vďační za túto konfiguráciu, lebo je jasným dôkazom toho, že nová generácia aj bez športového balíka vyzerá veľmi dospelo a obstojne. Čo však náš exemplár mal, a to sme od vozidla strednej triedy nečakali, sú revolučné digitálne svetlá z vlajkovej lode.
Tie na každej strane riadi až 1,3 milióna mikrozrkadiel, rozlíšenie oboch svetiel je teda 2,6 milióna pixelov. Zaujímavosťou však je, a tým narážame na výhodu triedy C spomínanú v úvode, že na rozdiel od triedy S už má táto novinka paradoxne aj pre slovenský trh homologizované premietanie symbolov priamo na vozovku. Bohužiaľ, platí to až od septembrovej produkcie, ale vzhľadom na to, že tento exemplár vyrobili skôr, revolučnú funkcionalitu sme ešte nemali možnosť vyskúšať. Už teraz ti však vieme povedať, že presnejšie a sofistikovanejšie fungujúce diaľkové svetlá sme doposiaľ nezažili.
Azda najväčšie estetické zmeny sa odohrali vzadu, kde sú vôbec prvýkrát v histórii horizontálne a navzájom delené koncové svetlá. Vďaka tomu došlo k rozšíreniu nakladacieho otvoru, i keď batožinový priestor s veľkosťou 455 litrov je na daný segment naďalej podpriemerný údaj.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Či má auto funkčné koncovky výfuku.
- Koľko stojí základná výbava na Slovensku.
- Ako sedí na ceste.
- Čo nás v interiéri nepotešilo a na čo si treba časom zvyknúť.