Golf Grand Touring Injection sme vyskúšali v špeciálnej verzii Clubsport.
Aj napriek veľkým kvalitám Golf nepatrí k vizuálne najpríťažlivejším modelom. Dokonca ani vyhotovenie GTI, teda Grand Touring Injection, sa prehnane nechváli tým, čo schováva pod povrchom. Volkswagenu sa napriek tomu týmto modelom darí, a to mimoriadne úspešne, už vyše 45 rokov definovať pojem hot hatch. Nové vyhotovenie Clubsport z neho navyše robí klenot svojho segmentu. Presvedčil nás o tom redakčný test aktuálnej, v poradí už 8. generácie, ktorá relatívne nudného zástupcu nižšej strednej triedy pretvára na mimoriadne atraktívny počin stvorený na naše cesty. Prečo?
Pôsobivá konfigurácia exteriéru
Akoby to bolo len včera, čo osmičkový Golf uzrel svetlo sveta a diskusné fóra preplnili správy, ako Volkswagenu nevyšiel dizajn. Už pri samotnom teste bežnej verzie sme uznali, že nový Golf miestami pôsobí nemastno-neslano, v momente, keď sa nám do rúk dostalo GTI Clubsport, sa karta otočila. V danej konfigurácii ho totiž považujeme za jeden z esteticky najatraktívnejších modelov vo svojej triede, a to aj v prípade, že berieme do úvahy prémiové počiny.
Počnúc fantasticky fungujúcimi IQ.Light Matrix-LED svetlami, ktoré sú prepojené nielen ikonickou červenou linkou, ale i svetelným pásom, pokračujúc nárazníkom s masívnym otvorom na prívod vzduchu a končiac pneumatikami na krásnych 19” dvojfarebných diskoch.
Jednou z predností novej generácie Golfu sú práve špičkové svetlá, ktoré nielenže vyzerajú skvele, ale svojou funkcionalitou držia krok aj s tými najlepšími prémiovkami. Je pravdou, že exemplár s cenovkou 43-tisíc už atakuje cenové vody prémiových modelov, lenže v tomto prípade si Volkswagen vie svoju cenu obhájiť.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Čo nám najviac prekážalo na interiéri.
- Koľko koní má najvýkonnejší Golf GTI súčasnosti.
- Za čo si zaslúži prevodovka DSG obrovskú pochvalu.
- Koľko trvá akcelerácia z 0 na 100 km/h.
- Prečo si myslíme, že Clubsport bol vyvinutý špeciálne na naše cesty.