Predstavuje 8-čkový Golf revolúciu alebo opäť len evolúciu?
Volkswagen Golf je automobil, ktorý pozná pravdepodobne každý, pretože ho stretávame dennodenne na cestách už dlhé roky. Prvá generácia vyšla v roku 1974, kedy nemecká automobilka doslova založila segment kompaktných áut. Preto sa nižšia stredná trieda automobilov označuje za Golf-Klasse. V priebehu desiatok rokov sa z Golfa stalo jedno z najúspešnejších automobilov na svete – predalo sa ho už vyše 35 miliónov kusov!
Je teda pochopiteľné, že Volkswagen do najnovšej, v poradí už 8. generácie vkladá veľké nádeje, a to aj napriek tomu, že momentálne je konkurencia väčšia ako kedykoľvek predtým. Príchod novinky zarezonoval odbornou i laickou verejnosťou, rozhodli sme sa teda na vlastnej koži skúsiť, čo ikona v najnovšej forme prináša.
Exteriér
Predok novinky je jednoducho trochu nemastný-neslaný. Tento nudný, až zvláštne tvarovaný predok je to, čo novému Golfu verejnosť najviac vyčíta. Aj náš veľmi pekne nakonfigurovaný kúsok (limetkový lak a 17" disky) vystupoval spredu tak trochu divne. Na druhú stranu, stačilo by zvoliť športový R-line paket a veci by sa rázom zmenili k oveľa lepšiemu.
Tým nechceme povedať, že nový Golf je škaredý, faktom ale je, že spomedzi konkurencie je najnovšia generácia naozaj nevýrazná. Povedzme si však otvorene, nevýrazným je Golf prakticky odjakživa. To mu však nezabránilo v tom, aby sa 7. generáciám mimoriadne darilo, a teda, že Golf si nemusí nič dokazovať dizajnovými výstrelkami, lebo aj tak dodnes naďalej formuje triedu, ktorú kedysi založil.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Za čo by sme si určite priplatili.
- Aké sú prednosti úplne nového infotainmentu.
- V čom tkvie podstata mild-hybridnej techniky a čo prináša.
- Akú spotrebu paliva sme dosiahli počas testu.
- V čom je nový Golf lepší ako nová Octavia.