Tentoraz sme sa pozreli na zúbky prvému čisto elektrickému Audi s plaketami S.
E-tron S je vôbec prvé čisto elektrické eskové Audi. V karosárskom vyhotovení Sportback ho považujeme po vizuálnej stránke za jedno z najvyváženejších a najvydarenejších SUV kupé na trhu. Ako však jazdí? To sa dozvieš v našom podrobnom teste.
Náramne príťažlivý zovňajšok
Po dávnejšom teste klasického e-tronu nemá veľmi význam zaoberať sa opäť tvarom elektrického SUV ako takého, no aktuálne dizajnové smerovanie značky Audi sa k elektromobilite mimoriadne hodí. Vyhotovenie Sportback s pomaly klesajúcou strechou v zadnej časti navyše pridáva na celkovej atraktivite zovňajška.
Zadná decentná odtrhová hrana podčiarknutá štíhlymi a vzájomne prepojenými koncovými svetlami je krásna, nehovoriac o početne zastúpených čiernych detailoch. Voliteľný metalický lak Catalunya Red zvýrazňuje vyvážené a mimoriadne atraktívne navrhnuté krivky. Sportback sa zároveň pýši lepším koeficientom aerodynamického odporu vzduchu s hodnotou 0,26.
Má aj lepšiu optimalizáciu vzduchu v blatníkoch rozšírených o 23 milimetrov na oboch stranách. Pribudol aj agresívnejšie tvarovaný nárazník či po novom až 22” disky. Naše auto malo „len“ 21” kolesá a silnejšie, šesťpiestikové strmene, na želanie lakované v oranžovej farbe. Digitálne Matrix-LED svetlomety majú viac ako milión mikrozrkadiel.
E-tron už teraz disponuje plnou homologizáciou aj pre slovenský trh – svetlá vedia ako pozdrav nakresliť na cestu rôzne symboly, dôležitejšie však je, čo dokáže tento doslova čiernobiely projektor premietať pred vozidlo za jazdy.
Vodiča totiž svetelná projekcia upozorňuje na dodržanie bezpečnej vzdialenosti, dokáže opticky navádzať v pruhu, lepšie mu ho nasvietiť, a teda upozorniť na nerovnosti či zúženia. Sofistikovaná technológia navyše predvádza ukážkovo presné vyrezávanie ostatných cestných účastníkov, vďaka čomu automatické diaľkové svetlá svietia de facto stále, no nikoho neoslňujú.
Chladný technokratický interiér
Verzia S má veľmi dobré športové sedačky a pár plakiet s písmenom S, inak je to klasická technokratická strohosť z Ingolstadtu. Privítali by sme viac farieb, lebo nebyť náladového osvetlenia či panoramatickej strechy, tak najmä v kontexte cenovky vyše 120-tisíc eur je vnútro na prvý pohľad dosť ponuré a chladné. Pritom kokpit, jeho materiály a dielenské spracovanie sú na vysokej úrovni.
12,3” budíky Audi Virtual Cockpit, vyše 10” Black Panel a výborný 8,6” panel klimatizácie dopĺňa ďalšia dvojica displejov integrovaných vo dverách. Tie súvisia s virtuálnymi spätnými zrkadlami. Ich obraz – či už cez deň, na slnku, v tieni, alebo v noci – je miestami až nepochopiteľne dobrý. Navyše bez akejkoľvek vibrácie. Pre vodiča sú však nepohodlné.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- V čom tkvie unikátnosť pohonného ústrojenstva.
- Aký je celkový výkon pohonnej sústavy.
- Koľko trvá akcelerácia z 0 na 100 km/h v praxi.
- Aký je reálny dojazd na jedno nabitie.
- Za aký čas je možné dobiť akumulátor na rýchlonabíjačke.