Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
16. februára 2022 o 9:30
Čas čítania 3:54
Martin Mičuda

Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii?

Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii?
Zdroj: Refresher/martinzmartina
TECH AUDI AUTOMOBILOVÉ TESTY ELEKTROMOBILY
Uložiť Uložené

Tentoraz sme sa pozreli na zúbky prvému čisto elektrickému Audi s plaketami S.

E-tron S je vôbec prvé čisto elektrické eskové Audi. V karosárskom vyhotovení Sportback ho považujeme po vizuálnej stránke za jedno z najvyváženejších a najvydarenejších SUV kupé na trhu. Ako však jazdí? To sa dozvieš v našom podrobnom teste.

Náramne príťažlivý zovňajšok

Po dávnejšom teste klasického e-tronu nemá veľmi význam zaoberať sa opäť tvarom elektrického SUV ako takého, no aktuálne dizajnové smerovanie značky Audi sa k elektromobilite mimoriadne hodí. Vyhotovenie Sportback s pomaly klesajúcou strechou v zadnej časti navyše pridáva na celkovej atraktivite zovňajška. 

Odporúčané
Vyskúšali sme Audi e-tron GT. Elektrická prvá liga, ktorá rúca predsudky o e-mobiloch, je krok pred konkurenciou Vyskúšali sme Audi e-tron GT. Elektrická prvá liga, ktorá rúca predsudky o e-mobiloch, je krok pred konkurenciou 2. septembra 2021 o 9:30

Zadná decentná odtrhová hrana podčiarknutá štíhlymi a vzájomne prepojenými koncovými svetlami je krásna, nehovoriac o početne zastúpených čiernych detailoch. Voliteľný metalický lak Catalunya Red zvýrazňuje vyvážené a mimoriadne atraktívne navrhnuté krivky. Sportback sa zároveň pýši lepším koeficientom aerodynamického odporu vzduchu s hodnotou 0,26.  

Audi, e-tron, e-tron S, Sportback,
Zdroj: Refresher/martinzmartina


Má aj lepšiu optimalizáciu vzduchu v blatníkoch rozšírených o 23 milimetrov na oboch stranách. Pribudol aj agresívnejšie tvarovaný nárazník či po novom až 22” disky. Naše auto malo „len“ 21” kolesá a silnejšie, šesťpiestikové strmene, na želanie lakované v oranžovej farbe. Digitálne Matrix-LED svetlomety majú viac ako milión mikrozrkadiel.


E-tron už teraz disponuje plnou homologizáciou aj pre slovenský trh – svetlá vedia ako pozdrav nakresliť na cestu rôzne symboly, dôležitejšie však je, čo dokáže tento doslova čiernobiely projektor premietať pred vozidlo za jazdy.

Odporúčané
Vyskúšali sme 422-koňový Touareg V8 a nestačili sme sa čudovať. Toto je terénne monštrum! Vyskúšali sme 422-koňový Touareg V8 a nestačili sme sa čudovať. Toto je terénne monštrum! 22. marca 2020 o 16:56

Vodiča totiž svetelná projekcia upozorňuje na dodržanie bezpečnej vzdialenosti, dokáže opticky navádzať v pruhu, lepšie mu ho nasvietiť, a teda upozorniť na nerovnosti či zúženia. Sofistikovaná technológia navyše predvádza ukážkovo presné vyrezávanie ostatných cestných účastníkov, vďaka čomu automatické diaľkové svetlá svietia de facto stále, no nikoho neoslňujú.

Audi, e-tron, e-tron S, Sportback,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

Chladný technokratický interiér

Verzia S má veľmi dobré športové sedačky a pár plakiet s písmenom S, inak je to klasická technokratická strohosť z Ingolstadtu. Privítali by sme viac farieb, lebo nebyť náladového osvetlenia či panoramatickej strechy, tak najmä v kontexte cenovky vyše 120-tisíc eur je vnútro na prvý pohľad dosť ponuré a chladné. Pritom kokpit, jeho materiály a dielenské spracovanie sú na vysokej úrovni.

Odporúčané
Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu 11. januára 2020 o 13:48

12,3” budíky Audi Virtual Cockpit, vyše 10” Black Panel a výborný 8,6” panel klimatizácie dopĺňa ďalšia dvojica displejov integrovaných vo dverách. Tie súvisia s virtuálnymi spätnými zrkadlami. Ich obraz – či už cez deň, na slnku, v tieni, alebo v noci – je miestami až nepochopiteľne dobrý. Navyše bez akejkoľvek vibrácie. Pre vodiča sú však nepohodlné.

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Pridaj sa do klubu REFRESHER+

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • V čom tkvie unikátnosť pohonného ústrojenstva.
  • Aký je celkový výkon pohonnej sústavy.
  • Koľko trvá akcelerácia z 0 na 100 km/h v praxi.
  • Aký je reálny dojazd na jedno nabitie.
  • Za aký čas je možné dobiť akumulátor na rýchlonabíjačke.
Dočítať článok
Máš už predplatné?
Prihlásiť sa
Dočítať článok
Poslať sms
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 108211 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Odomknúť cez SMS
Tento článok
Poslať sms Ako to funguje?
Všetky články na mesiac
🤩 Len 1,50€ navyše
POSLAŤ SMS Ako to funguje?
Po odomknutí získaš
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Napr.: 100 % zľava na lístok na linke Bratislava – Viedeň/Schwechat , 30 % zľava na ročné predplatné Rejoy alebo 20 % zľava na nákup v The Streets
Zobraziť všetky (9)
Domov
Zdieľať
Diskusia