Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 17. 8. 2022 meniny má Milica

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá

Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii?

Tentoraz sme sa pozreli na zúbky prvému čisto elektrickému Audi s plaketami S.

Martin Mičuda
16. február 2022, 9:30 Čas čítania: 3:54
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii?
Zdroj: Refresher/martinzmartina
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
16. február 2022, 9:30
Čas čítania: 3:54

Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii?

Tentoraz sme sa pozreli na zúbky prvému čisto elektrickému Audi s plaketami S.

Martin Mičuda
16. február 2022, 9:30
Čas čítania: 3:54
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii?
Zdroj: Refresher/martinzmartina
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.

E-tron S je vôbec prvé čisto elektrické eskové Audi. V karosárskom vyhotovení Sportback ho považujeme po vizuálnej stránke za jedno z najvyváženejších a najvydarenejších SUV kupé na trhu. Ako však jazdí? To sa dozvieš v našom podrobnom teste.

Náramne príťažlivý zovňajšok

Po dávnejšom teste klasického e-tronu nemá veľmi význam zaoberať sa opäť tvarom elektrického SUV ako takého, no aktuálne dizajnové smerovanie značky Audi sa k elektromobilite mimoriadne hodí. Vyhotovenie Sportback s pomaly klesajúcou strechou v zadnej časti navyše pridáva na celkovej atraktivite zovňajška. 

Zadná decentná odtrhová hrana podčiarknutá štíhlymi a vzájomne prepojenými koncovými svetlami je krásna, nehovoriac o početne zastúpených čiernych detailoch. Voliteľný metalický lak Catalunya Red zvýrazňuje vyvážené a mimoriadne atraktívne navrhnuté krivky. Sportback sa zároveň pýši lepším koeficientom aerodynamického odporu vzduchu s hodnotou 0,26.  

 

Zdroj: Refresher/martinzmartina


Má aj lepšiu optimalizáciu vzduchu v blatníkoch rozšírených o 23 milimetrov na oboch stranách. Pribudol aj agresívnejšie tvarovaný nárazník či po novom až 22” disky. Naše auto malo „len“ 21” kolesá a silnejšie, šesťpiestikové strmene, na želanie lakované v oranžovej farbe. Digitálne Matrix-LED svetlomety majú viac ako milión mikrozrkadiel.


E-tron už teraz disponuje plnou homologizáciou aj pre slovenský trh – svetlá vedia ako pozdrav nakresliť na cestu rôzne symboly, dôležitejšie však je, čo dokáže tento doslova čiernobiely projektor premietať pred vozidlo za jazdy.

Vodiča totiž svetelná projekcia upozorňuje na dodržanie bezpečnej vzdialenosti, dokáže opticky navádzať v pruhu, lepšie mu ho nasvietiť, a teda upozorniť na nerovnosti či zúženia. Sofistikovaná technológia navyše predvádza ukážkovo presné vyrezávanie ostatných cestných účastníkov, vďaka čomu automatické diaľkové svetlá svietia de facto stále, no nikoho neoslňujú.

 

Zdroj: Refresher/martinzmartina

Chladný technokratický interiér

Verzia S má veľmi dobré športové sedačky a pár plakiet s písmenom S, inak je to klasická technokratická strohosť z Ingolstadtu. Privítali by sme viac farieb, lebo nebyť náladového osvetlenia či panoramatickej strechy, tak najmä v kontexte cenovky vyše 120-tisíc eur je vnútro na prvý pohľad dosť ponuré a chladné. Pritom kokpit, jeho materiály a dielenské spracovanie sú na vysokej úrovni.

12,3” budíky Audi Virtual Cockpit, vyše 10” Black Panel a výborný 8,6” panel klimatizácie dopĺňa ďalšia dvojica displejov integrovaných vo dverách. Tie súvisia s virtuálnymi spätnými zrkadlami. Ich obraz – či už cez deň, na slnku, v tieni, alebo v noci – je miestami až nepochopiteľne dobrý. Navyše bez akejkoľvek vibrácie. Pre vodiča sú však nepohodlné.

 

Vyskúšaj predplatné
za 0,33
a čítaj všetko bez obmedzení
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOMUŽ MÁM PREDPLATNÉ: PRIHLÁSIŤ SA
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 108211 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • V čom tkvie unikátnosť pohonného ústrojenstva.
  • Aký je celkový výkon pohonnej sústavy.
  • Koľko trvá akcelerácia z 0 na 100 km/h v praxi.
  • Aký je reálny dojazd na jedno nabitie.
  • Za aký čas je možné dobiť akumulátor na rýchlonabíjačke.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: Refresher/martinzmartinaFoto: Refresher/martinzmartinaNáhľadový obrázok: Refresher/martinzmartina
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news
pred 43 minútami
Kupujem Manchester United, napísal Elon Musk. Vraj len žartoval a neplánuje ani pridávať kokaín naspäť do Coca-Coly.
pred hodinou
Rusi húfne utekajú z Krymu. Cez kerčský most prešiel rekordný počet vozidiel.
viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť