Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
16. februára 2022, 9:30
Čas čítania 3:54
Martin Mičuda

Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii?

Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii?
Zdroj: Refresher/martinzmartina
TECH AUDI AUTOMOBILOVÉ TESTY ELEKTROMOBILY
Uložiť Uložené

Tentoraz sme sa pozreli na zúbky prvému čisto elektrickému Audi s plaketami S.

E-tron S je vôbec prvé čisto elektrické eskové Audi. V karosárskom vyhotovení Sportback ho považujeme po vizuálnej stránke za jedno z najvyváženejších a najvydarenejších SUV kupé na trhu. Ako však jazdí? To sa dozvieš v našom podrobnom teste.

Náramne príťažlivý zovňajšok

Po dávnejšom teste klasického e-tronu nemá veľmi význam zaoberať sa opäť tvarom elektrického SUV ako takého, no aktuálne dizajnové smerovanie značky Audi sa k elektromobilite mimoriadne hodí. Vyhotovenie Sportback s pomaly klesajúcou strechou v zadnej časti navyše pridáva na celkovej atraktivite zovňajška. 

Odporúčané
Vyskúšali sme Audi e-tron GT. Elektrická prvá liga, ktorá rúca predsudky o e-mobiloch, je krok pred konkurenciou Vyskúšali sme Audi e-tron GT. Elektrická prvá liga, ktorá rúca predsudky o e-mobiloch, je krok pred konkurenciou 2. septembra 2021, 9:30

Zadná decentná odtrhová hrana podčiarknutá štíhlymi a vzájomne prepojenými koncovými svetlami je krásna, nehovoriac o početne zastúpených čiernych detailoch. Voliteľný metalický lak Catalunya Red zvýrazňuje vyvážené a mimoriadne atraktívne navrhnuté krivky. Sportback sa zároveň pýši lepším koeficientom aerodynamického odporu vzduchu s hodnotou 0,26.  

Audi, e-tron, e-tron S, Sportback,
Zdroj: Refresher/martinzmartina


Má aj lepšiu optimalizáciu vzduchu v blatníkoch rozšírených o 23 milimetrov na oboch stranách. Pribudol aj agresívnejšie tvarovaný nárazník či po novom až 22” disky. Naše auto malo „len“ 21” kolesá a silnejšie, šesťpiestikové strmene, na želanie lakované v oranžovej farbe. Digitálne Matrix-LED svetlomety majú viac ako milión mikrozrkadiel.


E-tron už teraz disponuje plnou homologizáciou aj pre slovenský trh – svetlá vedia ako pozdrav nakresliť na cestu rôzne symboly, dôležitejšie však je, čo dokáže tento doslova čiernobiely projektor premietať pred vozidlo za jazdy.

Odporúčané
Vyskúšali sme 422-koňový Touareg V8 a nestačili sme sa čudovať. Toto je terénne monštrum! Vyskúšali sme 422-koňový Touareg V8 a nestačili sme sa čudovať. Toto je terénne monštrum! 22. marca 2020, 16:56

Vodiča totiž svetelná projekcia upozorňuje na dodržanie bezpečnej vzdialenosti, dokáže opticky navádzať v pruhu, lepšie mu ho nasvietiť, a teda upozorniť na nerovnosti či zúženia. Sofistikovaná technológia navyše predvádza ukážkovo presné vyrezávanie ostatných cestných účastníkov, vďaka čomu automatické diaľkové svetlá svietia de facto stále, no nikoho neoslňujú.

Audi, e-tron, e-tron S, Sportback,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

Chladný technokratický interiér

Verzia S má veľmi dobré športové sedačky a pár plakiet s písmenom S, inak je to klasická technokratická strohosť z Ingolstadtu. Privítali by sme viac farieb, lebo nebyť náladového osvetlenia či panoramatickej strechy, tak najmä v kontexte cenovky vyše 120-tisíc eur je vnútro na prvý pohľad dosť ponuré a chladné. Pritom kokpit, jeho materiály a dielenské spracovanie sú na vysokej úrovni.

Odporúčané
Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu 11. januára 2020, 13:48

12,3” budíky Audi Virtual Cockpit, vyše 10” Black Panel a výborný 8,6” panel klimatizácie dopĺňa ďalšia dvojica displejov integrovaných vo dverách. Tie súvisia s virtuálnymi spätnými zrkadlami. Ich obraz – či už cez deň, na slnku, v tieni, alebo v noci – je miestami až nepochopiteľne dobrý. Navyše bez akejkoľvek vibrácie. Pre vodiča sú však nepohodlné.

Audi, e-tron, e-tron S, Sportback,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

Musí si totiž zvyknúť na klopenie zraku, výrez obrazovky je navyše menší ako konvenčné zrkadlo a obraz sa nedá dodatočne upravovať. 

Odporúčané
Čo so sebou prináša život s elektromobilom? Zisťovali sme to s prvým elektrickým Audi Čo so sebou prináša život s elektromobilom? Zisťovali sme to s prvým elektrickým Audi 8. októbra 2019, 13:15

V eskovej verzii nahrádza pôvodný 4-ramenný volant tradičnejšie a vkusnejšie 3-ramenné riešenie, atypicky tvarovaný volič prevodovky však ostáva, preto aj tu poslúži ako príjemné miesto na podopretie ruky. Pozitívne je, že Audi sa nasilu nesnaží odlišovať elektromobily od konvenčných modelov, preto okrem displejov vo dverách ani tu nie sú zbytočné vizuálne výstrelky. 

Audi, e-tron, e-tron S, Sportback,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

3-motorový unikát

Na e-trone S je výnimočné to, že je to prvý sériový elektromobil s tromi asynchrónnymi elektromotormi. Elektromotor, ktorý bol pôvodne vzadu s výkonom necelých 170 koní, presunuli dopredu. Predný motor z klasického e-tronu upravili, presunuli dozadu a tam k nemu pridali ešte jeden identický, takže každé koleso má jeden vlastný a ich spoločný výkon je cca 270 koní. Celkový systémový výkon sústavy je 435 koní, avšak v rámci 8-sekundovej funkcie Overboost je to až 503 koní, teda 370 kW.

Odporúčané
Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou 26. októbra 2021, 9:30

Napriek tomu, že auto váži vyše 2,7 tony, zrýchli na stovku za 4 a pol sekundy. A aj vďaka excelentnému odhlučneniu a ukážkovým vzduchovým podvozkom sa teda za volantom cítiš miestami ako v levitujúcej kapsule, ktorá sa dokáže predovšetkým z nízkej rýchlosti za nevídanej pružnosti doslova teleportovať. 

Audi, e-tron, e-tron S, Sportback,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

V klasickom režime nie je oproti bežnému e-tronu vyšší výkon extra cítiť. Stačí však zvoliť režim Dynamic a hneď sa to zmení. Ak ešte vodič využije funkciu Overboost, začne ho pozoruhodne tlačiť do sedačiek. 

Odporúčané
Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur 20. januára 2021, 14:30

Pri predbiehaní dokáže byť pružné zrýchlenie také zdrvujúce, že sa ani nemusíš pozrieť do digitálnych spätných zrkadiel, aby si zistil, či sa môžeš zaradiť do svojho pruhu. Auto, ktoré si predbiehal, je už ďaleko za tebou. Tým, že dva elektromotory na zadnej náprave vedia dávkovať výkon na ľubovoľné koleso, je svižnosť a schopnosť zatáčať úchvatná. S e-tronom S vieš po vypnutí stabilizácie doslova driftovať aj na suchej vozovke.

Batérie sú rovnaké ako pri konvenčnej verzii. 95 kWh akumulátor s vlastným termomanažmentom má aj vo verzii S využiteľnú kapacitu vyše 86 kWh. Nie je to však 800, ale 400 V systém a aj to sa odzrkadľuje na spotrebe, pretože tá potom vykazuje väčšie výkyvy v závislosti od štýlu jazdy než pri testovanom e-trone GT s 800 V sieťou.

Audi, e-tron, e-tron S, Sportback,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

V zmysle WLTP by spotreba mala byť na úrovni 22 až 26 kWh/100 km a dojazd 365 km. Náš dlhodobý priemer počas celého testu bol necelých 29 kWh. Reálny dojazd pri bežnej jazde bez obmedzovania je približne 300 km. Najefektívnejšie je auto v meste, keď tomu však začneš na serpentínach šliapať a využívať potenciál motorov naplno, tak jazdíš so spotrebou takmer 40 kWh/100 km a na jednu batériu teda spravíš pri takomto tempe ledva 250 kilometrov.

Mať vysokovýkonné SUV je po stránke spotreby a dojazdu neefektívne a je jedno, či je to 510-koňové BMW X4 M so šesťvalcom alebo 503-koňové Audi e-tron S. Systém však podporuje 150 kW nabíjanie, takže po približne polhodine si na rýchlonabíjačke vybavený a môžeš uháňať ďalej. Po nedávno testovanom e-trone GT aj tento e-tron S považujeme za jeden z vôbec najlepších modelov značky v súčasnosti.

Odporúčané
Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S 28. septembra 2021, 14:30

Audi to s elektromobilmi jednoducho vie a zdá sa nám, že má s nimi tak trochu navrch. Technicky síce nie je elektrická sústava v e-trone S až taká špička ako EQS od Mercedesu či v iX od BMW, ale elektromobily od Audi nás jednoducho bavia najviac. Vedia totiž vodičovi zaručiť skvelé jazdné zážitky a nie sú to len mdlé elektrické autá bez duše. Nehovoriac o tom, že tak ako e-tron GT, aj tento e-tron S je v porovnaní so spomínanými elektromobilmi EQS iX vizuálne podstatne príťažlivejší.

Audi, e-tron, e-tron S, Sportback,Audi, e-tron, e-tron S, Sportback,Audi, e-tron, e-tron S, Sportback,Audi, e-tron, e-tron S, Sportback,
Zobraziť galériu
(14)
Domov
Zdieľať
Diskusia