Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 2. 4. 2020 meniny má Zita

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
1
Martin Mičuda
22. marec 2020, 16:56
Čas čítania: 5:32

Vyskúšali sme 422-koňový Touareg V8 a nestačili sme sa čudovať. Toto je terénne monštrum!

V terénnych podmienkach sme prevetrali Touareg so špičkovým osemvalcom pod kapotou.

Martin Mičuda
22. marec 2020, 16:56
Čas čítania: 5:32
Vyskúšali sme 422-koňový Touareg V8 a nestačili sme sa čudovať. Toto je terénne monštrum!
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Volkswagen v roku 2018 predstavil novú, v poradí 3. generáciu svojho najväčšieho SUV, ktoré sa odjakživa teší veľkej obľube. Môže za to hneď niekoľko dôvodov a jedným z nich je aj veľmi atraktívny pomer medzi cenou a tým, čo vie ponúknuť. Inak tomu nie ani teraz, ostatne, nový Touareg je momentálne najpredávanejšie veľké SUV na Slovensku.

 

Faktom je, že súčasná generáciu už nepatrí medzi horúce novinky, nám sa ale do rúk dostala nedávno predstavená verzia s dodatkom V8. Krátke a výstižne označenie dáva okamžite najavo nielen čo skrýva pod kapotou, ale i to, že ide o najvýkonnejší a zároveň najdrahší Volkswagen, ktorý je v súčasnosti na trhu. Aký je?

 

Exteriér

Touareg s poradovým číslom 3 si už po dizajnovej stránke nemusíme veľmi predstavovať. Vynechať však vonkajší opis našej testovačky by bol hriech. Karosériu totiž pokrýva špecifický béžový lak Sechura, ktorému perfektne sekunduje opticky športový R-Line paket, no hlavne Black Style balík – čierna maska, spätné zrkadlá, okenné lišty a 20" disky Braga. V tejto konfigurácii vyzerá Touareg úžasne, ba čo viac, dovolíme si ho označiť za dizajnovo najkrajšie veľké nemecké SUV. 

 

Škoda len, že Volkswagen sa verziu V8 nesnažil nejako opticky odlíšiť od bežných variantov. Prakticky jediným poznávacím znakom je totiž len bočná plaketa za prednými kolesami, inak je zvyšok vozidla identický – dokonca, pre osemvalcovú verziu nie je ani nevyhnutný športový optický paket. Inými slovami, Touareg V8 tak trochu tají svoju výnimočnosť a prednosti. Na druhú stranu treba dodať, že to môže viacerým vyhovovať, navyše, Volkwagen toto vyhotovenie ani neprezentuje ako športovú verziu (na to tu je R).

 

VW touareg
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
 

Nie je žiadnym tajomstvom, že obrovskou maskou cieli Touareg najmä na ázijskú klientelu (ktorá si potrpí na okázalý dizajn), to ale nič nemení na tom, že ako celok pôsobí veľmi hodnotne a hlavne vyvážene. V porovnaní so súrodeneckou Audi Q7-čkou to opticky predsa len nie je až taká krabica, i keď s dĺžkou takmer 4,9 metra ide o slušný kolos. Všetky čierne detaily vrátane masky zachádzajúcej priamo do svetiel Touaregu vyslovene seknú a okrem veľmi drsného zjavu zaručujú aj akýsi atletickejši dojem. 

 

 

Špeciálnu pochvalu si zaslúžia nielen perfektné kryté prahy dverí, ale predovšetkým príplatkové full-LED svetlomety IQ.Light s až prekvapivo sofistikovanou funckionalitou – armáda 128 svetelných diód na každej strane kooperuje s čelnou kamerou, mapovými podkladmi, GPS signálom či nočným videním a predvádza pozoruhodnú svetelnú show.

 

VW touareg
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA


Interiér

Naopak, interiér, respektívne palubnú dosku už toľkými superlatívmi neobdaríme. Tým nechceme povedať, že kokpit je vyslovene škaredý či zlý, to bože chráň, nemôžeme sa ale ubrániť dojmu, že menej je niekedy viac. Na mysli máme najmä tzv. Innovision Cockpit, teda obrovský panel displejov, ktoré tvoria 12,3" digitálne budíky a až 15" dotykový displej infotainmentu Discover Premium.

 

Spojenie obrazoviek má síce navodiť veľmi modernú, okázalú a veľkolepú atmosféru, čo sa vlastne aj podarilo, na vodiča obrovské displeje neraz doslova kričia. Nuž, aj to je dôkaz, že Touareg hlási veľký odbyt na čínskych trhoch, kde sú pre tamojších tie displeje i tak stále malé. Tak či onak, interiér je spracovaný veľmi dobre a vlastne, je vskutku prekvapivé, že takýmito veľkými obrazovkami nás neobdaril napríklad Mercedes-Benz, ale práve Volkswagen.

 

VW touareg
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Luxus a cit pre detail sťa Mercedes-Benz však čakať nemožno a i ten relatívne starý volant by už konečne mohli vymeniť, ak sa ale začneme baviť o výbave a technológiách, Touareg začne rozohrávať veľmi vysokú, doslova prémiovú hru.

 

Tak napríklad – full-HD rozlíšenie displejov, satelitný náhľad máp, veľký head-up displej, perfektné nočné videnie, hlasové ovládanie v češtine, 4-zónová klimatizácia, nezávislé kúrenie a vetranie, kompletne bezkľúčový vstup, dovieranie dverí, osvetlené nástupné lišty, nadmieru komfortné až v 18 smeroch plne elektricky ovládané, vyhrievané a ventilované sedadlá s pamäťovou a masážnou funkciou, panoramatická strecha, akustické okná, protislnečné rolety, vyhrievané čelné okno, 360-stupňova kamera, Apple CarPlay/Android Auto, WiFi pripojenie, náladové osvetlenie či Dynaudio s 13 reproduktormi a až nečakane kvalitným zvukom.

 


Nepochybne, všetko toto ma za následok, že náš totálne nafullovaný kúsok stál vyše 120-tisíc €. Áno, to je slušná pálka, no do veľkej miery si Volkswagen túto sumu naozaj vie hravo obhájiť. Narážame tým hlavne na ten klenot pod kapotou, preto prejdime rovno k veci a poďme jazdiť. Ak ťa zaujíma vnútorná priestrannosť či bližší pohľad na Touareg ako taký, odporúčame náš starší test verzie 3.0 TDI. 

 


Motor & Jazda

Pointou nášho testu je však nová technika. Touareg V8 vsádza na dvakrát preplňovaný motor 4.0 V8 TDI s výkonom 310 kW / 422 koní a krútiacim momentom 900 Nm. Štandardom je stály pohon všetkých štyroch kolies 4Motion (s pomerom 40:60 v prospech zadnej nápravy) a 8-stupňový automat s hydrodynamickým meničom. Náš exemplár bol navyše vybavený príplatkovou riadenou zadnou nápravou a elektromechanickými aktívnymi stabilizátormi

 

Samozrejme, chýbať nemôže vzduchový podvozok, ktorý robí z Touarega mimoriadne komfortné SUV, a to či na asfaltovej alebo nespevnenej ceste. Osobne radíme správanie a nastavenie podvozka niekde medzi BMW X5 a Mercedes-Benz GLE. Inými slovami, podvozok nie je tak bavorácky tuhý a zároveň nie je ani až tak úplne plavný. Jednoducho akýsi stred. 

 

Touareg zároveň vykazuje zväčsa neutrálne jazdné vlastnosti, najmä na nespevnenom povrchu sa ale o slovo prihlási poháňaná prioritne zadná náprava. Pohon všetkých štyroch kolies však funguje veľmi sofistikovane a aj medzi jednotlivými režimami cítiť rozličný spôsob prerozdeľovania sily. 

 

VW touareg
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Papierový údaj tvrdí, že 900 Nm je dostupných už od 1 250 otáčok, pocitovo je to niekde na úrovni cca 1 500 otáčok, nič to ale nemení na tom, že pružné zrýchlenie je fantastické. Vyzdvihnúť pritom treba skutočnosť, že naftový osemvalec je nielen mimoriadne pružný, ale aj neskutočne kultivovaný – označiť toto TDI-čko za traktor je doslova urážka. 

Najviac vzrušujúci je pocit, keď sa s Touaregom vydáš na nespevnený povrch a začneš mu dávať riadne do tela. Spojenie pohonného ústrojenstva s prevodovkou a pohonom 4Motion funguje neskutočne nekompromisne a zároveň mimoriadne harmonicky. Aj v tomto teste musíme navyše vyhlásiť, že 4Motion patrí medzi tie najlepšie pohony všetkých štyroch kolies, čo nám potvrdil najmä test v sypkom piesku, kde nás ani raz nenechal v štichu. 

 

VW touareg
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Prekvapilo nás najmä to, s akou ľahkosťou je možné veľké SUV umiestniť tam, kde ho potrebuješ. Do nemalej miery za to môže aj riadená zadná náprava, ktorá síce občas vozidlo natáča do zákruty až takým neprirodzeným dojmom, obrovskou mierou však prispieva k výbornej obratnosti a značne agilnejším jazdným vlastnostiam. V zákrutách dajú o sebe vedieť i aktívne stabilizátory, ktoré zároveň dokážu až pozoruhodne slušne eliminovať náklony.

 

Pochvalu si rozhodne zaslúži aj 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá funguje výborne, škoda len, že v manuálnom režime je tak trochu apatická – v hraničných situáciach má prevodovka svoj vlastný rozum a tak je jedno, či je zvolený automaticky alebo manuálny režim. Zároveň by sme si priali aj o čosi strmšie riadenie, nakoľko najmä v komfortnom režime je účinok posilňovača riadenia príliš citlivý. Bavíme sa však o veľkom SUV a nie o vyslovene športovom náčiní, takže túto skutočnosť vyslovene nekritizujeme.

 

VW touareg
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Najväčšou prednosťou osemvalcovej verzie je nepochybne jej dynamika – vyše 2-tonový kolos dokáže dať masívny krútiaci moment do veľkého pozoru, pochváliť pritom treba aj takmer okamžitú reakciu na plynový pedál. Súčasné modely koncernu Volkswagen totiž trpia oneskorenou reakciou, v tomto prípade to ale neplatí. A to aj ak dáte „pedál na podlahu“ na nespevnenom povrchu. Aby sme boli presnejší, stovku pokorí Touareg V8 za 4,9 sekundy, maximálka je 250 km/h.

 

Silnou stránkou je zároveň aj spotreba – možno to znie až neuveriteľne, ale s týmto 422-koňovým SUV vieš z dlhodobého hľadiska jazdiť so spotrebou 8 až 9 l/100 km, čo je výborný výsledok v kontexte veľkosti, váhy a príslušnej dynamiky. 

 

Náš verdikt? Touareg V8 je s najväčšou pravdepodobnosťou posledný model značky s osemvalcom pod kapotou, no a ak je toto myslené ako nejaká labutia pieseň, tak agregátu 4.0 TDI dávame 10/10. Jednoducho, je priam úchvatne, aký dokáže byť tento naftový osemvalec výkonný, kultivovaný, odhlučnený a zároveň úsporný.

 

Nad dieselovými motormi sa v súčasnosti sťahujú mračná, Touareg V8 je ale jasným dôkazom, že naftové motory tu budeme mať ešte dlhé roky, ostatne, vo veľkých SUV-čkach majú stále oveľa väčší význam. Áno, benzín je benzín, no s osemvalcovým SUV od AMG či BMW M budeš mať dvakrát takú spotrebu, no dvakrát toľko zábavy a dynamiky nezažiješ.

  

Zobraziť galériu 18 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINANáhľadový obrázok: REFRESHER / MARTINZMARTINA Tagy: volkswagen, Touareg, automobilovy test, Touareg V8
Ohodnoť článok
22
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.