Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 28. 3. 2020 meniny má Soňa

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
4
Martin Mičuda
11. január 2020, 13:48
Čas čítania: 5:25

Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu

Príchod nového GLE na náš trh bol napäto očakávaný, nielen u nás sa mu totiž mimoriadne darí.

Martin Mičuda
11. január 2020, 13:48
Čas čítania: 5:25
Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
4
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Portfólio značky Mercedes-Benz je širšie ako kedykoľvek predtým, naďalej však platí, že tie základné modelové piliere sa viac-menej nemenia. Jedným z nich je nepochybne veľké GLE, teda niekdajšie ML, ktoré je aj na našom trhu dlhodobo jedným z najúspešnejších modelom trojcípej hviezdy. Nemožno sa preto čudovať, že príchod novej, v poradí 4. generácie luxusného SUV bol napäto očakávaný a ide o jednu z najočakávanejších noviniek.

 

Nám sa podarilo k novej generácii dostať medzi prvými, ba čo viac, dokonca v zaujímavej mild-hybridnej verzii GLE 450 4Matic, pripravili sme si preto pre teba jej komplexný test, v ktorom sme sa zároveň zamerali na priame porovnanie s nedávno testovaným BMW X5, ktoré považujeme za jeho najväčšiu konkurenciu. Je teda nové GLE lepšie ako X5?

 

Exteriér

Pokiaľ ide o vonkajší vzhľad, nová X5-ka nám osobne príde o čosi vyváženejšia a najmä v základných vyhotoveniach vyzerá obstojnejšie. Súčasný dizajnový jazyk značky Mercedes-Benz si totiž neraz doslova vyžaduje tie najväčšie kolesá či športové pakety, inak niekedy nevynikne v tom najlepšom svetle. Aj nové GLE je jasným dôkazom toho, že vhodná konfigurácia robí auto.

 

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 774 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VYSKÚŠAŤ BEZPLATNE
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Upozorníme ťa 2 dni pred prvou platbou
Prvý týždeň 0 €, potom 2.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš čitať aj tieto články
Teroristi z ISIS majú odísť z Európy a dýchame čistejší vzduch. 10 pozitív, ktoré priniesol koronavírusTeroristi z ISIS majú odísť z Európy a dýchame čistejší vzduch. 10 pozitív, ktoré priniesol koronavírus
V Madride pribúda toľko mŕtvych, že zimný štadión slúži ako márnica. Slovenka Alex hovorí ako koronavírus zvládajú ŠpanieliV Madride pribúda toľko mŕtvych, že zimný štadión slúži ako márnica. Slovenka Alex hovorí ako koronavírus zvládajú Španieli
Dokážu sa reselleri vyrovnať s následkami koronavírusu? Dokážu sa reselleri vyrovnať s následkami koronavírusu?
VIAC

Dovolíme si tvrdiť, že pomerne fádna čierna farba v kombinácii s „len“ 20" diskami totiž nerobí z veľkého SUV zrovna ten najatraktívnejší počin v segmente. Nové GLE pritom škaredé rozhodne nie je, i keď na niektoré detaily si musí človek trochu zvyknúť. Medzigeneračne je totiž novinka viac zaoblená, preto i v športovom AMG pakete vystupuje decentnejšie a hrá to skôr na elegantnejšiu nôtu. 

 
Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu

 

Mercedes-Benz sa naďalej drží povestného C-stĺpika, oba konce vozidla sú ale diametrálne odlišné od predchodcu. Vpredu si miesto našli špičkové Multibeam LED svetlomety, ktoré s dosvitom až 650 metrov považujeme za to najlepšie na trhu, zatiaľ čo zadné plne ledkové svetlá sú po novom značne užšie. 

 

Inak áno, naša testovačka neobúvala základné 18" či 19" kolesá, ale dvadsiatky, musíš však uznať, že na vozidle sú doslova utopené. Môže za to najmä nemalý medzigeneračný nárast rozmerov – len rázvor náprav sa zväčšil o citeľných 8 (!) centimetrov, na dĺžku je tak nové GLE o približne 10 centimetrov dlhšie (4 924 mm). A to je naozaj dosť!

 

 

Aj vďaka tomu je batožinový priestor v prípade 5-miestnej verzie až neuveriteľných 825 litrov, čo je rekord v danej triede. Vyzdvihnúť zároveň treba aj perfektnú aerodynamiku – napriek obrovským rozmerom má koeficient odporu vzduchu hodnotu len 0,29, čo je opäť najlepší údaj v segmente.

 

Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu

Interiér

Rozhodne najsilnejšou stránkou nového GLE je jeho vnútrajšok! Začnime priestrannosťou, ktorá je prakticky kapitola sama o sebe. Vďaka spomínaným nárastom rozmerov je nové GLE kráľom vnútorného priestoru – rekordne veľký kufor, veľkolepé miesto pre pasažierov vpredu a ešte veľkolepejšia priestrannosť vzadu, kde je takmer 2-krát toľko miesta ako v novej X5-ke.

 

Ako sme si už v prípade tejto značky zvykli, jej palubné dosky patria posledné roky medzi to najmodernejšie, najluxusnejšie a zároveň najprogresívnejšie, čo je momentálne na scéne. Nové GLE to len a len potvrdzuje, ostatne, predchádzajúca verzia už jednoducho nestíhala s konkurenciou držať krok, preto sme revolučné zmeny tak trochu aj očakávali. Navyše, ide o prvý model automobilky, kde revolučný infotainment Mercedes-Benz User Experience (MBUX) beží už na dvoch veľkých 12,3" displejoch.

 Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu

 

Iste, „otabletovaná" a futuristická palubná doska nemusí každému po estetickej stránke ulahodiť, faktom však je, že aj v tomto prípade je to azda najprepracovanejšia palubovka v triede, za čo vďačíme hlavne plejáde technológii. 

 

MBUX je užívateľsky najlepší infotainment, ktorý jasne demonštruje, ako to má vyzerať. Veď budíky v X5-ke sú oproti tým v GLE doslova biedne. Dokonca, technológia, ktorá rozpozná tvoje pohyby a hlas vie identifikovať, či systém obsluhuje vodič alebo spolujazdec, a podľa toho prispôsobí príslušné nastavenia. 

 

Špičkové displeje s bezkonkurenčou grafikou a animáciami okamžite zaujmú, nehovoriac o prvkoch rozšírenej reality (pri aktivovanej navigácii) či veľmi dobrom hlasovom ovládaní (stále „len" v češtine) s umelou inteligenciou.

 

Špeciálna pochvala patrí integrovanej kamere pod vnútorným spätným zrkadlom – pri navádzaní do cieľa sú na stredný displej do obrazu z kamery premietané navigačné pokyny. Okrem toho, ak vodič zastaví na križovatke, kamera automaticky zobrazí širokouhlý náhľad, na ktorom vidno nielen spodný, ale aj vrchný semafor, vďaka čomu sa nemusí vodič vykláňať z vozidla. 

 Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu

 

Aby sme však len nechválili, máme aj pár negatívnych postrehov. Niekedy sa sami seba pýtame či niektoré detaily v kokpite už nie sú príliš „prečačkané“ a nepôsobia naopak gýčovým dojmom. Pravdou je aj to, že nové stredové madlá síce vyzerajú veľmi dobre, no asi až príliš sa ponášajú na tie, ktorými bolo doteraz známe Porsche Cayenne. 

 

V neposlednom rade nás trochu mrzí, že najmä výplň dverí má neraz pri jazde na nerovnostiach tendenciu vydávať kadejaké pazvuky, ktoré by sme od takto luxusného a najmä drahého auta nečakali. Vie to niekedy pokaziť dojem, predovšetkým, ak interiér tvoria veľmi kvalitné a do detailov spracované materiály. Za krok späť považujeme nahradenie združeného otočného ovládača dotykovou plochou, našťastie, stredný displej je dotykový a dá sa komfortne ovládať aj touchpadom na volante.

 

Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu

Jazda 

Podstatou verzie GLE 450 4Matic je nový, dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec s výkonom 270 kW / 367 koní a 500 Nm. Aby toho ale nebolo málo, keďže už aj v Stuttgarte pristúpili na rozsiahlu elektrifikáciu, tak trojlitru sekunduje štartér generátor, ktorý v rámci technológie EQ Boost dokáže servírovať ďalších 22 koní a až 250 Nm. 450-ka s váhou 2,2 tony preto nemá problém akcelerovať na stovku za 5,7 sekundy.

 
Celá tá mild-hybridná sústava funguje veľmi prediktívne – ak radary zistia, že vozidlo musí z nejakého dôvodu spomaliť, systém začne rekuperovať, a teda prispôsobovať, respektíve znižovať rýchlosť bez toho, aby si použil brzdový pedál. Zároveň EQ Boost slúži aj ako akési nakopnutie – laicky povedané, pri pružnom zrýchlení dopomôže konvenčnému agregátu, kým sa dostane do otáčok.

 Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu

 

Mercedes-Benz to naďalej hrá skôr na komfortnú a pohodlnú nôtu než na dynamické/športové vlastnosti. Svedčí o tom mäkko naladený podvozok, ľahšie riadenie i vlažnejší nástup sily – pocitovo nemáš pocit, že je pod kapotou takmer 400 koní. Inými slovami, X5-ka od BMW je viac zameraná na šoféra, má ostrejší nástup sily, istejší podvozok a tuhšie radenie, takže vodič sa cíti viac spojený s vozidlom a zaručí mu väčší zážitok z jazdy. 

 

GLE cieli primárne na pohodlie a hýčkanie posádky, ktorá sa po dlhých hodinách strávených na cestách cíti viac oddýchnutá. Interiér dokáže fantasticky odizolovať posádku od okolitého diania. Môžu za to nielen dvojité okná, množstvo tlmiaceho materiálu či neskutočne kultivovaný šesťvalec – ak stojíš na mieste, za bežných podmienok nemáš veľmi šancu postrehnúť, či motor beží alebo nie.   

 

Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu

 

Príplatkový vzduchový podvozok má však svoje muchy. Na veľkých nerovnostiach občas od náprav počuť pomerne hlučné tupé rázy, zatiaľ čo v zákrutách sa pri prejazde po nerovnosti miestami celá karoséria na vzduchu zavlní. Väčšiu istotu by možno zaručilo aspoň o palec väčšie obutie.

 

Spolupráca motora s 9-stupňovou automatickou prevodovkou je na výbornej úrovni. V pozitívnom zmysle slova sa to odzrkadľuje na spotrebe, ktorá dokáže byť za ideálnych podmienok na daný typ auta až prekvapivo nízka – na okresných cestách nie je problém jazdiť len za 7 litrov a ani konštantná rýchlosť na diaľnici tento údaj veľmi nezvýši.

 

Pri 130-ke a zaradenej deviatke totiž motor točí hlboko pod 2 000 otáčok za minútu. Samozrejme, ak na 367 koní pritlačíte, veľké rozmery a nemalá váha spravia svoje. Z dlhodobého hľadiska sa nám priemerná spotreba ustálila na 10,5 litrov.

 Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu

 

Zabudnúť nemožno na sofistikovaný a opäť vylepšený 4Matic, teda plne variabilný pohon všetkých štyroch kolies. Jeho silnou stránkou je najmä veľmi plynulé prerozdeľovanie a nástup sily. V GLE teda nemožno čakať nejaké šklbnutie či neprirodzený príval krútiaceho momentu. Mercedesácka štvorkolka pritom funguje výborne nielen na bežnej ceste ale aj v teréne.

 

Istou slabinou (aj v porovnaní s X5-kou), je absencia riadenej zadnej nápravy. Žiaľ, GLE (a dokonca ani GLS) takouto „fíčurkou“ nedisponuje. Ku cti ale slúži fakt, že GLE dokáže až nečakane vytočiť predné kolesá, vďaka čomu je polomer/priemer otáčania na mieste rovnako výborný ako pri X5-ke s natáčacími zadnými kolesami. 

 

Na záver tu máme cenu. Základné GLE začína s cenovkou od 68-tisíc €, naša naložená testovačka stála 102 168 tisíc €. Aj napriek tomu, že benzínový motor novému GLE fakt sekne, otázkou je, či nie je predsa len vhodnejšou a efektívnejšou voľbou naftová motorizácia (ideálne 400d). Aký je tvoj názor?

 

Zobraziť galériu 17 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINANáhľadový obrázok: REFRESHER / MARTINZMARTINA Tagy: mercedes-benz, automobilovy test, GLE, 4Matic, GLE 450
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
6
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.