Nemci si dali na novej vlajkovej lodi patrične záležať.
Len niekoľko dní po skončení autosalónu v Ženeve sa na svetlo sveta predrala jedna z najočakávanejších noviniek tohto roku. Volkswagen si svoju vlajkovú loď ponechal v tajnosti dlhšie, aby upriamil ešte väčšiu pozornosť. Tú si však 3. generácia Tuarega získala ihneď po odhalení i tak, keďže veľké SUV predstavuje naozaj veľký progres, a to nielen v kruhoch samotnej automobilky. Vo Wolfsburgu totiž nadväzujú na najnovší trend značky a opäť vsádzajú na pútavejšie tvary a plejádu technológií.
Od podlahy nový Touareg zaujme v prvom rade exteriérovým dizajnom, ktorý naznačuje svoje dominantné postavenie v rámci hierarchie portfólia. Masívne tvary umocňuje obrovská predná maska ovešaná množstvom chrómu, prehliadnuť pritom nemožno výraznú svetelnú technológiu - v základe nebudú chýbať full-LED svetlá, za príplatok však spoznávame svetlá IQ.Light s až 128 diódami.
Medzigeneračne Touareg narástol o citeľných 77 milimetrov do dĺžky, zároveň má však prakticky identický rázvor a na výšku je o 7 milimetrov nižší. Už tieto čísla napovedajú proporčne vyváženejšie tvary, navyše, strecha sa smerom dozadu jemne zvažuje. V zmysle súčasného dizajnového jazyka pribudli hrany a ostré prelisy, pochváliť však treba i naozaj prepracované koncové svetlá - plne LED-ková technológia zaujme nielen grafikou, ale aj štýlom rozdelenia jednotlivých segmentov.
Exteriérovo sa veľké SUV skutočne podarilo, najväčšiu senzáciu ale predstavuje interiér. Volkswagen sa očividne odviazal a vo vnútri nového Touarega skrýva doslova technologickú bombu. Nielenže sme svedkami dizajnovo veľmi prepracovanej palubnej dosky, ktorá už rozhodne nie je fádna či konzervatívna, jej gro okrem toho tvoria nevídané prvky. Tradičné a dlhé roky používané klasické ovládače v kokpite nahradzuje spleť dvoch obrovských obrazoviek - za decentne pozmemeným volantom nájdeme 12,3" Active Info Displej novej generácie, zatiaľ čo prakticky celý stredový panel tvorí obrovská, až 15" obrazovka.
Volkswagen tak nešiel cestou Audi, ktoré nedávno predstavilo v strede palubovky dvojicu menších obrazoviek, práve naopak, Touareg vyfasoval obrovský displej, ktorému dokáže veľkosťou konkurovať len Tesla. Vývojári však vypočuli kritiku a tlačidlo hlasitosti predsa len ponechali vo fyzickej podobe v stredovom tuneli, kde nechýbajú otočné ovládače na zmenu režimov.
Novinka prichádza v dvoch interiérových vyhotoveniach - prvou je Atmosphere, kde budú dominovať drevené dekóry, zatiaľ čo v rámci verzie Elegance nájdeme početne zastúpený hliník. Interiér je okrem toho možné vybaviť zvukovou sústavou Dynaudio so 14 reproduktormi. Pochopiteľne, nechýba 4-zónová klimatizácia, vyhrievané a ventilované sedadlá, náladové osvetlenie či masáže. Pre úplnosť, batožinový priestor má až 810 litrov.
Ďalšie prekvapenie evidujeme pod kapotou. Nie je žiadnym tajomstvom, že Touareg zdieľa veľa techniky z Q7-čky, asi málokto by však čakal, obzvlášť v dnešnej dobe, že Volkswagen do svojej novej pýchy naloží aj dieselovú V8-čku s výkonom až 310 kW / 422 koní a 900 N.m. Vo Wolfsburgu tak očividne pritvrdzujú a prinášajú špičkovú technológiu, akú poznáme z 435-koňového Audi SQ7. V ponuke však samozrejme nebude chýbať dvojica 3-litrových šesťvalcov - benzínovú ponuku zastúpi 3.0 TSI s výkonom 250 kW / 340 koní, zatiaľ čo naftový agregát 3.0 TDI príde vo verzii s 170 alebo 210 kW.
Štvorvalce zatiaľ v pláne nie sú, naopak, čoskoro sa dočkáme akejsi plug-in hybridnej verzie (údajne so šesťvalcom). Štandardom je 8-stupňová automatická prevodovka a pohon všetkých štyroch kolies. Medzinápravový diferenciál dokáže preniesť až 70 % krútiaceho momentu na predné kolesá, respektíve až 80 % na zadné. To, či aj tretí Touareg bude vynikať v teréne ako jeho predchodca, teraz ešte nevieme, jasné však je, že chýbať nebude vzduchový podvozok, ktorý dokáže vozidlo zdvihnúť až o 7 centimetrov.
Automobilka hlási, že podvozok bol opäť citeľne prepracovaný, navyše, z veľkej časti sa spolieha na hliník, ktorý určite stojí aj za úbytkom hmotnosti. Každému je už asi jasné, že aj v tomto prípade sme svedkami platformy MLB, o čom svedčia nielen použité agregáty, ale aj typ pohonu a prevodovky. Otázkou je, do akej miery je naftový osemvalec prekopaný z SQ7-čky a rovnako tak, či bude možné tento variant dovybaviť športovým diferenciálom.
Čo už však teraz vieme, je skutočnosť, že nový Touareg prichádza dokonca s riadenými zadnými kolesami a aktívnymi stabilizátormi, čo vo výsledku rozhodne prispeje k lepšej ovládateľnosti a výborným jazdným vlastnostiam. Dodajme, že novinku budeme môcť vidieť už čoskoro na bratislavskom autosalóne. Ostatne, čudovať sa tomu nemôžeme, veď asi netreba pripomínať, že novučičký Touareg sa bude opäť vyrábať výhradne v Bratislave!