Vlajková loď medzi elektromobilmi od Audi si nás získala na plnej čiare, i keď pár nedostatkov sme našli.
Či sa nám to páči, alebo nie, s elektrickými vozidlami sa doslova trhá vrece a v nasledujúcich rokoch tomu nebude inak. Automobilka Audi je však jedna z mála značiek, ktorá má gule na to, aby prišla s elektromobilom, ktorý nie je len výplodom excelovskej tabuľky, ale vie benefity elektromotora ukázať v najlepšom svetle. Drvivá väčšina výrobcov totiž prichádza s elektrickými modelmi, ktorých primárnym cieľom je znížiť flotilové emisie, nový e-tron GT však chytá za srdce a búra predsudky o elektromobiloch.
Tak by sme vedeli v skratke charakterizovať elektrické GT-čko z Ingolstadtu, ktoré sme mali tú česť vyskúšať v akcii a naozaj sa utvrdiť v tom, že vozidlo na baterky nemusí byť vôbec nudné. Pri tejto príležitosti ti preto prinášame podrobný test vlajkovej lode medzi elektromobilmi od Audi, ktorá zastupuje elektrickú prvú ligu nielen na našom trhu. Poďme však pekne po poriadku.
Láska na prvý pohľad
Pri elektromobiloch sa to nestáva príliš často, no e-tron GT ohúri a padne do oka už na prvý pohľad. A to je opäť presne to, čo väčšine elektrických áut chýba. Gule. Áno, aj tu detaily do sveta jasne kričia, že aerodynamika je mocný čarodej, preto aj ten výborný aerodynamický koeficient s hodnotou len 0,24, no vo výsledku táto takmer 5-metrová placka nevyzerá ako vyschnuté mydlo na kolesách. Aktuálny, veľmi futuristický dizajn Audi k pohonu budúcnosti sedí ako riť na šerbeľ a dodáva mu extrémny vibe.
Špeciálnu pozornosť si dovolíme upriamiť na hŕstku detailov. Za ľavým blatníkom je schránka na AC-čkové a na pravej strane na DC-čkové nabíjanie. Zvolené 21” disky majú akési aerodynamické záslepky, ktoré vyzerajú tak, že by sa dali zhodiť, ale osobne sa nám to nepodarilo. Príplatkové HD-Matrix LED svetlomety s laserovou technológiou dodávajú svojou grafikou extrémne futuristicky nádych a inak tomu nie je ani v prípade netypicky tvarovaného predného nárazníka.
Ten bol v našom prípade dokonca v trojfarebnej konfigurácii. Okrem samotného laku karosérie a čierneho prvku je vpredu tretí odtieň a tým je strieborná maska. Tá môže byť aj čierna. E-tron GT je takisto prvý model od Audi, ktorý môže mať tradičnú Singleframe masku zabalenú do odtieňa, akou je lakovaná karoséria.
Pri testovanom modeli je to Daytona Grey, ktorej sekundujú čierne prvky a maska so zaujímavou štruktúrou, no aj s nešťastne odhalenou radarovou technikou pod ňou. Farebne striedma konfigurácia elektrickému GT-čku obzvlášť svedčí, napokon, aj napriek absencii výrazného laku (a zvuku) vie na ulici statočne vykrúcať krky. Veď uznajte, takýchto sexy kriviek medzi elektromobilmi veľa niet, a to ešte nevravíme o ladných zadných partiách s výsuvným spojlerom.
Nám osobne najviac imponuje práve zadná svalnatá časť, kde sa pekne ukazuje pomaly klesajúca línia strechy a vystupujúce blatníky. Kapitolou samou osebe sú prepojené LED-kové svetlá s úžasnou 3D grafikou, ale to je už taká obohraná platňa v prípade noviniek Audi.